تسهیلات اشتغالزایی همراه با مشاوره شغلی ویژه مددجویان اردبیل
کد خبر: 3767919
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۰

تسهیلات اشتغالزایی همراه با مشاوره شغلی ویژه مددجویان اردبیل

گروه اجتماعی- مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اردبیل گفت: مشاوره شغلی ویژه مددجویان کمیته امداد با هدف سوق دادن تسهیلات اعطایی برای اشتغالزایی صورت می‌گیرد که عملکرد خوب خود را در اشتغال آفرینی استان نشان داده است.

۲ هزار تعهد اشتغال با مشاوره شغلی ویژه مددجویان اردبیلبه گزارش ایکنا از اردبیل، حسین دشتی، مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اردبیل، امروز، هفتم آذرماه در نشست خبری با خبرنگاران خبرگزاری‌ها و فعالان مطبوعات استان و با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اردبیل گفت: تمام مددجویان ثبت نام شده پشت نوبت برای دریافت مستمری همگی از خدمات کمیته امداد بهره‌مند شده اند و تمامی حمایت مالی آن‌ها از سوی کمیته امداد و دولت تامین می‌شود.
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اردبیل تصریح کرد: همکاری دولت و کمیته امداد هم در سطح کشور و هم در استان اردبیل به صورت فراگیر برای محرومیت زدایی انجام می‌شود و از توجه استاندار اردبیل به محرومان جامعه تقدیر و تشکر می‌کنیم.
وی با اشاره به اینکه افزایش سرانه مستمری نیز با حمایت دولت در سال جاری به صورت عملیاتی انجام شد، اظهار کرد: اشتغال آفرینی و ایجاد شغل برای مددجویان از دیگر اقدام‌های کمیته امداد برای توانمند سازی خانواده‌های نیازمند است.
دشتی با بیان این مطلب که برای سه هزار نفر از مددجویان کمیته امداد دوره‌های مهارت آموزی تشکیل شده است، خاطر نشان کرد: مشاوره شغلی ویژه مددجویان کمیته امداد با هدف سوق دادن تسهیلات اعطایی برای اشتغال زایی صورت می‌گیرد که عملکرد خوب خود را در اشتغال آفرینی استان نشان داده است.
وی افزود: در سال جاری ۴۱۰ طرح اشتغال آفرینی با اعتباری بالغ بر ۵۸ میلیارد ریال از منابع کمیته امداد با ۲ درصد کامزد در اختیار مددجویان قرار گرفته که در مرحله پرداخت حدود ۱۰۰ تا ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات در اختیار صاحبان طرح قرار می‌گیرد.
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان، بیان کرد: از منابع دولتی نیز ۲۶۰ میلیارد ریال از ۱۲ بانک دولتی و نیمه دولتی پیش بینی شده است که تاکنون بیش از یک هزار نفر اعطا شده و تا پایان سال تعهد ۲ هزار نفر اشتغال را به صورت کامل و حتی بیشتر انجام خواهد داد.
دشتی با یادآوری این مطلب که این طرح‌ها در زمینه‌های کشاورزی، دامپروری، شیلات، صنایع فرش، صنعت و خدمات بوده است، افزود: مهارت آموزی برای فارغ التحصیلان مددجوی کمیته امداد از دیگر برنامه‌های اشتغال آفرینی است که در حین تحصیل می‌توانند از تسهیلات اشتغالزایی استفاده کنند.
وی ادامه داد: تمامی طرح‌های اشتغالزایی به صورت کامل نظارت، ارزیابی و بازرسی می‌شود تا انحرافی در اجرای طرح‌ها و تسهیلات اعطایی دیده نشود.
دشتی با اعلام این مطلب که هماهنگی مداومی با کارگاه‌های تولیدی برای استفاده از توان تولیدی مددجویان در منازل انجام شد که تاکنون کار‌های خوبی صورت گرفته است، یادآور شد: بیشتر محل کارآفرینی و اشتغالزایی در مناطق روستایی و محروم استان است.
انتهای پیام

captcha