اعضای ناظر مجلس در ستاد امر به معروف و نهی از منکر انتخاب شدند
کد خبر: 3765681
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۷
با رأی نمایندگان؛

اعضای ناظر مجلس در ستاد امر به معروف و نهی از منکر انتخاب شدند

گروه سیاسی ــ نمایندگان مردم در خانه ملت، حجج‌ اسلام مازنی و طباطبایی‌نژاد را به عنوان اعضای ناظر مجلس در ستاد امر به معروف انتخاب کردند.

اعضای ناظر مجلس در ستاد امر به معروف و نهی از منکر انتخاب شدند

به گزارش ایکنا، به نقل از خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی امروز سه شنبه 29 آبان مجلس شورای اسلامی، از بین حجج اسلام احمد مازنی، سیدصادق طباطبایی‌نژاد و احمد سالک کاشانی، احمد مازنی را با 89 رأی موافق و سید صادق طباطبایی‌نژاد را با 88 رأی موافق از مجموع 159 رأی برای اعضای ناظر مجلس در ستاد امر به معروف و نهی از منکر انتخاب کردند.

ارجاع موضوع معافیت مالیاتی محصولات نظامی به کمیسیون امنیت ملی مجلس
نمایندگان همچنین موضوع معافیت محصولات نظامی و همچنین تخصیص اعتبارات بنیه دفاعی به سازمان صنایع دریایی نیروهای مسلح از محل بودجه سالیانه را برای بررسی بیشتر به کمیسیون امنیت ملی ارجاع دادند.

نمایندگان در جریان بررسی لایحه تشکیل سازمان صنایع دریایی نیروهای مسلح با ماده 6 این لایحه با 137 رأی موافق، 3 رأی مخالف و 5 رأی ممتنع از مجموع 211 نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

براساس ماده 6 لایحه مذکور؛ اساسنامه سازمان توسط وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با هماهنگی ستاد کل نیروهای مسلح تهیه می شود و به تصویب هیات وزیران می رسد و پس از تایید فرماندهی معظم کل قوا، ابلاغ می گردد.

همچنین در نشست امروز نمایندگان مجلس به دلیل وجود برخی ابهامات در ماده 4 و 5 این لایحه، این دو ماده را برای بررسی و اصلاحات بیشتر با 144 رأی موافق، 20 رأی مخالف و 4 رأی ممتنع از مجموع 213 نماینده حاضر در صحن به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ارجاع دادند.

لازم به ذکر است که مخالفان ماده 4 لایحه تشکیل سازمان صنایع دریایی نیروهای مسلح معتقد بودند که براساس این ماده محصولات نظامی اعم از کالا یا خدمات مشمول معافیت مالیاتی خواهد شد که این مسئله مغایر با قوانین بالادستی به ویژه قانون مالیات‌های مستقیم بوده و طبق اصل 75 قانون اساسی بار مالی دارد، از این رو باید اصلاحات بیشتری در این رابطه صورت گیرد.

براساس این گزارش در ماده 4 لایحه مذکور آمده بود؛ محصولات نظامی اعم از کالا یا خدمات مشمول معافیت مالیاتی خواهد بود.

همچنین براساس ماده 5 این لایحه؛ سازمان در چارچوب قانون بودجه سالانه کل کشور از اعتبارات بنیه دفاعی کشور برخوردار می‌شود.

پایان پیام

captcha