گسترش فعالیت‌های بسیج در مناطق مختلف استان اردبیل
کد خبر: 3827840
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۸

گسترش فعالیت‌های بسیج در مناطق مختلف استان اردبیل

گروه فرهنگی ــ رئیس مجمع عالی بسیج استان اردبیل گفت: مجمع بسیج استان با ساماندهی فعالیت‌های خود در راستای توسعه مناطق مختلف استان گام برمی‌دارد.

بسیج در راستای توسعه مناطق استان فعالیت داردبه گزارش ایکنا از اردبیل، جهانگیر امامی، رئیس مجمع عالی بسیج استان اردبیل، روز گذشته، ۲۵ تیرماه در مجمع بسیج استان اردبیل اظهار کرد: بسیج مظهر ولایتمداری است که بدون چشم‌داشت و جهادی به مردم خدمت‌رسانی می‌کنند.

وی با بیان اینکه بسیج نماد اخلاص در خدمت‌رسانی به مردم است، افزود: در خود استان اردبیل ظرفیت‌های استان شناسایی شده و موانع و مشکلات آسیب‌شناسی شده است.

رئیس مجمع عالی بسیج استان تصریح کرد: با احصاء مشکلات تشکل منسجمی را شکل دادیم تا به صورت سیستمی فعالیت داشته باشیم و در ادامه نیازمندی‌ها و ضرورت‌ها را پالایش کردیم تا فعالیت مجمع به صورت علمی ادامه یابد.

امامی با بیان اینکه در مرحله سوم جلسات متعدد برگزار شده است و با ابعاد مختلف فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و ... تلاش بر این بوده تا از تمامی ظرفیت‌های موجود به شکل بهینه استفاده کنیم گفت: با تشکیل بانک اطلاعاتی کمک‌ها به بخش دولتی به صورت مستمر انجام شده و خالصانه تلاش کردیم به برادران خود در راستای عمران و توسعه کشور کمک برسانیم.

ظهور فرهنگ غرب در بدپوششی زنان و دختران

در این مراسم آمنه عالم‌راثی، رئیس کارگروه زن و خانواده در مجمع بسیج استان اردبیل در تشریح اقدامات کارگروه بسیج بانوان تصریح کرد: انقلاب اسلامی نقطه عطفی در تاریخ به شمار می‌رود و موجب ایجاد نگاه متعالی به زن و خانواده شده است.

عالم‌راثی اظهار کرد: کارگروه‌های استانی زن و خانواده در پی بررسی، مطالعه و جلسات متعدد، تعدادی از آسیب‌های موجود را شناسایی کرده که اهم آن تغییر سبک زندگی و هجوم فرهنگ وارداتی و کاهش نقش تاثیرگذاری زن در خانواده شده است.

وی معضل دیگر را افزایش طلاق بیان کرد و گفت: همچنین نفوذ و ظهور فرهنگ غرب و مظاهر آن که در بدپوششی و رفتار‌های نابهنجار بوده معضل دیگری است.
رئیس کارگروه زن و خانواده در مجمع بسیج استان مورد دیگر را فضای مجازی و استفاده نامطلوب از آن برشمرد و افزود: این موضوع موجب شده تا خانواده‌ها دچار مشکلات عدیده فرهنگی شوند.

عالم‌راثی بیان کرد: تهدید نسل، گرایش به تجرد، افزایش سن ازدواج و عدم توجه جدی به تربیت نیروی کارآمد در جامعه معضل دیگر است و مشکلاتی که در سایه اعتیاد گریبان‌گیر خانواده‌ها است در تحقیقات و بررسی‌های کارگروه زن و خانواده احصاء شده است.

وی اظهار کرد: در کنار آسیب‌ها، فرصت‌هایی نیز در استان احصاء شده که زمینه تربیت مطلوب دینی جامعه را رقم می‌زند و وجود فرهنگ بومی غالب و خانواده محوری و ظرفیت توانمند بسیج بخشی از فرصت‌ها است.

رئیس کارگروه زن و خانواده در مجمع بسیج استان خواستار استفاده از قوانین جامع، مشارکت تمامی دستگاه‌ها و حمایت از اشتغال زنان شد و گفت: در صورت توجه به مسائل اقتصادی و فرهنگی زنان بسیاری از مشکلات استان نیز حل و فصل می‌شود.

عالم راثی همچنین به طراحی پوشش مشاغل مختلف اشاره کرد و گفت: این طرح تا سطح پیشنهاد به مجلس پیش رفته و امید میرود مسئولان استانی یاریگر تحقق و عملیاتی شدن این طرح باشند.

تدوین اطلس دخایر ژنتیکی زراعی اردبیل توسط مهندسان بسیجی

در این مجمع داوود حسن‌پناه، نماینده کارگروه تخصصی کشاورزی مجمع بسیج استان اردبیل نیز به فعالیت ۴۰۰ شبکه با ۶۱۶ روستای ابلاغی در بسیج مهندسین اشاره کرد و گفت: توسط مربیان بازدید‌های مختلف صورت گرفته و تعدادشبکه‌های ثبت شده طرح بسیج ۶۴۶ مورد است.

داوود حسن‌پناه اظهار کرد: در کارگروه تخصصی کشاورزی موضوعات مختلف از جمله بذر، تدوین اطلس، ایجاد کلکسیون گیاهان دارویی، ایجاد مرکز تولیدات حبوبات و گیاهان غله‌ای مورد بررسی قرار گرفته و کلکسیون گیاهان دارویی با بیش از ۲۰۰ گونه از گیاهان جمع آوری شدند.

نماینده کارگروه تخصصی کشاورزی مجمع بسیج استان به ورود هزار تن سیب زمینی به کشور اشاره کرد و گفت: به جز اردبیل سایر استان‌ها از سیب زمینی وارداتی استفاده کردند که ما با گله از این موضوع زمینه حمایت از تولیدکنندگان استان را فراهم ساختیم و مزارع موفقی در سایه حمایت‌ها پر از محصول شده است.

حسن‌پناه با اذعان به اینکه اردبیل در بسیاری از محصولات کشاورزی رتبه‌های نخست کشوری را دارد، اظهار کرد: در حوزه زراعی و باغی نیز اقداماتی را جهت رونق کشاورزی استان دنبال می‌کنیم.

وی به ضرورت حفاظت از ذخایر ژنتیکی استان گفت: تمامی اقدامات کارگروه تخصصی کشاورزی در راستای توسعه کشاورزی استان و حفظ ذخایر ژنتیکی است.
انتهای پیام

captcha