علامه طباطبایی(ره) چراغی فروزان برای حوزه علمیه است
کد خبر: 3778200
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۸
نجفی قدسی:

علامه طباطبایی(ره) چراغی فروزان برای حوزه علمیه است

گروه حوزه‌های علمیه ــ مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی(ره) گفت: علامه طباطبایی(ره) چراغی فروزان و بی‎نظیر در علوم مختلف برای حوزه بود و بسیاری از بزرگان حوزه از خرمن دانش ایشان بهره‌مند شده‌اند.

علامه طباطبایی(ره) چراغی فروزان برای حوزه علمیه استبه گزارش ایکنا، مرتضی نجفی قدسی، مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی(ره) امروز 13 دی ماه در جمع بسیجیان بازدیدکننده از دارالقرآن(بیت) علامه طباطبایی(ره)  در سخنانی با بیان اینکه علامه طباطبایی 13 سال آخر عمر خود را در این بیت که امروز دارالقرآن است سپری کردند  گفت: مهندسی این بیت هم توسط خود ایشان انجام شده است.

مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی با بیان اینکه بسیاری از بزرگان و شاگردان ایشان هم به عشق علامه در اطراف این بیت شریف منزل گزیدند بیان کرد: علامه چراغی فروزان و بی نظیر در علوم مختلف برای حوزه بود و بسیاری از بزرگان حوزه از خرمن دانش ایشان بهره‌مند شده‌اند.

نجفی قدسی ادامه داد:  تفسیر المیزان حاصل زحمت 20 ساله علامه است و به فرموده بسیاری از بزرگان تفسیری به این وزانت نداریم با اینکه 700 تفسیر در شیعه و همین تعداد در اهل سنت نوشته شده است؛ این تفسیر امروز جهانی است و در الازهر و بسیاری از مراکز علمی جهان و در کرسی‌های شیعه‌شناسی‌های مختلف دنیا این تفسیر مورد استناد و معتبر است.

وی افزود: مهمتر از این موارد اینکه علامه معنویت و اخلاق فوق‌العاده‌ای داشته و همه تحت تاثیر قرار می‌گرفتند و سیطره معنوی علامه افراد را مجذوب خود می‌کرده است.

مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی با بیان اینکه این بیت از مصادیق آیه شریفه«فِي بُيُوتٍ أَذِنَ اللَّهُ أَنْ تُرْفَعَ وَيُذْكَرَ فِيهَا اسْمُهُ يُسَبِّحُ لَهُ فِيهَا بِالْغُدُوِّ وَالْآصَالِ»(نور/36) است تصریح کرد: در خاطرات علامه آمده است که من از صدای بال فرشتگان و تسبیح موجودات خوابم نمی‌برد؛ این بیت هنوز هم معنویت علامه را در خود دارد؛ ایشان شب تا صبح عبادت و بندگی در این مکان داشته و به همین دلیل از قداست خاصی برخوردار است.

captcha