مرگ مغزی بیمار منتظر اهدای عضو، زندگی دوباره به دیگران بخشید
کد خبر: 3801812
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۶

مرگ مغزی بیمار منتظر اهدای عضو، زندگی دوباره به دیگران بخشید

گروه اجتماعی ــ مرگ مغزی بیماری که در نوبت پیوند کلیه بود و در تعطیلات عید جهت پیوند به شیراز فراخوانده شد اما به علت وقوع سیل، نتوانست مراجعه کند، جانی دوباره به دیگران بخشید.

اهدای اعضای دومین بیمارمرگ مغزی کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش ایکنا از کهگیلویه و بویراحمد، غلام عباس‌ سبز، مسئول تیم پیوند اعضاء دانشگاه علوم پزشکی یاسوج امروز، 19 فروردین‌ماه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: مرحومه هماتاج محمدیان 39 ساله ساکن روستای پریکدان یاسوج در نخستین روزهای سال ۹۸ با اهدای اعضای بدن خود به همنوعانش جانی دوباره بخشید.
وی افزود: مرحوم‌ محمدیان مدت یک سال دیالیز می‌شد و در نوبت پیوند کلیه بود که در تعطیلات عید جهت پیوند کلیه به بیمارستان ابوعلی سینا شیراز فراخوانده شد اما به علت وقوع سیل، نتوانست به این بیمارستان مراجعه کند.
مسئول تیم پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی یاسوج بیان کرد: متاسفانه در روز 15 فروردین‌ماه به دلیل خونریزی شدید مغزی در بیمارستان شهید بهشتی یاسوج بستری و چند روز بعد دچار مرگ مغزی شد.
سبز تصریح کرد: با رضایت خانواده‌های ایثارگر و نوع‌دوست محمدیان و نوشادی، بامداد دوشنبه 19 فروردین ۹۸ با حضور تیم‌های پیوند دانشگاه‌های علوم‌ پزشکی یاسوج و شیراز در بیمارستان شهید بهشتی یاسوج، کبد و قرنیه چشم‌های این مرحومه برداشت و به مرکز فوق تخصصی ابوعلی سینا شیراز منتقل شد.
وی یادآور شد: این دومین بیمار مرگ مغزی کهگیلویه و بویراحمد در سال ۹۸ بوده است.
انتهای پیام

captcha