مسئولان از انتقاد خیرخواهانه ائمه‌جمعه ناراحت نشوند
کد خبر: 3829376
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۸

مسئولان از انتقاد خیرخواهانه ائمه‌جمعه ناراحت نشوند

گروه اجتماعی ــ رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه‌جمعه لرستان نماز جمعه را خاستگاه نهضت خدمت‌رسانی به مردم دانست و افزود: مسئولان نباید از نقد خیرخواهانه ائمه جمعه ناراحت شوند.

نماز جمعه؛ خاستگاه خدمت‌رسانی/از نقد خیرخواهانه ناراحت نشویمبه گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام اصغر دانشی، رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه‌جمعه لرستان، امروز، اول مردادماه در نشست اطلاع‌رسانی چهلمین سال برپایی نماز جمعه لرستان که در اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان برگزار شد، با تأکید بر لزوم ایجاد حساسیت و تبیین جایگاه نماز جمعه از ‌سوی اصحاب رسانه، اظهار کرد: مسئولان نباید از نقد خیرخواهانه ائمه‌جمعه ناراحت شوند.

رسانه‌ها از خواص جامعه هستند

وی رسانه‌ها را از اقشار خواص جامعه توصیف کرد و افزود: روحانیان نیز خواص جامعه هستند.

دانشی با اشاره به این‌که تجار جامعه نیز از خواص محسوب می‌شوند به‌ شرطی‌ که به‌دنبال وظیفه اصلی خود باشند، ادامه داد: سومین دسته خواص اهل قلم هستند و قرآن به قلم سوگند می‌خورد.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه‌جمعه لرستان با اشاره به این‌که رسانه آن‌چه حق است بنویسد، ادامه داد: رسانه‌ها هم جنبه مثبت و هم منفی را منعکس کنند.

وی با انتقاد از شهرداری خرم‌آباد در جریان سیل اخیر، تصریح کرد: سیل کی آمد و تا چه زمانی مشکلات شهری باید ادامه پیدا کند خیابان‌های اطراف قلعه را چه کسی باید ساماندهی کند.

نماز جمعه را احیا کنیم

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه‌جمعه لرستان با اشاره به این‌که انقلاب مشروطه برای ما درس است، اضافه کرد: اگر می‌خواهیم دچار مشروطه دیگری نشویم باید نماز جمعه را احیا کنیم.

وی با ذکر این مطلب که دشمن علیه ائمه‌جمعه شایعه‌پراکنی می‌کند و در شب قدر یکی‌ از ائمه جمعه را شهید می‌کند، تصریح کرد: اثر نماز جمعه وحدت است نماز جمعه محل تبلیغ معارف دین است.

دانشی با یادآوری این مطلب که هر هفته مردم پای خطبه نماز جمعه می‌نشینند و از معارف آن بهره می‌گیرند، اظهار کرد: نماز جمعه فرصت تجدید عهد با شهداست.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه لرستان نماز جمعه را خاستگاه نهضت خدمت‌رسانی دانست و افزود: مسئولان نباید از انتقاد خیرخواهانه ائمه‌جمعه ناراحت شوند.

وی با ذکر این مطلب که در معارف دینی هر کس تا سه نماز جمعه عمداً شرکت نکند منافق است، بیان کرد: نماز جمعه ایجاد امیدواری می‌کند و دنبال وحدت است.

دانشی با اشاره به این‌که جریان فتنه با بصیرت‌افزایی نماز جمعه جمع شد، ادامه داد: در چهلمین سال برپایی نماز جمعه در لرستان  کمیته خبری تشکیل شده است کمااین‌که بزرگداشت نماز جمعه تا پایان سال ادامه دارد.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه لرستان با اشاره به اینکه در اجتماعات ائمه جمعه ما روز به روز بیشتر می‌شود، ادامه داد: افق حرکت شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه جهت ساماندهی نماز جمعه طراز انقلاب است و این شورا رویکرد جدیدی در این راستا دارد.

وی با ذکر این مطلب که مرکز رسیدگی به امور مساجد در لرستان مرجع تعیین ائمه جماعات است، اظهار کرد: ائمه جماعات در این مروز باید از لحاظ علمی سنجیده شوند.

وی با ذکر این مطلب که در گذشته امام جماعت از سوی هیئت‌امنا مشخص می‌شد، ادامه داد: امروز امام جماعت از سوی مرکز رسیدگی به امور مساجد مشخص و اعضای هیئت‌امنا نیز توسط امام جماعت مشخص و حکم سه ساله برای آنان زده می‌شود.

دانشی با اشاره به این‌که مشکلات و کمبودهای مساجد استان باید از سوی رسانه‌ها بیان شود، ادامه داد: اگر مساجد درست شود بسیاری از مشکلات حل می‌شود.

انتهای پیام

captcha