مسابقات مناظره فرصتی برای توسعه فردی و اجتماعی است
کد خبر: 3765906
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۰
رئیس دانشگاه جامع علمی – کاربردی گیلان:

مسابقات مناظره فرصتی برای توسعه فردی و اجتماعی است

گروه اجتماعی - صادقی گفت: باید از فرصت مسابقات مناظره برای توسعه فردی و اجتماعی خودمان استفاده کنیم، زیرا همه ما برای پیشرفت وجودی خودمان مسئولیت داریم و در جا زدن در هیچ مکتبی مورد تایید نیست.

مسابقات مناظره فرصتی برای توسعه فردی و اجتماعی است

به گزارش ایکنا از گیلان، عباس صادقی، رئیس دانشگاه جامع علمی – کاربردی استان گیلان امروز، 29 آبان ماه در اختتامیه دومین دوره مسابقات مناظره با محوریت «مهارت، کارآفرینی و اشتغال» ویژه دانشجویان دانشگاه جامع علمی – کاربردی استان گیلان که در سالن اجتماعات سازمان آتش نشانی رشت برگزار شد، ضمن قدردانی از معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی استان جهت همکاری در برگزاری این رویداد علمی – فرهنگی، اظهار کرد: در هر فضایی که ارتباطات ذهنی شکل می گیرد، با دو بخش سخت افزار(ظاهری) و نرم افزار(درونی) مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه مناظره نیز دارای چارچوب های ظاهری و درونی است، افزود: مکان مناظره، تیم های مناظره کننده، تبلیغات و اطلاع رسانی و داوران در برگزاری یک مناظره خوب مهم است، اما پیام های اصلی یک مناظره و اثرگذاری آن در جامعه مهمتر می باشد.

رئیس دانشگاه جامع علمی – کاربردی گیلان، مسابقات مناظره را یک فضای تمرینی برای حضور در عرصه های بزرگتر و حساس تر دانست و گفت: ما در مناظره درست انتقاد کردن و درست انتقاد پذیرفتن را تمرین می کنیم و یاد می گیریم نظر مخالف را تحمل کنیم و به نظر مخالف احترام بگذاریم.

صادقی، با بیان اینکه مسابقات مناظره گفت وگو کردن را به دانشجویان به عنوان نسل آینده ساز جامعه یاد می دهد، خاطرنشان کرد: مدیریت زمان و احترام به وقت دیگران یکی از بزرگترین درس های مناظره است و دانشجویان را برای موقعیت های جدی تر آماده می کند.

وی ادامه داد: باید از فرصت مسابقات مناظره برای توسعه فردی و اجتماعی خودمان استفاده کنیم، زیرا همه ما برای پیشرفت وجودی خودمان مسئولیت داریم و در جا زدن در هیچ مکتبی مورد تایید نیست. باید آثار و نتایج این مناظره ها در زندگی ما نمود عینی داشته باشد و بتوانیم انسان های بهتری برای جامعه خود باشیم.

این مقام مسئول، با بیان اینکه ترویج فرهنگ گفت وگو و مناظره نباید محدود به برگزاری مسابقات شود، اظهار کرد: مناظره پایان ناپذیر است و لذا در طول سال باید این کرسی های آزاداندیشی برای دانشجویان در مراکز دانشگاهی برقرار باشد و امیدوارم همواره شاهد برگزاری یک مناظره منطقی، اخلاقی، خوب و مستدل باشیم.

انتهای پیام

captcha