آب قم شور شد
کد خبر: 3829507
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۴

آب قم شور شد

گروه اجتماعی ــ مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم گفت: روند فعلی مصرف آب در این استان نگران‌کننده است و به منظور جلوگیری از قطع آب، تمام چاه‌های داخل شهری و منطقه علی‌آباد به مدار بهره‌برداری وارد شدند و با توجه به شوری آب این چاه‌ها، اجباراً شاهد افزایش درصد شوری آب در شهر شده‌ایم.

آب قم شور شدبه گزارش ایکنا از قم، علی جان‌صادق‌پور، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم، امروز، یکم مردادماه در جمع خبرنگاران با اشاره به روند افزایشی مصرف آب در قم، بیان کرد: میزان مصرف آب در چهارماهه نخست سال جاری به بیش از 44 میلیون متر مکعب رسید که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از 10 درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به رکوردشکنی مصرف آب در قم گفت: مصرف آب در قم در روز 26 تیرماه به 5600 لیتر در ثانیه رسید که این میزان مصرف در تاریخ آبرسانی به قم یک رکورد به شمار می‌رود، این در حالی است که مصرف آب در بالاترین میزان خود در سال گذشته به 5170 لیتر در ثانیه رسید.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم روند فعلی مصرف آب را نگران‌کننده دانست و یادآور شد: در حال حاضر تمام ظرفیت‌های موجود در داخل و خارج استان برای تأمین آب شهر قم به کار گرفته شده‌است.
 
آب در برخی مناطق قم جیره‌بندی می‌شود
وی از شور شدن آب در روزهای اخیر در شهر خبر داد و گفت: به منظور جلوگیری از قطع آب، تمام چاه‌های داخل شهری و منطقه علی‌آباد به مدار بهره‌برداری وارد شدند و همان‌طور که بارها اعلام کرده بودیم با توجه به شوری آب این چاه‌ها، اجباراً شاهد افزایش درصد شوری آب در شهر شده‌ایم.

صادق‌پور با بیان اینکه تمام تلاش ما استمرار در آبرسانی به شهروندان است، تصریح کرد: با وجود هشدارها همچنان با مصرف بالای آب در شهر مواجه هستیم که با این روند ممکن است در بخش‌هایی از شهر با جیره‌بندی آب مواجه شویم.

وی با بیان اینکه سرانه مصرف آب در قم به ازای هر نفر به بیش از 170 لیتر در شبانه‌روز رسیده است، تأکید کرد: این میزان مصرف برای منطقه‌ای گرم و خشک قم که با کمبود آب مواجه است بسیار بالاست در صورتی که هر فرد با حدود 80 لیتر هم‌ می‌تواند زندگی مطلوبی داشته باشد.

انتهای پیام
captcha