سنجش سلامت تحصیلی دانش‌آموزان در اردبیل اجرا می‌شود
کد خبر: 3816915
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۴
از اول تیرماه؛

سنجش سلامت تحصیلی دانش‌آموزان در اردبیل اجرا می‌شود

گروه اجتماعی ــ مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل از اجرای سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی از اول تیرماه ۹۸ در استان خبر داد.

سنجش سلامت تحصیلی دانش‌آموزان در اردبیل اجرا می‌شودبه گزارش ایکنا از اردبیل، احمد ناصری، مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل،  روز گذشته، 12 خردادماه در جلسه کارگروه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیل استان اردبیل اظهار کرد: طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان سال ۹۸ استان اردبیل از اول تیرماه در قالب ۱۱ پایگاه اولیه و یک پایگاه تخصصی اجرا می‌شود.

وی افزود: جای‌دهی صحیح نوآموز در نظام آموزشی کشور، بررسی میزان شیوع اختلالات جسمانی و روان‌شناختی کودکان بدو ورود به دبستان، ارائه راهنمایی‌های بهداشتی، آموزشی و روانشناختی به والدین کودکان و بسط و توسعه عدالت آموزشی و رعایت حقوق شهروندی از اهداف این طرح است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل با اشاره به اینکه در صورت مشاهده هرگونه مشکل، نوآموزان به پایگاه‌های تخصصی جهت ارزیابی‌های دقیق‌تر ارجاع داده می‌شوند، افزود: تعداد ۱۱ پایگاه سنجش به‌صورت ثابت و سیار در استان اردبیل به ارائه خدمات به خانواده‌ها اقدام کرده‌اند که ۵ پایگاه از آن‌ها در اردبیل و حومه و ۶ پایگاه نیز در شهرستان‌های پارس آباد، گرمی، خلخال، مشکین شهر، بیله سوار و اصلاندوز فعالیت می‌نمایند.

وی با بیان اینکه علی‌رغم پراکندگی جمعیت دانش آموزی استان اردبیل در مناطق شهری و روستایی و عشایری سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیل در سال ۹۷ با پوشش ۱۰۰ درصدی به پایان رسید، اظهار کرد: در اجرای این طرح نهاد‌هایی همچون بهزیستی و دانشگاه علوم پزشکی نیز در کنار آموزش و پرورش همکاری‌های لازم را به‌عمل می‌آورند.

محمد شفایی، رئیس اداره استثنایی استان اردبیل نیز با بیان اینکه در این طرح که با هدف غربال‌گری زودهنگام و مداخله به‌هنگام آغاز می‌شود، نوآموزان متولد نیمه دوم سال ۹۲ و نیمه اول سال ۹۳ که در مراکز پیش دبستانی شهری ثبت نام نموده‌اند ارزیابی می‌شوند.

انتهای پیام

captcha