غدیر؛ ابلاغ امامت و نزول رحمت بر بشریت
کد خبر: 3835300
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۵

غدیر؛ ابلاغ امامت و نزول رحمت بر بشریت

گروه فرهنگی- امام جمعه خلخال گفت: عید غدیر خم یکی از اعیاد بزرگ مسلمانان است و غدیر، ابلاغ امامت به جامعه و نزول رحمت بر بشریت است.

غدیر؛ ابلاغ امامت و نزول رحمت بر بشریتبه گزارش ایکنا از اردبیل، حجت الاسلام کریم اسدی، امام جمعه خلخال، صبح امروز،۲۵مردادماه در خطبه‌های این هفته شهر خلخال با اشاره به فرا رسیدن عید غدیر خم یکی از اعیاد بزرگ مسلمانان گفت: غدیر ابلاغ امامت به جامعه و نزول رحمت بر بشریت است.

وی به برنامه‌های فرهنگی سپاه شهرستان خلخال در خصوص ایام‌الله عید غدیر خم اشاره کرد و افزود: هم‌زمان با سالروز عید غدیر خم شهرستان خلخال، شاهد برنامه‌های معنوی و فرهنگی است، این نکته بسیار خوب و قابل توجهی می‌باشد که عید غدیر را باشکوه برگزار کنیم.

امام جمعه خلخال تصریح کرد: ۲۶ مرداد سالروز بازگشت آزادگان دلاور به میهن اسلامی را این هفته پشت سر گذاشتیم، این آزادگان قهرمان ایران در حالی با ولایت‌مداری زیر دست سفاک‌ترین انسان‌ها، رنج ارسارت را به دوشت کشیدند و با آزادی خود درسی بزرگ به جهانیان دادند.

اسدی بیان کرد: کودتای ۲۸ مرداد سال ۱۳۳۲ که به دست آمریکایی‌ها و زیردستان آن‌ها انجام شد نیازمند تاریخ‌نگاری بسیار دقیق است تا جوانان جامعه امروز با تاریخ کشورمان بیشتر آشنا شوند.

امام جمعه خلخال با قدردانی از حضور آیت الله سید جعفر شیبری زنجانی و حجت الاسلام امیر رشتبری امام جمعه سابق خلخال با اشاره به این که نبی از اسامی مکرم خداوند نبود و پیامبر صاحب شریعت است و امام در جامعه اجرا کننده فرامین الهی در جامعه است بر لزوم پاسداشت مقام امامت و ولایت تاکید کرد.

اسدی شهادت امام هادی(ع) را تسلیت گفت و افزود: زیارت جامعه الکبیره یک دوره کامل امام‌شناسی در جامعه آن زمان بود که اکنون نیز این زیارت راه‌گشای خیلی از امورات در جامعه است.

انتهای پیام

captcha