۴۱ مقاله پژوهشی؛ حاصل کار همایش «قرآن‌پژوهی» اردبیل
کد خبر: 3827385
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۶

۴۱ مقاله پژوهشی؛ حاصل کار همایش «قرآن‌پژوهی» اردبیل

گروه فعالیت‌های قرآنی- دبیر اجرایی همایش قرآن پژوهی نور مبین گفت: ستاد همایش قرآن‌پژوهی فعالیت خود را از پنج ماه قبل شروع کرد که نتایج آن منجر به دریافت ۴۱ مقاله علمی، در این حوزه شده است که از این ۴۱ مقاله، ۵ مقاله به عنوان مقالات برتر انتخاب شده و تقدیر خواهد شد.

۴۱ مقاله پژوهشی،حاصل کار همایش «قرآن‌پژوهی» اردبیلبه گزارش ایکنا از اردبیل، ولی پورعلی، دبیر اجرایی همایش «قرآن‌پژوهی» در اردبیل، امروز ۲۴ تیرماه در این همایش که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل برگزار شد، گفت: دین اسلام بیشترین ارزش و توجه را برای علم و اندیشه قائل شده است، انسان نیازمند علم است و عقل نیز آن را تایید می‌کند و همچنین قلب پردازشگر اطلاعات، داد‌ها و معلوماتی است که به آن وارد می‌شود.
دبیراجرایی همایش با اشاره به فرمایشی که از پیامبر اسلام (ص) نقل شده است، بیان کرد: «از خداوند علم سودمند بخواهید و از علمی که به شما سود ندارد به خداوند پناه ببرید، قرآن و علم قرآنی بهترین علمی است که می‌توان قلب را ازآن سرشارکرد، قرآن کلام وحی و خداوند است و خالق انسان می‌تواند بهترین برنامه را برای وی برنامه ریزی کند.
وی افزود: قرآن ضمن اشاره به کلیات زندگی اجتماعی بشری، اشارات بی بدیلی نیز به جزئیات آن دارد، فلذا دراین راستا می‌تواند به عنوان آرمانی‌ترین هدف، سعادت بشری را تضمین کرده و رحمت و بشارت را برای او به ارمغان آورد.
دبیر اجرایی همایش «قرآن‌پژوهی» در اردبیل، افزود: در این راستا موسسه فرآن وعترت نور مبین باهدف ترویج قرآن پژوهشی درجامعه وتوانمند سازی فعالان این موسسه وجمع آوری مقالات علمی در خصوص نیازمندی‌های علمی وپژوهشی قرآنی وآشنایی مردم با این موسسه درتلاش است.
پورعلی گفت: آشنایی باقرآن وعلم به آن، باعث آشنایی بیشتر مردم باسبک زندگی قرآنی درجهت آرامش فکری وذهنی جامعه می‌شود.
وی تصریح کرد: جدایی از قرآن تآثیر مخربی در زندگی، آئین و رسوم‌ها و رفتار آدمیان گذاشته است و به جرآت می‌توان گفت که آرامش ذهنی وقلبی انسان‌ها مدیون قرآن است.
وی ادامه داد: ستاد همایش با تشکیل ارکان، کمیته‌های علمی و فرهنگی، فعالیت خود را از پنج ماه قبل شروع کرد که نتایج آن منجر به دریافت ۴۱ مقاله علمی، دراین حوزه شده است که ۲۴ مقاله آن ازخواهران و ۱۷ مقاله ارسالی ازطرف برادران بوده است واز این ۴۱ مقاله، ۵ مقاله بعنوان مقالات برتر انتخاب شده و تقدیر خواهد شد.
دبیراجرایی همایش با اشاره به اینکه در ۱۲ محور همایش مقاله‌های علمی و پژوهشی دریافت شده است، تصریح کرد: از اهداف عمده برگزاری این همایش ارائه فرهنگ غنی قرآنی در جامعه، آشنایی مردم با الگو‌ها و سبک زندگی قرآنی، توانمندسازی مربیان و اعضای مؤسسات قرآنی در پژوهش‌های قرآنی و مدیریت و مسئولیت‌پذیری به سبک آموزه‌های قرآنی است.
وی بیان کرد: از چندین ماه پیش هماهنگی‌های لازم جهت تشکیل ستاد همایش قرآن‌پژوهی کمیته‌های علمی و اجرایی آن با توجه به وظایف و مسئولیت‌های تعریف شده انجام شد و پوستر همایش اطلاع رسانی شده است.
انتهای پیام

captcha