تربیت نیروی مکتبی و متعهد؛ دغدغه «ایستاده‌ها»
کد خبر: 3828721
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۰

تربیت نیروی مکتبی و متعهد؛ دغدغه «ایستاده‌ها»

کانون خبرنگاران نبأ ــ مسئول طرح تربیتی جهادی «ایستاده‌ها» گفت: این طرح از ابتدای سال 98 از سوی جمعی از جوانان دغدغه‌مند خودجوش با هدف آشنایی با منظومه فکری حضرت امام(ره) و رهبر معظم انقلاب، ایجاد شده و برنامه‌ای مطالعاتی، تربیتی، مهارتی و عملیاتی بر پایه تربیت نیروی مکتبی، متعهد و متخصص است.

سینا ربیعی، فعال فرهنگی و دینی و مسئول طرح تربیتی ایستاده‌ها در گفت‌و‌گو با کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ ضمن بیان این مطلب گفت: طرح تربیتی جهادی ایستاده‌ها از ابتدای فرودین ماه ۹۸ از سوی جمعی از مجاهدان و افراد دغدغه‌مند و دلسوز با هدف آشنایی با منظومه فکری حضرت امام(ره) و رهبر معظم انقلاب، حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای(مد‌ظله‌العالی) ایجاد شد.
وی با اشاره به اینکه اهمیت انقلاب اسلامی ایران و علت اینکه این انقلاب زلزله در دنیا ایجاد کرد؛ این نبود که حکومتی را سرنگون کرد، افزود: علت این بود انقلاب ایران یک «منظومه فکری نوین» را به دنیا عرضه کرد و امروز نیز همچنان در اکناف این عالم، این منظومه فکری در حال پیشرفت است.
ربیعی توضیح داد: منظومه فکری مجموعه‌ای نظام‌مند، متشکل از اجزا و عناصر مرتبط و هدفمند، با محوریت هسته مرکزی، در عرصه نظام بینشی، منشی و کنشی است؛ نظام بینشی می‌تواند دارای زیرنظام‌های متعددی از جمله نظام‌های معرفت شناختـی، خداشناختی، انسان‌شناختی، ولایت‌شناختـی، اسلام‌شناختی، جهان‌شناختی، جامعه‌شناختی و... باشد.
وی افزود: نظام منشی و رفتاری بیانگر بایدها و نبایدهای ارزشی، اعم از اخلاقی، تربیتی، معنوی و ... است. نظام کنشی و اجتماعی نیز دربردارنده هست و نیست‌ها و بایدها و نبایدهای اجتماعی است.
مسئول مجموعه تربیتی ایستاده‌ها با بیان اینکه در نظام فکری امام و رهبری، توحید، محور و معیار اصلی است که موجب تولید یک نقشهٔ دقیق برای انقلاب اسلامی در تمام عرصه‌ها و شئون یک حکومت شده است؛ تصریح کرد: لذا تأکید بر صراط مستقیم اسلام ناب و نفی گفتمان‌های شرقی و غربی، در اندیشهٔ نظام‌مند امام و رهبری کاملاً روشن است.
وی با طرح این مقدمه اذعان کرد: ما نیز تصمیم گرفتیم در این عرصه گامی مهم برداریم؛ طرح تربیتی جهادی ایستاده‌ها در حال حاضر از ۷ واحد مستقل و تخصصی تشکیل شده و حدود ۴۵ نفر از افراد دغدغه‌مند و متعهد، حضور داشته و با برنامه‌ای منسجم در حال فعالیت فرهنگی هستند.
ربیعی افزود: برای هر کدام از واحدها برنامه و دوره‌های منسجم و هدف‌مند تنظیم شده و افراد بر اساس زمانی که می‌توانند اختصاص دهند، تنها در دو واحد می‌توانند حضور داشته باشند که برای هر واحد دوره‌های خاصی مدنظر بوده و تنها اعضای آن واحد مجاز به شرکت هستند.
مسئول تعلیم و تربیت بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی تهران با اشاره به اینکه طرح تربیتی جهادی ایستاده‌ها تا کنون حدود ۱۸ تولیدی؛ اعم از خلاصه کتب معرفتی ارزنده و بسته‌های حمایتی برای مجموعه‌های فرهنگی داشته گفت: این مباحث از طریق پیام‌رسان‌های اجتماعی قابل اشتراک برای اعضا است.
ربیعی با تأکید بر اینکه برنامه‌ای که در مجموعه دنبال می‌شود؛ برنامه‌ای مطالعاتی، تربیتی، مهارتی و عملیاتی بر پایه تربیت نیروی مکتبی، متعهد و متخصص است، گفت: به دنبال این هستیم که این سبک از فعالیت‌ها را امسال در بسیج دانشجویی نیز دنبال کنیم، اسلام برای تعلیم و تربیت اهمیت خاصی قائل است؛ چنانکه هر جا در قرآن سخن از ارسال انبیاء به میان می‌آید، تعلیم، تربیت و تزکیه برنامه اصلی ایشان بیان می‌شود.
ربیعی در ادامه گریزی به بیانات ارزنده رهبر معظم انقلاب زد که بارها به اهمیت مقوله تعلیم و تربیت اشاره داشتنه‌اند، و به نقل از ایشان گفت: «اگر جمهوری اسلامی می‌خواهد پرچم اسلام را در دست بگیرد، می‌خواهد خودش به سعادت برسد، دنیا و آخرت خود را آباد کند همچنان که قرآن به ما یاد می‌دهد که می‌توان دنیا و آخرت را با هم آباد کرد و باید این کار انجام بگیرد... باید انسان‌های شریف، دانا، با استعدادهای جوشان، دارای ابتکار، دارای اخلاق نیک انسانی، دارای شجاعت، قوّت خطرپذیری، ورود در میدان‌های جدید، بدون هیچگونه عقدهٔ خودکم‌بینی یا خودبرتربینی، انسان‌های دلدادهٔ به خدای متعال و متکی به قدرت الهی و دارای توکل کامل، انسان‌های صبور، انسان‌های بردبار و حلیم، انسان‌های خوشبین و انسان‌های امیدوار تربیت کنید. اسلام همهٔ اینها را به صورت بستهٔ کامل در اختیار همهٔ معتقدین و مؤمنین خود قرار داده. این بسته را باز کنیم، دانه‌دانه از این مواد استفاده کنیم، بهره‌مند شویم، آن‌ها را بچشیم و درون وجود خودمان ذخیره کنیم. خروجی آموزش و پرورش باید اینجور انسانی باشد.»

سینا ربیعی در پایان ابراز امیدواری کرد: ان‌شاءالله مؤسسات و سازمان‌های مرتبط از این فعالیت‌های جهادی که به‌صورت خودجوش و بدون حمایت مالی به همت فرزندان انقلاب اسلامی اداره و اجرا می‌شوند، حمایت کنند. همچنین علاقه‌مندان به عضویت در طرح تربیتی ایستاده‌ها و کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به آدرس کانال ما در پیام‌رسان ایتا @M_t_istadeha مراجعه کنند.

انتهای پیام

انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
خادم الزینب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۸/۰۴/۳۱ - ۱۲:۵۴
0
0
واقعا طرح عالیه

از مخاطبای بزرگوار میخوام حتما توش شرکت کنند.
البته بایاد خدا و برای رضای خدا
انشاءالله که این طرح گسترش پیداکنه تا یک جامعه ی علوی داشته باشیم و علی زمانمونو تنها نذاریم که همش به هما و پشتکار خودمون بر میگرده.
خداقوت دارم به همه ی کسانیکه توی برگزاری این طرف گامی برداشتند✋
فاطمه
|
Iraq
|
۱۳۹۸/۰۴/۳۱ - ۱۳:۳۹
0
0
ان شاء الله که بقیه هم به این مرکز بپیوندن و تحت منویات رهبر معظم انقلاب هرچه بیشتر به زمینه سازی حضور حضرت حجت کمک کنن
ماهورا
|
Germany
|
۱۳۹۸/۰۴/۳۱ - ۱۴:۲۴
0
0
عرض سلام
من خوشبختانه عضو این طرح هستم و مدت دوماه هست که فعالیت میکنم از معجزاتی که این طرح برای بنده داشت این بود که برنامه های زندگیم منظم شده و مسیر تربیتی و تخصصی خودم رو به خوبی دارم پیش میبرم.
جو دوستانه و صمیمی در بین اعضا وجود داره و من خیلی امیدوار هستم به اینده افرادی که در این طرح هستند.
زهرا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۸/۰۴/۳۱ - ۱۵:۴۵
0
0
سلام و عرض خدا قوت بسیار طرح خوب و کاربردی هست بنده از وقتی عضو این طرح شدم واقعا‌ تغییر رو حس کردم
فائزه
|
United States of America
|
۱۳۹۸/۰۵/۰۱ - ۱۱:۵۵
0
0
طرح تربیتی ایستاده ها دارای یک سری برنامه های آموزشی و مطالعاتی منسجم و دقیق میباشد و این خود یکی از نقاط مثبت این طرح است چون باعث نظم دهی ذهنی به مخاطب میشود و همچنین منابع بسیار خوبی در اختیار اعضای واحد های این طرح قرار گرفته است
بنده خودم در حال حاضر در سه واحد این طرح فعالیت دارم و شاهد خروجی های خوبی بوده ام چون تمامی اعضا با توجه به دغدغه و همتی که دارند هدفمند برنامه خود را پیش میبرند و فعالیت در این زمینه باعث کسب تجربیات بسیار خوبی مانند برنامه ریزی، مدیریت زمان و مسئولیت پذیری شده است
زهرا
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۳۹۸/۰۵/۰۱ - ۱۴:۰۸
0
0
سلام علیکم
طرح قوی و منظمی است و باعث رشد همه اعضا ، در زمینه های مختلف می شود .
ان شاءالله که قوی تر ادامه پیدا کنه و افراد بیش تری با این طرح همکاری کنند
ساحل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۸/۰۵/۱۶ - ۱۳:۱۳
0
0
سلام ان شاالله بتونیم در زمینه سازی ظهور حضرت گامی موثر برداریم.واقعا با عضویت در این طرح سطح اطلاعاتم بیشتر شده و طی دوره هایی که برگزار می شود مهارتم‌ بیشتر شده است.
captcha