ویژگی‌های فنی مسابقات قرآن استان تهران
کد خبر: 3829340
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۴

ویژگی‌های فنی مسابقات قرآن استان تهران

گروه مسابقات ــ مسئول فنی چهل‌ودومین دوره مسابقات قرآن استان تهران، استفاده از نرم‌افزار به‌روز و نیز انتشار ریز نمرات، ‌کارنامه و لوح فشرده تلاوت شرکت‌کنندگان در این مسابقات را از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های این دوره بیان کرد.

ویژگی‌های فنی مسابقات قرآن استان تهران

اصغر خسروی، مسئول فنی چهل‌ودومین دوره مسابقات قرآن استان تهران، در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا در مورد مسائل فنی این دوره از مسابقات که روز گذشته، 31 تیرماه طی مراسمی به کار خود پایان داد، گفت: در این دوره از مسابقات در رشته قرائت، 33 نفر حضور داشتند که از بین آنها 11 نفر به فینال راه یافتند. برای مرحله فینال نیز شش قطعه همسان از قرآن کریم انتخاب و طی یک قرعه‌کشی هر کدام از شرکت‌کنندگان قرعه خود را برداشتند.

وی در مورد قرنطینه نبودن متسابقان به هنگام فینال رشته قرائت تحقیق نیز افزود: این موضوع تصمیم کمیته فنی و هیئت داوران بود، با توجه به اینکه قرنطینه می‌تواند اضطراب زیادی به متسابقان وارد کند، این تصمیم اتخاذ شد و یک ساعت قبل از شروع فینال، قطعه‌ها را در اختیار فینالیست‌ها قرار دادیم.

‌مسئول فنی چهل‌ودومین دوره مسابقات قرآن استان تهران در مورد برگزار نشدن فینال در رشته حفظ کل نیز اظهار کرد: با توجه به اینکه تعداد حفاظ کم بود و از طرف دیگر سهمیه‌ کشوری این رشته برای استان تهران پنج نفر است، لذا این امکان وجود نداشت که فینال را برگزار کنیم، بنابر این تصمیم گرفته شد تا پنج نفر رده‌بندی به عنوان نمایندگان استان تهران برای مرحله کشوری معرفی شوند.

خسروی در ادامه به برنامه‌های جنبی این مسابقات اشاره کرد و گفت:‌ یکی از اقدامات خوبی که اوقاف استان تهران در این دوره انجام داد، بحث تجلیل از چهره‌های قرآنی بود. طی سال‌هایی که در مسابقات حضور داشته‌ام برای اولین بار است که چنین موضوعی را شاهد بودم که در هر روز از مسابقات از یک چهره قرآنی تجلیل به عمل بیاید. در روز اول از «حسن صیادی» به عنوان کسی که سی سال در عرصه برگزاری مسابقات تلاش کرده است، تجلیل به عمل آمد. در روز دوم نیز «عبدالرسول عبایی» پیشکسوت قرآنی کشورمان تجلیل شد و در روز اختتامیه نیز از «مهدی غلام‌نژاد» نماینده ایران در مسابقات بین‌المللی قرآن کشورمان که امسال از استان تهران به این مسابقات راه یافته بود، تجلیل شد. امیدوارم این اتفاق مبارک در سال‌های آینده هم ادامه داشته باشد.

مسئول فنی چهل‌ودومین دوره مسابقات قرآن استان تهران در بخش دیگری از این گفت‌وگو مهم‌ترین ویژگی بحث فنی این دوره را استفاده از نرم‌افزار مسابقات بین‌المللی قرآن برای قرعه‌کشی و محاسبات عنوان کرد و گفت: در این دوره، سیستم محاسبات و قرعه‌کشی به‌روزرسانی و کاملاً مکانیزه شده بود و تنها با یک کلیک قرعه‌کشی و نوبت تلاوت و سایر جزئیات صورت می‌گرفت.

خسروی افزود: امسال با تشخیص کمیته فنی و هیئت داوران ریز نمرات در اختیار متسابقان قرار گرفت تا از عملکرد خود با ریزترین جزئیات اطلاع پیدا کنند و بیشتر با نقاط ضعف و قوت خود آشنا شوند. همچنین کارنامه و لوح فشرده تلاوت نیز در اختیار شرکت‌کنندگان در مسابقات قرار گرفت که این یکی از نکات بسیار مثبت این دوره از مسابقات بود، همچنین نظم مسابقات از دیگر نکات قابل توجه بود به طوری که در طول مسابقات کمترین تأخیر را در زمان‌بندی داشتیم.

انتهای پیام 

captcha