پایان اولین دوره طرح «صراط»/ تجلیل از بسیجیان قرآنی اهل تسنن
کد خبر: 3765603
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۹
ذوالفقاری برنامه‌های قرآنی هفته بسیج را تشریح کرد؛

پایان اولین دوره طرح «صراط»/ تجلیل از بسیجیان قرآنی اهل تسنن

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ رئیس دارالقرآن سازمان بسیج مستضعفین ضمن بیان اجرای فاز اول طرح صراط و پایان این دوره در هفته بسیج، به تشریح برخی برنامه‌های قرآنی این هفته پرداخت و گفت: تجلیل از برگزیدگان دو طرح صراط و 1452 و نخبگان قرآنی اهل تسنن از جمله برنامه‌های این هفته است.

پایان اولین دوره طرح صراط / تجلیل از نخبگان قرآنی بسیج

محمد ذوالفقاری، رئیس دارالقرآن سازمان بسیج مستضعفین، در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به آغاز هفته بسیج از روز 29 آبان‌ماه به تشریح بخشی از برنامه‌های قرآنی این هفته پرداخت و گفت: یکی از برنامه‌هایی که برنامه‌ریزی‌ آن انجام شده و در هفته بسیج از برگزیدگان دوره اول آن تجلیل می‌شود طرح صراط است. در ابتدای سال برنامه‌ریزی‌هایی با رویکرد حفظ قرآن و گفتمان‌سازی مفاهیم نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه انجام شد.
وی در ادامه به بیان توضیحات بیشتری درباره طرح صراط پرداخت و افزود: اگر نگاهی به وصیت‌نامه امام(ره) بیندازیم، می‌بینیم که به قرآن در جایگاه ثقل اکبر نگاه شده و اشاره ویژه‌ای به نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه شده است. همچنین، پیوند قرآن، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه و ترویج این گفتمان است که می‌تواند در حوزه سبک زندگی قرآنی جریان‌سازی داشته باشد. لذا در همین راستا در قالب طرح صراط به این موضوع پرداخته شده و از ابتدای امسال در فازهای مختلف شروع شده است. بر همین اساس کتابچه‌ای در 62 هزار جلد چاپ و توزیع شده است تا در اختیار بسیجیان و حاضران در این طرح قرار گیرد.
رئیس دارالقرآن سازمان بسیج مستضعفین به شکل‌گیری حلقه‌های تربیتی صالحین از سال 1388 پرداخت و گفت: یکی از متونی که در اختیار اعضای حلقه‌های صالحین قرار می‌گیرد همین دفترچه و جزوه طرح صراط است. این طرح یک برنامه پنج ساله است که دوره اول آن از ابتدای امسال شروع شده و در هفته بسیج دوره اول آن در 4 هزار و 800 پایگاه مقاومت بسیج سراسر کشور برگزار می‌شود و از برگزیدگان دوره اول تجلیل خواهد شد.
ذوالفقاری با بیان اینکه بسیج در طرح 1449 دستگاه برتر شناخته شد، اما هنوز جوایزش را دریافت نکرده است، تصریح کرد: ورود بسیج به طرح بشارت 1452 با تأخیر شروع شد و دلیل آن هم ابلاغ دیرهنگامش از سوی ستاد این طرح بود.
رئیس دارالقرآن بسیج مستضعفین با بیان برگزاری همایش تجلیل از نخبگان بسیجی در روز پنجشنبه اول آذرماه در استان فارس، گفت: در این همایش از بخشی از حافظان طرح 1452 تجلیل به عمل خواهد آمد. با توجه به اینکه تمامی حافظان امکان حضور در شیراز را نداشتند. لذا از حدود 500 نفر از منتخبان این افراد تجلیل خواهد شد.
وی بیان کرد: این همایش با حضور جانشین فرمانده سپاه و نیز مسئولان قرآنی کشورمان برگزار می‌شود. همچنین در این همایش علاوه بر تجلیل از برگزیدگان طرح 1452 و مرحله اول طرح صراط، از محمدحسین محمدزاده، مدیر سابق شبکه قرآن و معارف سیما، نیز به صورت ویژه تجلیل می‌شود. با توجه به اینکه هفته بسیج با هفته وحدت نیز همزمان شده است، از تعدادی از حافظان قرآن اهل تسنن نیز تقدیر خواهد شد.
ذوالفقاری برگزاری محافل انس با قرآن در تمامی پایگاه‌های بسیج سراسر کشور را از دیگر برنامه‌های این هفته دانست و گفت: این محافل در استان‌هایی که اهل تسنن در آنجا ساکن هستند نیز برگزار و از نخبگان قرآنی اهل تسنن تجلیل می‌شود. همچنین ابلاغیه داده‌ایم تا استان‌هایی که قابلیت اجرایی دارند، در نماز جمعه‌ها از حافظان برجسته قرآنی تقدیر کنند.
رئیس دارالقرآن بسیج مستضعفین درباره میزان محافلی که قرار شده است تا در این هفته در سراسر کشور برگزار شود، اظهار کرد: بعد از اینکه برنامه ابلاغ می‌شود، استان‌ها سازوکار را تعریف کرده و براساس قابلیت‌هایی که دارند، برای برگزاری محافل انس با قرآن اقدام می‌کنند. لذا در پایان این هفته و پس از برگزاری محافل میزان و آمار آن مشخص خواهد شد. همچنین دوره جدید جشنواره قرآن و عترت بسیج کشور به تمامی پایگاه‌های مقاومت بسیج  و فراخوان حضور در این جشنواره در هفته بسیج ابلاغ شده و فرایند آن در این هفته آغاز می‌شود.
ذوالفقاری در پایان درباره نامگذاری یکی از روزهای هفته بسیج به نام قرآن گفت: اینکه روزی به نام قرآن اختصاص یابد ممکن نیست، اما در روزی که به بحث فرهنگ اختصاص یافته به برنامه‌های قرآنی پرداخته شده است.

انتهای پیام

captcha