۵۰ درصد نمازگزاران نماز جمعه را جوانان زیر ۳۰ سال تشکیل می‌دهند
کد خبر: 3829389
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۳

۵۰ درصد نمازگزاران نماز جمعه را جوانان زیر ۳۰ سال تشکیل می‌دهند

گروه سیاست و اقتصاد ــ مدیر دفتر نمایندگی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خراسان رضوی گفت: در استان، ۴۰۱۳ عضو نماز جمعه داریم که ۶۰ درصد آنان را آقایان و ۴۰ درصد آنان را بانوان تشکیل می‌دهند و ۵۰ درصد نمازگزاران شامل جوانان زیر ۳۰ سال هستند.

50درصد نمازگزاران نماز جمعه را جوانان زیر 30 سال تشکیل می‌دهندبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدحسین ایزدی، مدیر دفتر نمایندگی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خراسان رضوی در نشست خبری خود با اصحاب رسانه که صبح امروز، اول مردادماه در دفتر نمایندگی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: شصت و دومین سوره قرآن مطهر به اسم جمعه است و روز جمعه روز با شرافتی است و خداوند در نهمین آیه این سوره می‌فرماید: «يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِذَا نُودِيَ لِلصَّلَاةِ مِنْ يَوْمِ الْجُمُعَةِ فَاسْعَوْا إِلَىٰ ذِكْرِ اللَّهِ وَذَرُوا الْبَيْعَ ۚ ذَٰلِكُمْ خَيْرٌ لَكُمْ إِنْ كُنْتُمْ تَعْلَمُونَ؛ ای کسانی که ایمان آورده‌اید، هرگاه (شما را) برای نماز روز جمعه بخوانند فی الحال به ذکر خدا بشتابید و کسب و تجارت رها کنید که این اگر بدانید برای شما بهتر خواهد بود».

وی افزود: یکی از یادگاران امام‌خمینی(ره)، احیای نماز جمعه است. امروزه 900 پایگاه نماز جمعه در سراسر کشور، 53 پایگاه نماز جمعه با 52 امام جمعه دائم و 114 امام جمعه موقت در خراسان رضوی وجود دارد.

مدیر دفتر نمایندگی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خراسان رضوی بیان کرد: در استان، 4013 عضو نماز جمعه داریم که 60 درصد آنان آقایان و 40 درصد آنان را بانوان تشکیل می‌دهند و 50 درصد نمازگزاران شامل جوانان زیر 30 سال هستند.

ایزدی گفت: نماز جمعه دارای دو خطبه است که یک خطبه دعوت به توحید و خطبه دوم سیاسی است که کارکرد آن آگاه کردن مردم از جهان اسلام، دوست و دشمن‌شناسی است و وظیفه ائمه جمعه بیان این دو خط و مشی است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر 11 شهر و بخش جدید درخواست تأسیس پایگاه نماز جمعه را به ما ارائه کرده‌اند و خراسان رضوی از نظر امام جمعه دارای رتبه سوم پس از شیراز و اصفهان است.

مدیر دفتر نمایندگی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خراسان رضوی تصریح کرد: مقام معظم رهبری در نشست اخیر خود به شکل و محتوا خطبه‌ها تأکید کردند و به موجز بودن خطبه‌‎ها، ارتباط با مردم و اجتناب از صاحبان قدرت و ثروت اشاره کردند تا خدای ناکرده کسی از این تریبون استفاده شخصی نکند. به ائمه جمعه و اساتید دانشگاه تأکید کردند که حرف‌های امیدبخش بزنند تا باعث یاس مردم و سوءاستفاده دشمن نشود.

ایزدی گفت: همچنین ائمه جمعه باید نقش پدری داشته باشند و اختلافات را به دور از تریبون عمومی بیان کنند، همچنین باید پایگاه نماز جمعه را به پایگاه انقلاب و نه پایگاه جناح سیاسی خاص تبدیل کنند.

وی درخصوص نقش ائمه جمعه در طرح مثلث توسعه اقتصادی عنوان کرد: این مسئله نیازمند برگزاری جلسات بیشتر است تا ائمه جمعه به نقش خود آگاهی پیدا کنند.

انتهای پیام

captcha