ابوالوفا الصعیدی از زبان رئیس اتحادیه قاریان مصر
کد خبر: 3765647
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۱

ابوالوفا الصعیدی از زبان رئیس اتحادیه قاریان مصر

گروه بین‎الملل ـ محمد محمود طبلاوی، رئیس اتحادیه قاریان مصر، تواضع و عامل به قرآن بودن را از ویژگی‌های بارز شخصیتی مرحوم محمود ابوالوفا الصعیدی، قاری برجسته‌ این کشور دانست.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری ارم نیوز، شیخ محمد محمود طبلاوی، رئیس اتحادیه قاریان مصر با صدور بیانیه‌ای درگذشت شیخ محمود ابوالوفا الصعیدی، قاری بنام این کشور را تسلیت گفت.

وی در این باره تصریح کرد: شیخ ابوالوفا مردی صالح، اهل قرآن و متواضع بود که به همه صفات پسندیده یک انسان قرآنی مزین بود.

شیخ محمود صدیق منشاوی، فرزند شیخ محمد صدیق منشاوی از قاریان بنام مصری نیز در صفحه رسمی خود در فیسبوک، ضمن عرض تسلیت به مناسبت درگذشت این قاری برجسته، اظهار داشت: ما امروز قاری بزرگی را از دست دادیم و در این ضایعه تنها به کلامی که خداوند از آن راضی است لب می‌گشاییم که «إنا لله وإنا إليه راجعون».

شیخ عامر محمود ابوسلامة از برپاکنندگان جلسات و حلقه‌های دینی در مصر و از نزدیکان شیخ محمود ابوالوفا الصعیدی نیز در گذشت این استاد برجسته قرآن را تسلیت گفت.

یادآور می‌شود؛ محمود ابوالوفا الصعیدی، از قراء برجسته کشور مصر صبح دیروز (۲۸ آبان‌ماه) پس از بازگشت از سفر حج عمره، دارفانی را وداع گفت.

مرحوم الصعیدی پیش از این در مصاحبه‌ای گفته بود که شیخ عبدالباسط، شیخ محمد صدیق منشاوی، شیخ مصطفی اسماعیل و شیخ بهتمی از قاریان نسلی اولی هستند که در عرصه تلاوت ممتاز و پیشتاز بودند و بیشترین تأثیر را از آن‌ها پذیرفته است.

قرار است، مراسم تشییع پیکر این قاری برجسته مصری پس از نماز ظهر و عصر امروز از مسجد «سیدة زینب» شهر قاهره آغاز شود.

انتهای پیام

 

captcha