‌دوره آموزشی ‌هیئت امنا و مدیران افق‌ بقاع متبرکه اردبیل برگزار شد
کد خبر: 3820693
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۳

‌دوره آموزشی ‌هیئت امنا و مدیران افق‌ بقاع متبرکه اردبیل برگزار شد

گروه اجتماعی ــ دوره آموزشی هیئت امنا‌ و مدیران افق بقاع متبرکه سطح استان اردبیل با حضور مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ‌در امامزاده صدرالدین(ع) ‌برگزار شد.

برگزاری دوره آموزشی «هیات امناء و مدیران افق» بقاع متبرکه استان اردبیلبه گزارش ایکنا از اردبیل، حجت‌الاسلام مهدی ستوده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل، روز گذشته، 28 خردادماه در جلسه دوره آموزشی هیات امنا و مدیران مراکز افق بقاع متبرکه استان اردبیل، گفت: دلبستگی شیعیان به اهل بیت(ع) ظرفیت بسیار بالایی را ایجاد می‌کند که باید با مدیریت مناسب این ظرفیت را در راستای ارتقا معرفت همگان هدایت کنیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه اردبیل با بیان اینکه اماکن متبرکه به جهت جایگاه اعتقادی و معنوی که در بین ایرانیان و مسلمانان دارند، همواره از مراکز مهم جذب گردشگران و زائران به شمار می‌روند، بیان کرد: مطرح کردن معارف اهل بیت(ع) و ذریه پیامبر(ص) موجب تقویت بنیه مذهبی و اصلاح اخلاق و رفتار جامعه می‌شود.

وی افزود: هیئت امنا امزادگان و بقاع متبرکه باید سه وظیفه اصلی را در راستای خدمات‌رسانی بیشتر به زائران پیگیر باشند؛ نظافت و تمیزی امامزادگان و حتی سرویس‌های بهداشتی، ایجاد فضا برای اسکان روحانیون بومی و اعزامی از قم و مهمتر از آن استفاده از مبلغین در راستای پاسخگویی به سؤالات شرعی و برگزاری برنامه‌های مناسبتی از جمله این وظایف است.

ستوده به پروژه‌های اجرایی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل اشاره کرد و گفت: پیگیری جدی احداث بیمارستان ۳۲۰ تختخوابی باتمانقلنج، توسعه امامزاده‌های صدرالدین و امامزاده صالح، بازسازی و مرمت موقوفاتی که تبدیل به خرابه شده و احیاگری صورت نگرفته و اجرای امینانه نیات واقفان از جمله این پروژه‌ها و کارهاست.

انتهای پیام

captcha