نیاز جدی روستای «طویستان» خلخال به تأمین آب شرب
کد خبر: 3792480
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۱

نیاز جدی روستای «طویستان» خلخال به تأمین آب شرب

گروه اجتماعی ــ رفع مشکل آب شرب اهالی روستای عشایری طویستان خلخال نیازمند توجه جدی مسئولان استانی است.

نیاز جدی به تامین آب شرب روستای «طویستان» خلخالبه گزارش ایکنا از اردبیل، روستای طویستان که یکی از روستا‌های عشایرنشین شهرستان خلخال است در ۸۵ کیلومتری خلخال واقع شده و امروز، ۴ اسفندماه با هدف خدمات‌رسانی به این عشایر زحمتکش، از سوی اداره‌کل امور عشایری استان اردبیل و همکاری اداره امور عشایر خلخال، بیش از ۱۲۰۰ پک آب معدنی بهداشتی با یک دستگاه خودروی نیسان حمل و بین ۸۰ خانوار از اهالی عشایری این روستا توزیع شد.
اهالی این روستا ضمن قدردانی از زحمات اداره‌کل امور عشایری در توجه به کمبود نبود آب شرب در این روستا تصریح کردند: درد عشایر مردم روستای طویستان خلخال، نبود آب لوله کشی است.
کم‌آبی در روستای عشایری طویستان موجب شده تا عشایر احشام خود را به نازلترین قیمت در بازار بفروشند و چاره‌ای جز تحمل این سختی‌ها ندارند.
اکنون اهالی روستای طویستان خلخال با چهارپایان هر روز چند ساعت در سر چشمه‌ای کوچک در پایین دست روستا که مخصوص آب کشاورزی است وقت صرف کرده تا چندین کالن آب را به داخل روستا حمل و برای سیراب کردن احشام خود استفاده نمایند.
به گفته اهالی بیش از ۶۰۰۰ رأس گوسفند و صد‌ها راس دام سنگین در این روستا زندگی و معیشت عشایر را تأمین می‌کنند که نیازمند تأمین آب برای مصرف شرب احشام هستند.
هر چند در کنار این روستا سد نساز اکنون پرآب درکنار جاده طویستان دیده می‌شود، ولی پایان این سد کار نشده و اهالی برای کشاورزی نیز اکنون با مشکل کم‌آبی مواجه هستند که تکمیل پایان این سد می‌تواند مشکل چندین روستا را حل کند.
اهالی تنها راه نجات این روستای عشایری را آب لوله‌کشی دانسته و از مسئولین استمداد آب لوله کشی برای این روستا دارند.
انتهای پیام

captcha