استاد دانشگاه محقق اردبیلی در زمره یک درصد برتر نخبگان علمی جهان قرار گرفت
کد خبر: 3788169
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۶

استاد دانشگاه محقق اردبیلی در زمره یک درصد برتر نخبگان علمی جهان قرار گرفت

گروه فرهنگی ــ عباس نجاتی عضو هیئت علمی دانشگاه محقق اردبیلی برای سومین بار در زمره یک درصد برتر دانشمندان و نخبگان علمی جهان قرار گرفت.

استاد دانشگاه محقق اردبیلی، در زمره یک درصد برتر نخبگان علمی جهان قرار گرفتبه گزارش ایکنا از اردبیل، ابوالفضل بضاعت پور، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه محقق اردبیلی، امروز، ۱۷ بهمن‌ماه‌ در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: بر اساس اعلام مرکز منطقه‌ای اطلاع‌رسانی علوم و فناوری و پایگاه استنادی علوم جهان اسلام، نجاتی استاد گروه ریاضیات و کاربرد‌های دانشگاه محقق اردبیلی براساس آخرین نتایج پایگاه استنادی طلایه‌داران علم تامسون رویترز (ISI-ESI) در سال ۲۰۱۸ در زمره یک درصد برتر دانشمندان و نخبگان علمی قرار گرفت.
وی با بیان اینکه هم‌اکنون ۲ نفر از اعضای هیئت علمی دانشگاه محقق اردبیلی در لیست یک درصد برتر دانشمندان و نخبگان علمی جهان قرار دارند، تصریح کرد: انتخاب یک درصد برتر دانشمندان برتر جهان در ۲۲ حوزه موضوعی علوم و علوم اجتماعی صورت می‌گیرد و داده‌های مورد استفاده در تحلیل و انتخاب پژوهشگران یک درصد برتر در سال ۲۰۱۸ از سامانه شاخص‌های اساسی علم (ESI) و وب علوم (WOS) و در بازه زمانی ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۷ استخراج شده است.
یادآور می‌شود، تعداد ارجاعات و استناد‌های صورت گرفته به پژوهش‌های این محققان در ۱۰ سال اخیر از جمله معیار‌های این انتخاب بوده است.
انتهای پیام

captcha