فعالیت ۱۹۵ گروه جهادی برای خدمت به جامعه عشایر فارس
کد خبر: 3829164
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۷

فعالیت ۱۹۵ گروه جهادی برای خدمت به جامعه عشایر فارس

گروه اجتماعی ــ دبیر قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه عشایر فارس ضمن تشریح فعالیت‌های این قرارگاه برای ارائه خدمات به جامعه عشایری گفت: تمام فعالیت‌های محرومیت‌زدایی در قالب ۱۸ گروه جهادی ثبت شده و ۱۷۷ گروه جهادی محله محور یا پایگاه محور با اعزام ۱۱۴۲ نفر روز به مناطق هدف انجام گرفته است.

به گزارش ایكنا از فارس، سعدی محمدی، جانشین ناحیه مقاومت بسیج سپاه عشایر فارس و دبیر قرارگاه محرومیت‌زدایی این ناحیه از سپاه ظهر امروز، 31 تیرماه در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز گفت: در سال 97 و سه ماهه اول سال 98، سپاه عشایر در سه بخش محرومیت‌زدایی، سازندگی و خدمت‌رسانی و اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی و اشتغالزایی اقدامات شایان توجهی داشته است.

وی با بیان اینكه در پروژه‌های محرومیت‌زدایی 5 فعالیت و عملکرد داشتیم که موجب رضایت جامعه عشایر بوده است، گفت: احداث آب انبار عشایر در منطقه چاهرو پاسارگاد با هزینه 40 میلیون تومان که 160 خانوار عشایری از این آب‌انبار بهره‌مند شدند؛ کمک به ساخت و مرمت 22 باب منزل محروم با کمک خیران و كمیته امداد و کمک به ساخت 5 چشمه سرویس بهداشتی و 4 ساختمان حمام مربوط به خانه نیازمندان از جمله این فعالیت‌ها بوده است.

محمدی همچنین کمک به ساخت و مرمت 8 مسجد و حسینیه در مناطق عشایری با كمك خیران، کمک به ساخت و مرمت و نوسازی دو مدرسه در منطقه محروم عشایری را از دیگر فعالیت‌های محرومیت‌زدایی این ناحیه از سپاه برشمرد.

دبیر قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه عشایر فارس اظهار كرد: در عرصه خدمت‌رسانی اعزام 10 تیم بهداشتی و درمانی به مناطق محروم عشایری داشتیم كه خدمان رایگان را به 750 نفر از جامعه عشایر ارائه داده‌اند.

وی، واكسیناسیون دام و طیور عشایر در 12 نقطه عشایرنشین شامل واكسن 10 هزار رأس گوسفند و 2 هزار و 500 قطعه طیور، كمك به شست‌و‌شوی گوسفندان عشایر و پشم‌چینی آنان در 6 نقطه عشایری، كمك به لایروبی قنوات و جداول آب شرب عشایر، كمك به كاشت 5 هزار اصله نهال و احیای جنگل‌ها و مراتع عشایری را از جمله عرصه‌های خدمت‌رسانی این ناحیه از سپاه عنوان كرد.

محمدی اظهار كرد: همچنین در ابتدای سال جاری به سیل‌زدگان دو روستای اطراف شیراز شامل سلطان‌آباد و جرسقان كمك كردیم كه سه گروه جهادی بسیجی و یك گروه جهادی از كاركنان رسمی سپاه عشایر وارد عمل شده و بیش از 20 خانه از گل و لای پاكسازی شد و یك دستگاه لودر و یك دستگاه تانكر آبرسانی نیز به این دو روستا اعزام شد.

جانشین ناحیه مقاومت بسیج سپاه عشایر فارس ادامه داد: همچنین شست‌وشو و پاک‌سازی کوچه‌ها از گل و لای و ایجاد سیل‌بند در کنار دو روستای مذكور، توزیع 250 پرس غذای گرم، جمع‌اوری 32 میلیون تومان كمك‌های نقدی و 30 میلیون تومان كمك‌های غیرنقدی برای سیل‌زدگان از دیگر اقدامات سپاه عشایر در این عرصه بوده است.

وی همچنین به فعالیت‌های اقتصاد مقاومتی، صنایع تبدیلی و اشتغالزایی این ناحیه از سپاه نیز اشاره كرد و گفت: در سال 97 و این سه ماهه 98 مبلغ 150 میلیون تومان تسهیلات با بهره 10 درصد با همکاری بانک مهر اقتصاد به متقاضایان این طرح‌ها واگذار کردیم که در این راستا 11 واحد از همین طرح‌های اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی راه‌اندازی شده است و برای 11 نفر به صورت مستقیم اشتغال‌زایی انجام شده است.

محمدی بیان كرد: در راستای ایجاد طرح‌های اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی و اشتغالزایی برنامه برگزاری کارگاه‌های آموزشی در دستور كار داریم تا مشاغل خانگی و بهره‌وری دام افزایش یابد.

جانشین ناحیه مقاومت بسیج سپاه عشایر فارس یادآور شد: تمام فعالیت‌ها توسط حوزه‌های مقاومت سپاه در کل استان در قالب 18 گروه جهادی ثبت شده و 177 گروه جهادی محله محور یا پایگاه محور با اعزام 1142 نفر روز به مناطق هدف انجام گرفته است.

وی همچنین به برگزاری یادواره شهدای عشایر نیز اشاره كرد و گفت:‌ یادواره 2 هزار شهید عشایر فارس در آبان‌ماه امسال در شیراز برگزار خواهد شد كه به همین دلیل بنا داریم 2 هزار خدمت را تا هنگام برگزاری این یادواره به‌یمن 2 هزار شهید عشایر به این قشر محروم ارائه دهیم.
انتهای پیام

captcha