شرکت ۱۵ هزار نفر در جشنواره کتابخوانی رضوی اردبیل
کد خبر: 3821860
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۹

شرکت ۱۵ هزار نفر در جشنواره کتابخوانی رضوی اردبیل

گروه اجتماعی ــ مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل از شرکت ۱۵ هزار و ۵۰۰ نفر در نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در اردبیل خبر داد.

شرکت 15 هزار نفر در جشنواره کتابخوانی رضوی اردبیلبه گزارش ایکنا از اردبیل، پروانه رضاقلیزاده، مدیر‌کل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل، روز گذشته، دوم تیرماه در نشست هماهنگی برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی در اردبیل اظهار کرد: این جشنواره با هدف گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی و همچنین معرفی سیره پاک ائمه اطهار(ع) به‌ویژه امام رضا(ع) و معرفی و شناساندن کتاب‌های فاخر متناسب با معرفی سیره و سلوک ائمه اطهار(ع) برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: امسال برای نهمین بار این جشنواره به‌صورت ملی برگزار خواهد شد که در استان اردبیل نیز با تبلیغات و برنامه‌ریزی‌های انجام شده سعی بر این است تا در بهترین شرایط و مطلوب‌ترین وضعیت شاهد برگزاری این جشنواره باشیم.

مدیر‌کل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل به مشارکت 12 هزار نفر در بخش آنلاین این مسابقه اشاره کرد و گفت: در بخش مکتوب نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی نیز 3 هزار و 500 نفر تاکنون شرکت کرده‌اند.

رضاقلیزاده به تمدید مهلت مقرر برای شرکت در این جشنواره اشاره کرد و افزود: تا 15 تیرماه علاقه‌مندان به‌صورت الکترونیکی و دهم تیرماه نیز علاقه‌مندان به شکل مکتوب می‌توانند در نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی شرکت کنند.

وی ادامه داد: در سه رده سنی کودکان چهار تا 12 سال، نوجوانان 13 تا 18 سال و جوانان و بزرگسالان 18 سال به بالا با مراجعه به منابع معرفی شده می توانند در این جشنواره حضور یاند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل تصریح کرد: همزمان با سالروز ولادت امام رضا(ع) برگزیدگان معرفی شده و جوایز قابل توجهی به آنان اهدا خواهد شد.

رضاقلیزاده گفت: در سال‌های گذشته استان اردبیل جزو استان‌های شاخص در برگزاری این رویداد بوده و امسال نیز تلاش می‌کنیم تا بیش از سال‌های گذشته مخاطبان و علاقه‌مندان در این جشنواره بتوانند حضور و مشارکت فعالی داشته باشند.

وی اظهار کرد: جشنواره کتابخوانی رضوی که یکی از رویدادهای مهم فرهنگی کشورمان محسوب می‌شود فرصتی را برای علاقه‌مندان حوزه کتاب فراهم کرده تا در سایه این جشنواره بتوانند با زندگی، سیره و سلوک، رفتار، منش و بینش امام هشتم که ایران میزبانی شایسته از این امام همام را دارد، بیشتر و بهتر آشنا شده و با آن انس بگیرند.

انتهای پیام

captcha