بیش از ۸ هزار نفر از دوره‌های آموزش عمومی قرآن در آذربایجان غربی بهره‌مند شدند
کد خبر: 3797101
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۲
طی سال جاری؛

بیش از ۸ هزار نفر از دوره‌های آموزش عمومی قرآن در آذربایجان غربی بهره‌مند شدند

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی از بهره‌مندی بیش از ۸ هزار نفر از دوره‌های آموزش عمومی قرآن کریم در استان خبر داد و گفت: طی سال جاری ۱۰ دوره آموزش عمومی قرآن در استان برگزار شده است.

بیش از ۸ هزار نفر از دوره‌های آموزش عمومی قرآن در آذربایجان غربی بهره‌مند شدند

سجاد جعفرزاده، رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان غربی، با اشاره به اینکه طی سال جاری ۱۰ دوره آموزش عمومی قرآن در استان برگزار شده است، اظهار کرد: آموزش قرائت عمومی قرآن از سطح ۱ تا ۳، آموزش حفظ عمومی قرآن، آموزش حفظ جزء ۳۰ قرآن، آموزش حفظ موضوعی، آموزش ترجمه و مفاهیم قرآن سطح ۱، آموزش تفسیر بینات ۱ و ۲، آموزش کارکنان دولت و انس با قرآن برای کودکان از جمله دوره‌های آموزش عمومی قرآن در استان به‌شمار می‌روند.
وی ادامه داد: دوره‌های آموزش قرائت عمومی قرآن سطح ۱ در ۱۳ شهرستان استان، سطح ۲ در ۹ شهرستان و سطح ۳ نیز در ۳ شهرستان و همچنین دوره آموزش حفظ عمومی قرآن در ۲ شهرستان، آموزش حفظ جزء ۳۰ قرآن در ۱۳ شهرستان، آموزش حفظ موضوعی در ۲ شهرستان، آموزش ترجمه و مفاهیم قرآن سطح ۱ در ۳ شهرستان و آموزش تفسیر بینات ۱ و ۲ نیز در ۱۰ شهرستان برگزار شد.
جعفرزاده با اشاره به اینکه درمجموع ۲۵۷۷ قرآن‌آموز برادر از دوره‌های آموزش عمومی قرآن در استان بهره‌مند شدند، خاطرنشان کرد: همچنین ۷۱۹۷ نیز در بخش قرآن‌آموزان خواهر در دوره‌های آموزش عمومی قرآن کریم در استان شرکت کردند.
رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی با بیان اینکه از مجموع ۲۵۷۷ قرآن‌آموز برادر تمامی آنان در آزمون قبول شدند، تصریح کرد: از مجموع ۷۱۹۷ نفر قرآن‌آموز نیز تعداد ۶۴۰۳ نفر موفق به کسب نمره قبولی در آزمون شدند.
وی یادآور شد: طی سال جاری ۸۹۸۰ نفر از خواهران و برادران در دوره‌های آموزش عمومی قرآن کریم از سوی سازمان تبلیغات اسلامی شرکت کرده بودند.
انتهای پیام

captcha