رشد علم و فرهنگ؛ از دستاوردهای مهم انقلاب
کد خبر: 3788017
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۱
معاون فرهنگی ــ سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور:

رشد علم و فرهنگ؛ از دستاوردهای مهم انقلاب

کانون خبرنگاران نبأ ــ حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدمهدی صالحی گفت: یکی از مهم‌ترین دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی که معمولاً توجه کمتری به آن صورت گرفته، نوع نگاه آن به فرهنگ، علم و حتی علم تجربی است.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ جلسه حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدمهدی صالحی، معاون فرهنگی ــ سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور با رؤسای دانشگاه‌ها، معاونان و مدیران فرهنگی دانشگاه‌ها، مسئولان و معاونان دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان اردبیل، 16 بهمن‌ماه در اتاق شورای دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین صالحی در این جلسه، گفت: یکی از مهم‌ترین دستاورد نظام مقدس جمهوری اسلامی که معمولا توجه کمتری به آن صورت گرفته است، نوع نگاه آن به فرهنگ، علم و حتی علم تجربی است.
وی به تبیین کتاب «انتقادی از دانشگاه هاروارد» نوشته هنری لویس پرداخت و اظهار کرد: اگر امروز در کنار دستاوردهای انقلاب اسلامی به برخی از آرمان‌های انقلاب دست نیافته‌ایم نشان از آن است که در برنامه‌های تجربی دانشگاه‌ها، نگاه جامع فرهنگی که همه ابعاد را پوشش دهد، لحاظ نکرده‌ایم و به اصطلاح توسعه تک‌بعدی صورت گرفته است. پیوستگی پژوهش و تدریس یکی از روش‌های موفقیت‌آمیز دانشگاه‌های برتر دنیا بوده است.
معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با اشاره به اهمیت کار فرهنگی صحیح و سالم، گفت: هزینه برای امورات فرهنگی خرج نیست اما باید به طریق مهندسی شده مصرف شود.
صالحی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مباحث مربوط به مدیریت دانش، بیان کرد: در دنیای امروزه قابلیت‌های تصویرسازی، زیاد شده است و نباید از آن غافل باشیم چراکه در صورت مدیریت این امر در نخبگان موفقیت‌های روزافزونی را به‌دنبال خواهد داشت.
وی با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در خصوص اینکه «جنگ امروز، جنگ واقعیت‌ها نیست؛ بلکه جنگ اراده‌ها است»، اظهار کرد: حضور 36 هزار نفر در مراسم اعتکاف دانشجویی، 120 هزار نفر در پیاده‌روی اربعین حسینی، 52 هزار نفر ثبت نام کننده در عتبات دانشگاهیان، شرکت چهار هزار نفر در گردهمایی دانشجویان مهدی‌یاور نمونه‌های کم‌نظیری در حوزه فرهنگی و اراده خانواده دانشگاهیان هستند.
حجت‌الاسلام صالحی در بخش پایانی سخنان خود حضور ۱۵۰ رسانه‌ بین‌المللی در ایران و فعالیت ۳۰۰ خبرنگار به‌صورت آزادانه از سراسر دنیا در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را یکی دیگر از دستاوردهای انقلاب اسلامی برشمرد.
حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین عبدالله حسنی، رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان اردبیل نیز ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های انجام گرفته توسط دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان اردبیل، برنامه‌های وحدت حوزه و دانشگاه، ازدواج دانشجویی، عزاداری دانشگاهیان در ایام محرم، هماهنگی برنامه‌های مختلف از قبیل اردوهای راهیان نور و... را از دیگر برنامه‌های این مهم بیان کرد و گفت: عموم برنامه‌های دانشگاه‌های استان اردبیل با وحدت رویه تمامی بخش‌های دانشگاه‌های استان اردبیل اجرا می‌شود.
عزیز حبیبی، رئیس دانشگاه محقق اردبیلی نیز در ابتدای این جلسه با اشاره به وضعیت کنونی کشور در حوزه جنگ اقتصادی و روبه‌رو بودن آموزش عالی با چالش‌های مهم، گفت: اتحاد، وحدت و همدلی کارکنان دفاتر نهاد و مدیریت‌های دانشگاه در بخش‌های مختلف دانشگاه می‌تواند چالش‌ها را به فرصت جدی برای رشد و پیشرفت دانشگاه‌ها مبدل کند.
یادآور می‌شود، در بخش پایانی این جلسه جمعی از حاضران نقطه نظرات خود را مطرح کردند.
بهزاد زارع
انتهای پیام

captcha