زندگینامه حضرت مهدی(عج)
کد خبر: 3805256
تعداد نظرات: ۱۳۴ نظر
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۵

زندگینامه حضرت مهدی(عج)

گروه معارف ــ آخرین امام شیعیان در پانزدهم ماه شعبان ۲۵۵ ق، علی رغم مراقبت‌های ویژه مأموران حکومت عباسی، در خانه امام عسکری(ع) چشم به جهان گشودند. تولد مخفیانه آن حضرت بی‌شباهت به تولد حضرت موسی(ع) و حضرت ابراهیم(ع) نیست.

زندگینامه امام زمان حضرت مهدی(عج)آخرین امام شیعیان در پانزدهم ماه شعبان ۲۵۵ ق، علی رغم مراقبت‌های ویژه مأموران حکومت عباسی، در خانه امام عسکری(ع) چشم به جهان گشودند. تولد مخفیانه آن حضرت بی‌شباهت به تولد حضرت موسی(ع) و حضرت ابراهیم(ع) نیست.

 زندگينامه امام زمان؛ حضرت مهدي(ع)

نام: محمد بن الحسن
كنيه: ابوالقاسم
امام زمان حضرت مهدی(عج) هم نام و هم كنيه حضرت پيامبر اكرم(ص) است. در روايات آمده است كه شايسته نيست آن حضرت را با نام و كنيه، اسم ببرند تا آن گاه كه خداوند به ظهورش زمين را مزيّن و دولتش را ظاهر گرداند.

القاب امام زمان حضرت مهدی(عج)

مهدى، خاتم، منتظر، حجت، صاحب الامر، صاحب الزمان، قائم و خلف صالح.
شيعيان در دوران غيبت صغرى ايشان را «ناحيه مقدسه» لقب داده بودند. در برخى منابع بيش از ۱۸۰ لقب براى امام زمان(ع) بيان شده است.

ولادت امام زمان حضرت مهدی(عج)

وی یگانه فرزند امام عسکری علیه السلام یازدهمین امام شیعیان است. امام زمان حضرت مهدی (عج) در سحرگاه نیمه شعبان ۲۵۵ ق در سامرّا چشم به جهان گشود و پس از پنج سال زندگی تحت سرپرستی پدر و مادر بزرگوارشان نرجس خاتون، در سال ۲۶۰ ق به دنبال شهادت حضرت عسکری علیه السلام ـ همچون حضرت عیسی علیه السلام و حضرت یحیی علیه السلام که در سنین کودکی عهده دار نبوّت شده بودند ـ در پنج سالگی منصب امامت شیعیان را عهده دار شدند. آن بزرگوار پس از سپری شدن دوران غیبت با تشکیل حکومت عدل جهانی احکام الهی را در سرتاسر زمین حاکمیت خواهد بخشید.

آخرین امام شیعیان در پانزدهم ماه شعبان ۲۵۵ ق، علی رغم مراقبت های ویژه مأموران حکومت عباسی، در خانه امام عسکری علیه السلام چشم به جهان گشودند. تولد مخفیانه آن حضرت بی شباهت به تولد حضرت موسی علیه السلام و حضرت ابراهیم خلیل علیه السلام نیست. همان گونه که این دو پیامبر بزرگ الهی تحت شدیدترین تدابیر امنیتی فرعونیان و نمرودیان به اراده خداوند و به سلامت در کنار کاخ فرعون و نمرود متولّد شدند، حضرت مهدی(عج) نیز در حالی که جاسوسان و مأموران خلیفه عباسی تمام وقایع خانه امام یازدهم علیه السلام را زیرنظر داشتند، در کمال امنیت و بدون آن که دشمنان بویی ببرند، در سحرگاه روز جمعه نیمه شعبان قدم به جهان هستی گذاشتند.

سیمای امام زمان حضرت مهدی(عج)

پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار علیهم السلام هر کدام در سخنان خود به اوصاف امام مهدی(عج) اشاره کرده اند. حضرت امام رضا علیه السلام در توصیف ویژگی های چهره و سجایای اخلاقی و ویژگی های برجسته آن حضرت می فرمایند: «قائم آل محمد(عج) هاله هایی از نور چهره زیبای او را احاطه کرده است رفتار معتدل و چهره شادابی دارد. از نظر ویژگی های جسمی شبیه ترین فرد به رسول خدا(ص) است. نشانه خاصّ او آن است که گرچه عمر بسیار طولانی دارد، ولی از سیمای جوانی برخوردار است؛ تا آن جا که هر بیننده ای او را چهل ساله یا کمتر تصور می کند. از دیگر نشانه های او آن است که تا زمان مرگ با وجود گذشت زمان بسیار طولانی هرگز نشان پیری در چهره او دیده نخواهد شد».
 
حجت خدا
روزی عثمان بن سعید بن عمری به همراه حدود چهل نفر از بزرگان شیعه به حضور امام عسکری علیه السلام رسیدند تا درباره جانشین آن حضرت سؤال کنند و در آینده از ایجاد اختلاف در مسئله امامت جلوگیری کنند. راوی می گوید: وقتی عثمان بن سعید به حضرت عسکری علیه السلام گفت: آمده ایم تا درباره مطلب مهمی که شما به آن آگاه ترید از شما سؤال کنیم، حضرت عسکری علیه السلام فرمودند: بنشین عثمان. پس از ساعتی امام علیه السلام فرمودند: آیا می خواهید بگویم به چه منظوری آمده اید؟ همه گفتند: ای فرزند رسول خدا، بفرمایید. آنگاه حضرت فرمودند: آمده اید تا درباره حجت خدا و امام پس از من بپرسید. همه گفتند: آری. در این لحظه ناگهان پسری که چهره درخشانی چون ماه داشت و از هر حیث به امام عسکری علیه السلام شبیه بود وارد شد. حضرت فرمودند: بعد از من پیشوای شما و جانشینم این فرزند من است. مواظب باشید پس از من در دین دچار آشفتگی نشوید...

دوران زندگی امام زمان حضرت مهدی(عج)

دوران زندگی امام زمان حضرت مهدی(عج) به چهار دوره تقسیم می شود:

۱) از تولد تا غیبت امام زمان حضرت مهدی(عج):

امام زمان حضرت مهدی (عج) پس از تولد حدود پنج سال تحت سرپرستی پدر بزرگوارشان امام عسکری علیه السلام به صورت نیمه مخفی زندگی کردند. یکی از کارهای بسیار مهمی که حضرت امام حسن عسکری علیه السلام در این دوره انجام دادند این بود که امام زمان حضرت مهدی (عج) را به بزرگان شیعه معرفی کردند تا در آینده در مسئله امامت دچار اختلاف نشوند.

۲) غیبت صغری امام زمان حضرت مهدی(عج):

پس از شهادت حضرت امام حسن عسکری علیه السلام در سال ۲۶۰ ق دوره غیبت صغری آغاز شد و تا سال ۳۲۹ ق ادامه پیدا کرد. در این دوره امام زمان حضرت مهدی(عج) از طریق چهار نائب به ادامه امور مردم می پرداختند.

۳) دوره غیبت کبری امام زمان حضرت مهدی(عج):

این دوران از سال ۳۲۹ ق شروع شد و تا زمانی که خداوند مصلحت بدانند ادامه خواهد داشت در این دوره پاسخ به پرسش ها و احکام مردم بر عهده نایبان عام آن حضرت است و حضرت نایب خاصی برای این دوره معرفی نکرده اند.

۴) دوره حکومت امام زمان حضرت مهدی(عج):

پس از ظهور، امام زمان حضرت مهدی(عج) براساس احکام اسلام حکومت واحد جهانی تشکیل خواهند داد که در سایه آن سرتاسر عالم پر از عدل و داد خواهد شد.

صورت و سيرت امام زمان حضرت مهدی(عج)

چهره و شمايل حضرت مهدي(ع) را راويان حديث شيعي و سني چنين نوشته اند چهره اش گندمگون ، ابرواني هلالي و كشيده ، چشمانش سياه و درشت و جذاب ، شانه اش پهن ، دندانهايش براق و گشاد ، بيني اش كشيده و زيبا، پيشاني اش بلند و تابنده . استخوان بندي اش استوار و صخره سان ، دستان و انگشتهايش درشت .گونه هايش كم گوشت و اندكي متمايل به زردي  - كه از بيداري شب عارض شده -بر گونه راستش خالي مشكين . عضلاتش پيچيده و محكم ، موي سرش بر لاله گوش ريخته ، اندامش متناسب و زيبا ، هياتش خوش منظر و رباينده ، رخساره اش در هاله اي از شرم بزرگوارانه و شكوهمند غرق . قيافه اش از حشمت و شكوه رهبري سرشار .نگاهش دگرگون كننده ، خروشش درياسان ، و فريادش همه گير " .حضرت مهدي صاحب علم و حكمت بسيار است و دارنده ذخاير پيامبران است . وي   نهمين امام است از نسل امام حسين(ع) اكنون از نظرها غايب است . ولي مطلق و خاتم اولياء و وصي اوصياء و قائد جهاني و انقلابي  اكبر است . چون ظاهر شود ، به كعبه تكيه كند ، و پرچم پيامبر(ص) را در دست گيرد و دين خدا را زنده و احكام خدا را در سراسر گيتي جاري كند . و جهان را پر از عدل و داد و مهرباني كند .حضرت مهدي(ع) در برابر خداوند و جلال خداوند فروتن است . خدا و عظمت خدا در وجود او متجلي است و همه هستي او را فراگرفته است . مهدي(ع) عادل است و خجسته و پاكيزه . ذره اي از حق را فرو نگذارد . خداوند دين اسلام را به دست او عزيز گرداند . در حكومت او ، به احدي ناراحتي نرسد مگر آنجا كه حد خدايي جاري گردد .مهدي (ع) حق هر حقداري را بگيرد و به او بدهد . حتي  اگر حق كسي زير دندان ديگري   باشد ، از زير دندان انسان بسيار متجاوز و غاصب بيرون كشد و به صاحب حق باز گرداند . به هنگام حكومت مهدي (ع) حكومت جباران و مستكبران ، و نفوذ سياسي   منافقان و خائنان ، نابود گردد . شهر مكه - قبله مسلمين - مركز حكومت انقلابي مهدي   شود . نخستين افراد قيام او ، در آن شهر گرد آيند و در آنجا به او بپيوندند ...برخي به او بگروند ، با ديگران جنگ كند ، و هيچ صاحب قدرتي و صاحب مرامي   ، باقي   نماند و ديگر هيچ سياستي و حكومتي ، جز حكومت حقه و سياست عادله قرآني   ، در جهان جريان نيابد . آري ، چون مهدي(ع) قيام كند زميني  نماند ، مگر آنكه در آنجا گلبانگ محمدي : اشهد ان لا اله الا الله ، و اشهد ان محمدا رسول الله ، بلند گردد .در زمان حكومت مهدي(ع) به همه مردم ، حكمت و علم بياموزند ، تا آنجا كه زنان در خانه ها با كتاب خدا و سنت پيامبر(ص) قضاوت كنند. در آن روزگار، قدرت عقلي توده ها تمركز يابد . مهدي(ع) با تاييد الهی، خردهاي مردمان را به كمال رساند و فرزانگي  در همگان پديد آورد ... .مهدي (ع) فرياد رسي است كه خداوند او را بفرستد تا به فرياد مردم عالم برسد .در روزگار او همگان به رفاه و آسايش و وفور نعمتي  بيمانند دست يابند . حتي   چهارپايان فراوان گردند و با ديگر جانوران ، خوش و آسوده باشند. زمين گياهان بسيار روياند آب نهرها فراوان شود، گنجها و دفينه هاي  زمين و ديگر معادن استخراج گردد. در زمان مهدي(ع) آتش فتنه ها و آشوبها بيفسرد، رسم ستم و شبيخون و غارتگري برافتد و جنگها از ميان برود. در جهان جاي ويراني نماند ، مگر آنكه مهدي(ع) آنجا را آباد سازد. در قضاوت‌ها و احكام مهدي(ع) و در حكومت وي ، سر سوزني  ظلم و بيداد بر كسي نرود و رنجي بر دلي ننشيند .مهدي ، عدالت را ، همچنان كه سرما و گرما وارد خانه ها شود ، وارد خانه هاي مردمان كند و دادگري او همه جا را بگيرد .

اصحاب و ياران امام زمان حضرت مهدی(عج):

۱. عثمان بن سعيد عمروى (متوفاى سال ۲۶۵ ق.).

۲. محمد بن عثمان عمروى (متوفاى سال ۳۰۴ق.).

۳. حسين بن روح نوبختى (متوفاى سال ۳۲۶ق.).

۴. على بن محمد سمرى (متوفاى سال ۳۲۹ق.).

اين چهار تن نماينده بلافصل امام زمان حضرت مهدی (عج) بودند كه در ايام غيبت صغرى، پس از شهادت امام حسن عسكرى(ع)، از سال ۲۶۰ تا ۳۲۹، به مدت ۷۰ سال به ترتيب، واسطه ميان امام زمان حضرت مهدی (عج) وشيعيان ايشان بودند. اين چهار نفر به «نوّاب اربعه» مشهورند. ولى در هنگام خروج آن حضرت، ۳۱۳ نفر از يارانش به او پيوسته و نخستين هسته لشكريان امام زمان حضرت مهدی (عج) را تشكيل مى‏دهند. علاوه بر آنان، هزاران نفر در ايام غيبت آن حضرت به اين مقام ارجمند نايل شده‏اند كه بر ديگران پنهان مانده است و پنهان خواهد ماند. همچنين افراد بسيارى در ايام غيبت به محضرش شرفياب گشته و از عناياتش بهره‏مند شده‏اند كه در اين جا به نام برخى از آنان اشاره مى ‏گردد:

۱. اسماعيل بن حسن هرقلى.
۲. سيد محمد بن عباس جبل عاملى.
۳. سيد عطوه علوى حسنى.
۴. اميراسحاق استرآبادى.
۵. ابوالحسين بن ابى بغل.
۶. شريف عمر بن حمزه.
۷. ابوراجح حمامى.
۸. شيخ حر عاملى.
۹. مقدس اردبيلى.
۱۰. محمد تقى مجلسى.
۱۱. ميرزا محمد استرآبادى.
۱۲. علامه بحر العلوم.
۱۳. شيخ حسين آل رحيم.
۱۴. ابوالقاسم بن ابى جليس.
۱۵. ابو عبداللَّه كندى.
۱۶. ابو عبداللَّه جنيدى.
۱۷. محمد بن محمد كلينى.
۱۸. محمد بن ابراهيم بن مهزيار.
۱۹. محمد بن اسحاق قمى.
۲۰. محمد بن شاذان نيشابورى.

زمامداران معاصر امام زمان حضرت مهدی(عج):

امام زمان حضرت مهدی (عج) از زمان تولد (سال ۲۵۵ هجرى) تا زمان ظهور و تشكيل حكومت جهانى، با تمام حاكمان و زمامداران كشورهاى اسلامى و غير اسلامى، معاصر بوده و خواهد بود؛ اما خلفاى عباسى كه در ايام غيبت صغراى آن حضرت بر مسلمانان حكومت راندند، عبارتند از:

۱. مهتدى عباسى (۲۵۵ - ۲۵۶ق.).

۲. معتمد عباسى (۲۵۶ - ۲۷۹ق.).

۳. معتضد عباسى (۲۷۹ - ۲۸۹ق.).

۴. مكتفى عباسى (۲۸۹ - ۲۹۵ق.).

۵. مقتدر عباسى (۲۹۵ - ۳۲۰ق.).

۶. قاهر عباسى (۳۲۰ - ۳۲۲ق.).

۷. راضى عباسى (۳۲۲ - ۳۲۹ق.).

۸. متقى عباسى (۳۲۹ - ۳۳۳ق.).

هنگامى كه امام زمان حضرت مهدی(عج) ظهور كند و قيام آزادى بخش وى فراگير شود، برخى از سلاطين و حاكمان كشورها در برابر او تواضع نموده و سر تسليم فرود مى‏آورند و برخى ديگر با آن حضرت، به مقابله و منازعه بر مى‏خيزند و پس از درگيرى، متحمل شكست و اضمحلال خواهند شد و حكومت آن حضرت، از شرق تا غرب كره زمين را فرا خواهد گرفت. در اين باره، روايات فراوانى از معصومين(ع)نقل شده است كه براى نمونه، حديثى را از امام محمد باقر(ع) بيان می ‏كنيم:

عَن أبي جعفر(ع) قال: القائِمُ مِنّا مَنصُورٌ بالرُّعبِ، مُؤيّدٌ بالنَّصر، تُطوى‏ له الأرضُ وَتظهَرُ لَهُ الكنوزُ ويبلغُ سُلطانه المشرقَ والمغرِبَ ويُظِهرُ اللَّهُ دينهُ على الدّينِ كُلّه ولو كَرِهَ المُشركون فلا يَبقى‏ على وجهِ الأرضِ خرابٌ إلّا عمّر وينزلُ روحُ‏اللَّهِ عيسى بن مريم فيُصلّي خلفه.(۱)

قيام كننده از ما منصور به رعب و مؤيّد به نصر است. زمين از براى او در نورديده شود و گنج‏هاى پنهان را براى او آشكار كند. سلطنت و حكومت او شرق و غرب را فرا خواهد گرفت و خداوند منان، به دست او دين خود را بر همه دين‏ها غالب گرداند، اگر چه مشركان را خوش نيايد. در روى زمين هيچ خرابى باقى نماند، مگر اين كه آبادش كند و روح اللَّه، عيسى بن مريم از آسمان نازل شده و بر او اقتدا كند و پشت سرش نماز بخواند.

تهیه و تنظیم: ابراهیم عزیززاده - دبیر ایکنا اردبیل

انتهای پیام

انتشار یافته: ۱۳۴
در انتظار بررسی: ۲۹
غیر قابل انتشار: ۴
محب اهل بیت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۸/۰۹/۲۴ - ۲۳:۴۳
0
1
سلام . درقسمتی از متن اشاره شد به اینکه زمان ظهور گلبانگ اذان در سرتاسر زمین پخش میشود . اشاره به شهادت ثالثه " اشهد ان امیرالمومنین علیا ولی الله " نکردید . لطفا متن رو اصلاح کنید . یا علی مدد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۸/۱۰/۱۴ - ۰۱:۲۳
0
2
یا حضرتا اینهمه ظلم و ستم و کشتار رو میبینی و هنوز نمیخوایی بیایی؟؟؟
محمد یزدانی منش
|
Sweden
|
۱۳۹۸/۱۱/۰۳ - ۱۸:۰۹
0
1
اللهم صل علی محمد و آل محمد وعجل فرجهم
ممنون از زحماتتان
اگر امکان داشت در سایت آدرس وبلاگ حقیر رو هم قرار بدید منهم همین کار رو میکنم تا ان شاالله همه در مسیر ظهور و یاری رساندن به حضرت حرکت کنیم سپاسگزارم (( وبلاگ حقیر در مورد تشرف یافتگان محضر امام زمان(عج) هست که بسیار کاربردی هست امیدوارم همه استقبال کنند و نظرات و پیشنهاداتتشون رو اعمال کنند تا بهتر در ادامه مسیر ظاهر بشیم ان شاالله ))
آدرس سایت حقیر : http://emamzamanam313.blogfa.com/
زینب کیانی نیا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۹/۰۴/۰۵ - ۱۳:۵۹
0
0
عالی بودممنون ومتشکرم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۹/۰۴/۲۹ - ۰۸:۵۰
0
0
بنام خالق ۱۲صلوات به وجود مقدس امام زمان عج هدیه بفرستید برای فرجش دعاکنیدخوب تشکرمیکنم
فرشاد جلیل سرقلعه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۹/۰۵/۰۴ - ۰۳:۲۲
0
0
سلام دستت درد نکنه عزیزم خسته نباشی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۹/۰۵/۰۵ - ۰۳:۵۹
0
1
بسیار ممنونم
به امید ظهور هر چه سریع تر اقا امام زمان صلوات
عبدالله
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۹/۰۵/۰۶ - ۱۵:۱۵
0
0
بسیار عالی بود ممنون
برای تعجیل در ظهور امام زمان صلوات
حسین مراداصغرلو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۹/۰۵/۲۲ - ۱۸:۱۵
0
1
کاملا مفید بود و قابل تقدیر و تشکر است
فاطمه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۹/۰۵/۲۵ - ۱۴:۵۵
0
0
خیلی عالی بود ممنون
فاطمه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۹/۰۵/۲۵ - ۱۴:۵۵
1
0
خیلی عالی بود ممنون
فاطمه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۹/۰۵/۲۵ - ۱۴:۵۵
0
0
خیلی عالی بود ممنون
شهرام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۹/۰۶/۰۷ - ۱۱:۵۶
0
0
سلام برای رفع گرفتاریهای امام زمان دعاکنیدصلوات
امید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۹/۰۶/۰۷ - ۲۳:۰۹
0
0
عالی بود و بینظیر کامل خداخیرتان دهد به حق امام حسین علیه السلام.اللهم کل ولیک الحجةابن الحسن.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۹/۰۶/۱۲ - ۰۹:۱۰
0
0
بسیار عالی ممنون میشم بیشتر در مورد امام زمان مطلب بزارین
حمزه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۹/۰۶/۱۳ - ۰۱:۱۲
0
0
عالی بود ممنون
رستمی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۹/۰۶/۱۴ - ۱۲:۱۹
0
0
تشکر عالی بود .... خدا قوت
ابراهیم اختیاری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۹/۰۶/۳۰ - ۲۳:۰۶
0
0
عالی بود ممنون
فاطمه خانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۹/۰۷/۱۴ - ۱۴:۵۱
0
0
عالی بودددددددد لذت بردم به امید ظهورش انشاالله بر جمال پاک انبیا بر محمد و آل محمد صلوات
فاطمه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۹/۰۷/۱۵ - ۱۷:۴۲
0
0
بسیار عالی بود و انشالله که هرچی زود تر امان زمان حضرت مهدی (ع)ظهور کنن
فاطمه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۹/۰۷/۱۵ - ۱۷:۴۲
0
0
بسیار عالی بود و انشالله که هرچی زود تر امان زمان حضرت مهدی (ع)ظهور کنن
خلیل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۹/۰۷/۲۳ - ۲۲:۴۱
0
0
این اسامی که خدمت حضرت مهدی شرفیاب شدن رو از کجا میدونین ، منظورم منبعتون چیه ؟
المیرا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۹/۰۸/۰۳ - ۲۲:۲۲
0
0
ممنون از کمکتون
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۹/۰۸/۰۴ - ۱۳:۱۳
0
0
بسیا رعالی بود
الهم عجل لولیک الفرج ۰۹۱۲۵۵۷۹۶۹۸
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۹/۰۸/۰۴ - ۱۵:۲۵
0
0
عالی بود
امیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۹/۰۸/۱۵ - ۰۰:۵۰
0
0
برای ظهور امام زمان (ع)صلوات
موسی احمدی
|
Afghanistan
|
۱۳۹۹/۰۸/۲۰ - ۰۴:۲۵
0
0
واقعا خدا خیر تان بدهد
بنده خدا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۹/۰۸/۲۳ - ۱۳:۱۵
0
0
عالی بود ممنون خداوند خیرتان دهد
عسل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۹/۰۸/۲۳ - ۱۴:۳۵
0
0
عالی بود ممنون
عسل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۹/۰۸/۲۳ - ۱۴:۳۵
0
0
عالی بود ممنون
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۹/۰۸/۲۶ - ۰۵:۴۶
0
0
بنام خدا۱۴صلوات هدیه امام زمان کن
کیوان یونسی
|
France
|
۱۳۹۹/۰۹/۰۲ - ۰۲:۵۸
0
0
خدا کنه زودتر بیاد تا این همه پلیدی را پاک کنه حتی زندگی با عدل رو نمیتونم تصور کنم چه جوری میشه یعنی به خاطر گرفتن یه وام ازدواج نیاز نیس به در و دیوار بزنم به خاطر یه ضامن هه
ناشناس
|
Afghanistan
|
۱۳۹۹/۰۹/۰۳ - ۰۷:۰۷
0
0
به امید فرج مهدی موعود
ناشناس
|
Afghanistan
|
۱۳۹۹/۰۹/۰۳ - ۰۷:۰۷
0
0
تشکر میکنم
اللهم عجل لولیک الفرج
رقیه تمدنی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۹/۰۹/۰۷ - ۰۷:۳۱
0
0
خداوندا ظهور آقاجون نزدیک کن ودر ظهورش باشیم قلب آقا جون آزما خشنود کنی یاآقاجان کجایی سلام منه بنده حقیر برتوباد ای خدا جون دستور اندرونی را به آقا مون بده الهی آمین
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۹/۰۹/۰۸ - ۲۲:۴۶
0
0
به امید ظهورت مهدی جان الهم عجل الفرجهم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۹/۰۹/۰۸ - ۲۲:۴۶
0
0
به امید ظهورت مهدی جان الهم عجل الفرجهم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۹/۰۹/۰۸ - ۲۲:۴۶
0
0
به امید ظهورت مهدی جان الهم عجل الفرجهم
دهقانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۹/۰۹/۰۹ - ۰۰:۵۷
0
0
خدارو شکر که با خواندن این مطالب امام زمانم را قدری شناختم
اللهم عجل لولیک الفرج
خدایا کمکم کن مسیر را گم نکنم
عهدی باشد با با تو وامامم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۹/۰۹/۱۰ - ۰۷:۲۰
0
0
خیلی داستان های طولانی طولانی بود به هر حال خیلی داستان هیجان انگیزی بود ممنونم
ناشناس
|
Afghanistan
|
۱۳۹۹/۰۹/۱۰ - ۱۵:۲۹
0
0
اللهم عجل لولیک الفرج
سمیرا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۹/۰۹/۱۸ - ۱۶:۵۳
0
0
ممنون بابت مطالب فقط یه سوال داشتم تو دوران کبری چرا امام زمان کسانی رو انتخاب نکردن تا از طریق اونها ما بتونیم با امام عصر درارتباط باشیم
طاهر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۹/۰۹/۲۰ - ۰۵:۲۲
0
0
خداروشکر اموزنده بود خدا خیرتان بده ممنون
فاطمه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۹/۰۹/۲۵ - ۱۵:۵۴
0
0
واقعا عالی بود انشا الله زودتر امام زمان ( عج) ظهور کنه




الاهي آمین
احمد غریبی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۹/۰۹/۲۸ - ۱۸:۱۴
0
0
سلام. دست شما درد نکنه.
زندگی نامه و شرح حال خوب و کاملی بود.
ممنونم. خدا خیرتان دهد.
سید مهدی محمدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۹/۰۹/۲۸ - ۲۳:۰۰
0
0
بنده نظرم این است که چرا زندگانی حضرت بصورت غیر عقلی است چرا آقایان دنبال احادیث هستن که دخل تصرف درآن بواسطه انسانی بودن زیاد است آيا اينهمه جرم وجنایت شده نباید حضرت می آمدن خیر چرا باید بیان. بیان کیا راببیند. این همه دروغگو را. داعی می‌گوید اگر حضرت 313 یارانش باشند می‌آیند اما تا حال ونه تا ساليان دیگر هیچگاه این یاران جمع نمی‌شوند این هارو تاریخ اثبات کرده
تنها
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۹/۰۹/۲۹ - ۱۸:۵۴
0
0
عالییییییی بود ممنون
آوا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۹/۱۰/۰۲ - ۲۲:۱۱
0
0
خواهش مندم که زندگی نامه امام زمان ( عج ) را کامل کنید
هلیا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۹/۱۰/۱۴ - ۱۳:۰۴
0
0
سلام
من راضی هستم
واقعا دستتان درد نکنه
قرآن و خدا یارتون
مارال
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۹/۱۰/۱۵ - ۱۷:۳۶
0
0
عالیییییی بود
مارال
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۹/۱۰/۱۵ - ۱۷:۳۶
0
0
عالیییییی بود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۹/۱۰/۱۸ - ۰۳:۰۸
0
0
خوب بود ولي كامل نبود بنظر
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۹/۱۰/۱۸ - ۰۳:۰۸
0
0
خوب بود ولي كامل نبود بنظر
دانایی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۹/۱۰/۱۹ - ۰۰:۴۷
0
0
عالی بود. موید باشید
سمندون
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۹/۱۰/۲۱ - ۱۸:۳۰
0
0
خدا آقامونو برامون سلامت نگه دارد
سهیلا جنابی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۹/۱۰/۲۵ - ۱۷:۰۵
0
0
عالی بود
محمد رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۹/۱۱/۰۱ - ۲۱:۰۰
0
0
برای ظهور امام زمان صلوات
فاطمه
|
Pakistan
|
۱۳۹۹/۱۱/۰۳ - ۰۵:۲۳
0
0
بسیار عالی بود. اما منابع اش ذکر نشده بود. چون دارم مقاله می نویسم باید منابعش هم باشد
زهرا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۹/۱۱/۰۷ - ۱۴:۳۹
0
0
خیلی ممنونم از مطالب آموزنده تون یاامام زمان جان توروخدا بیا بسته غیبت خدایا یعنی میشه ماهم امام زمانموناببینیم میترسم بمیرمو روی ماهت رانبینم خدایا مواظب آقامون باش به خودت سپردمش اللهم عجل ولیک الفرج
Mohaddese
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۹/۱۱/۱۴ - ۱۳:۵۵
0
0
عالی
sarina
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۹/۱۱/۲۰ - ۱۲:۰۵
0
0
انشاالله امام زمان هرچی زود تر ظهور کنه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۹/۱۱/۲۱ - ۱۲:۰۹
0
0
عالیییییییییی واقعا گریه ام گرفت
خراسانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۹/۱۱/۲۴ - ۲۱:۵۱
0
0
خیلی عالیه
خراسانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۹/۱۱/۲۴ - ۲۱:۵۱
0
0
خیلی عالیه
فاطمه علیزاده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۹/۱۱/۲۷ - ۰۸:۴۰
0
0
ممنون از شما بسیار عالی بود انشاالله به زودی زود امام زمان ظهور کند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۹/۱۱/۲۹ - ۱۲:۵۱
0
0
خیلی خوب بود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۹/۱۱/۲۹ - ۱۹:۵۶
0
0
سلام صلوات هدیه وجودمقدسش کنیدهمراه دعابرافرج
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۹/۱۲/۰۴ - ۱۶:۳۱
0
0
ممنونم خدا قوتتون بده
حلما
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۹/۱۲/۱۱ - ۲۰:۱۶
0
0
انشالله ایشان ظهور کنند....
یا مهدی
|
Netherlands
|
۱۳۹۹/۱۲/۲۵ - ۱۴:۰۵
0
0
ممنون عالی

انشالله امام زمان عج الله تعالی فرجه زود تر
ظهور کنند

الهی آمین
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۰/۰۱/۰۶ - ۱۰:۳۸
0
0
خیلی عالی بود ممنون
Zahra
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۰/۰۱/۰۷ - ۲۱:۱۳
0
0
سلام
دست شما درد نکنه ممنون
اللهم عجل لولیک الفرج
انشالله اماممون هرچه زودتر ظهور کنه
الاهی امین
اردیبهشت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۰/۰۱/۰۸ - ۱۳:۵۸
0
0
خوب بود
ناشناس
|
Pakistan
|
۱۴۰۰/۰۱/۰۸ - ۱۶:۵۳
0
0
خدا خیرتان دهد ایکنایی ها
ناشناس
|
Pakistan
|
۱۴۰۰/۰۱/۰۸ - ۱۶:۵۳
0
0
ممنون خداوند همه مارا از یاران واعوان آنحضرت قراردهد انشاالله
علیرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۰/۰۱/۰۸ - ۲۲:۳۶
0
0
ایکنا چه گروهی است؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۰/۰۱/۰۹ - ۰۰:۳۱
0
0
خیلی خیلی عالی بود.
اسماعیل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۰/۰۱/۰۹ - ۰۳:۴۱
0
0
سلام
واقعا که عالی بود
الهم عجل لولیک الفرج
امیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۰/۰۱/۰۹ - ۱۳:۳۶
0
0
عالیی
زینب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۰/۰۱/۰۹ - ۱۴:۱۳
0
0
ممنون که این اطلاعات را در اختیار ما می گذارید
به امید ظهور
اجرتان با آقا
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۰/۰۱/۰۹ - ۱۴:۴۷
0
0
خیلی عاللیییییییییی بود سپاس گزارم خداوند ماراهم در سپاه آقا قرار دهد هزاران آمیننننن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۰/۰۱/۰۹ - ۱۷:۲۵
0
0
خیلی ممنون عالی بود تشکرجانانانه از دست اندکاران این برنامه
یکتاپرست حق گرا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۰/۰۱/۱۰ - ۱۵:۳۲
0
0
تشکر بابت زحمتتون بسیار زیبا و تاثیر گذار بود
مهسا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۰/۰۱/۱۱ - ۱۵:۰۶
0
0
عالی بود ممنون
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۰/۰۱/۱۴ - ۱۲:۳۶
0
0
ممنون خیلی خوب بود
ابراهیم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۰/۰۱/۳۱ - ۰۰:۴۸
0
0
ممنونم کارهای زیباتون ممنونم از همه خواهر برادرهای زیباتون دعاکنین آقا مون بیاد یا مهدی ادرکنی.
ابراهیم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۰/۰۱/۳۱ - ۰۰:۴۸
0
0
ممنونم کارهای زیباتون ممنونم از همه خواهر برادرهای زیباتون دعاکنین آقا مون بیاد یا مهدی ادرکنی.
ابراهیم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۰/۰۱/۳۱ - ۰۰:۴۸
0
0
ممنونم کارهای زیباتون ممنونم از همه خواهر برادرهای زیباتون دعاکنین آقا مون بیاد یا مهدی ادرکنی.
امید زارع
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۰/۰۲/۱۲ - ۰۹:۰۳
0
0
ممنونم عالی بود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۰/۰۲/۲۱ - ۰۲:۲۳
0
0
ممنون از اطلاع رسانی شما ،،سلامتی آقا امام زمان ۱۲ صلوات بفرستید.
فرشته گازرپور
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۰/۰۲/۲۷ - ۲۳:۵۹
0
0
سلام خدا خیرتون بده مطالب عالی بود برای ظهور امام زمان صلوات
سید اسماعیل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۰/۰۳/۰۹ - ۲۳:۰۴
0
0
همه دوس دارن ظهور رو ولی چقدر تلاش کردیمچقدر خودمونو آماده کردیم عین روز اول مدرسه باشیم ترو تمیز پاکیزه ساده و پاک عین بچگی تا وارد این مکتب صاحب عصر شویم یه کاری کنیم که لایق اون منتظر باشیم جلو نفس خودتونو بگیرید بر نفس خود غلبه کنید تقوا پیش بگیرید
حسینی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۰/۰۳/۱۳ - ۱۸:۵۷
0
0
احسنت دمت گرم
محب المهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۰/۰۳/۱۵ - ۱۱:۲۲
0
0
اللهم عجل لولیک الفرج
محب المهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۰/۰۳/۱۵ - ۱۱:۲۲
0
0
اللهم عجل لولیک الفرج
محب المهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۰/۰۳/۱۵ - ۱۱:۲۲
0
0
اللهم عجل لولیک الفرج
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۰/۰۳/۲۵ - ۰۰:۰۱
0
0
یا آقا صاحب الزمان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۰/۰۳/۳۱ - ۱۸:۴۱
0
0
ناشناس
|
Afghanistan
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۶ - ۲۲:۴۹
0
0
خیلی قشنگ به امید ظهور اللهم عجل لولیک الفرج
ناشناس
|
Afghanistan
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۶ - ۲۲:۴۹
0
0
خیلی قشنگ به امید ظهور اللهم عجل لولیک الفرج
داوری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۰/۰۵/۰۱ - ۱۰:۰۴
0
0
برای سلامتی امام زمان صلوات
لیلاعقیلی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۰/۰۶/۰۲ - ۰۱:۰۳
0
0
سلام برمهدی صاحب الزمان عج الله تعالی فرجه شریف آقا جون بیا دیگه خیلی گرفتارم منو دریاب دعا کن آقا جون ریشه این کرونا از همه دنیا برداشته یشه یا غیاث المستغیسین
قاسمی راد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۰/۰۶/۱۰ - ۰۹:۴۰
0
0
متن خیلی زیبا و روان بود
متشکرم
سید علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۰/۰۷/۲۳ - ۱۱:۳۲
0
0
خداوند به منتشرین این مطالب ومنابع عمر با عزت
عنایت بفرمائید
اللهم عجل لولیک الفرج
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۰/۰۷/۳۰ - ۱۹:۲۲
0
0
ای خدا
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۰/۰۸/۰۹ - ۰۵:۴۹
0
0
یا مهدی ادرکنی
زینب اسمعیلی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۰/۰۸/۲۸ - ۲۳:۵۹
0
0
باسلام من زینب اسمعیلی هستم من میگم امام زمان تو که زنده هستی چرا نمی آی
حسینی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۰/۰۹/۰۳ - ۱۴:۱۸
0
0
الهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
رسول
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۰/۰۹/۲۲ - ۰۰:۴۲
0
0
شیعه هستم ولی کامل قانع نشدم و بر حسب اعتقادی سنتی قبول دارم لطفا کتاب با ادله محکم معرفی کنید.
ناشناس
|
United States of America
|
۱۴۰۰/۱۰/۰۲ - ۰۹:۰۰
0
0
یا مهدی ادرکنی
ابوالفضل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۰/۱۰/۱۱ - ۱۱:۳۶
0
0
اللهم عجل الولیک الفرج خدایاظهور آقا امام زمان مان را عنایت بفرما
ابوالفضل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۰/۱۰/۱۱ - ۱۱:۳۶
0
0
اللهم عجل الولیک الفرج خدایاظهور آقا امام زمان مان را عنایت بفرما
کامران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۰/۱۱/۲۴ - ۱۰:۳۷
0
0
سلام.شنیده ام که ختم های 40 روزه تاثیر عجیبی درجهت تعجیل درفرج آقاومولایمان دارد.لطفا"اگر امکان داردختم های 40روزه زیارت عاشورا،دعای عهد،دعای توسل را دربرنامه روزمره زندگیات قراردهید.یا علی
طیبه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۰/۱۲/۱۴ - ۰۹:۵۲
0
0
سلام
خیلی ممنونم از شما عزیزان که زحمت کشیدین خدا قوت

من وقتی که خوندم خیلی لذت بردم راستش من شناخت کاملی از امام زمانم نداشتم خیلی مفید بود
ناشناس
|
Pakistan
|
۱۴۰۰/۱۲/۱۶ - ۰۸:۵۴
0
0
یا امام مهدی بیا بیا ما همه منتظر تو هستیم
ناشناس
|
Pakistan
|
۱۴۰۰/۱۲/۱۶ - ۰۸:۵۴
0
0
یا امام مهدی بیا بیا ما همه منتظر تو هستیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۰/۱۲/۱۹ - ۱۴:۳۴
0
0
مفید ،کوتاه،مورد استفاده......اجرکم عندالله
HADI
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۰/۱۲/۱۹ - ۱۶:۵۱
0
0
اللهم عجل لولیک الفرج
کاترین عاملی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۰/۱۲/۲۶ - ۱۶:۳۲
0
0
سلام خیلی خیلی ممنونم از متن خوب تان من از طریق متن یک فیلم ساختم باز هم ممنونم از لطفتان
ابوالفضل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۰/۱۲/۲۷ - ۲۳:۴۷
0
0
مطالب عالی
برای فرج آقاکمک وحل مشکلات همدیگه روانجام بدیم
نه که آدمهآباهم دشمن شدن فقط رحم وانسانیت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۱/۰۱/۰۴ - ۲۰:۵۶
0
0
برای سللامتی آقا امام زمان صلوات
ولی فرخ
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۱/۰۵/۲۰ - ۱۶:۲۵
0
0
عالی بود سپاسگزارم
علیرضا دیلمی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۱/۰۵/۲۲ - ۰۰:۰۶
0
0
اللهم عجل لولیک الفرج
سید مهدی حضرتی فرد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۱/۰۵/۲۹ - ۰۵:۵۳
0
0
خیلی حقیقت شیرینه امر خدا عبادتش به دلها میشینه مثبت بنگرید و موج مثبت خود را به حضرت مهدی که انشالا حظورش را از خدا میخاهم بدهید خدمت به خلق خدامثل کوهی از طلا میمونه خدا قوت
محمدعلی عزیزی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۱/۰۶/۱۵ - ۱۶:۰۷
0
0
بسیار عالی بود اجرکم عندالله
برای خوشنودی قلب حضرت ولیعصر عج الله و تعالی و فرجه الشریف

اجماع صلوات

هدیه به امام غریب و تنهایم.
غزائی
|
Germany
|
۱۴۰۱/۰۷/۱۴ - ۱۳:۱۷
0
0
ممنون از مطالب ارزنده وبسیار مفیدتون
اللهم عجل لولیک الفرج
روزهای جمعه غروب به توصیه شیخ رجبلی خیاط هزار صد صلوات برای
سلامتی آقا امام زمان فراموش نشود
مورخه 1401/7/14
علیرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۱/۱۰/۱۶ - ۲۰:۳۷
0
0
اللهم عجل لولیک فرج
گمنام313
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۱/۱۱/۳۰ - ۲۰:۲۸
0
0
عالی
اسماعیل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۱/۱۲/۱۲ - ۱۹:۲۸
0
0
به امید روز فرج
دعا کنید
متین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۱/۱۲/۱۵ - ۰۱:۱۲
0
0
خیلی عالی.ممنون ان شاالله دعای امام زمان شامل حالتون بشه
برا سلامتی یوسف زهرا صلوات
هادی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۲/۰۱/۰۷ - ۰۲:۳۹
0
0
مدیر سایت و تمام اعضا و نظر دهنگان محترم به سایت imamzaman.net نیز سر بزنید و نظر بدید خوشحال میشیم بتونم از نظرات شما بزرگواران استفاده کنم برای بهبود سایت
مهتاب کیانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۲/۰۱/۳۰ - ۰۲:۱۲
0
0
ممنون از مطالب زیباتون به امید فرج آقا وپیروزی مظلومین ومستضعفین عالم بر ظالمان وکفارآمین صلوات بر جمال دلبرای صاحب الزمان منتقم خون ثارالله
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۲/۰۲/۲۸ - ۱۲:۱۴
0
0
ھمہ باھم حتمادعاکنیم واسہ ظھورنہ فقط بنویسیم دیگران دعاکنندبہ امیدخدافراموش نشہ
علی اکبر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۲/۰۷/۰۲ - ۱۴:۴۶
0
0
خیلی عالی بود
captcha