رئیس سازمان انرژی اتمی چه کتاب‌هایی می‌خواند؟+ فیلم
کد خبر: 3765250
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۴
حال خوش خواندن؛

رئیس سازمان انرژی اتمی چه کتاب‌هایی می‌خواند؟+ فیلم

گروه ادب ــ رئیس سازمان انرژی اتمی درباره موضوع کتاب‌هایی که می‌خواند گفت: کتاب‌هایی که می‌خوانم از آن دست آثاری نیست که شما انتظار دارید و عمده زمان مطالعه‌ام صرف موضوعات تخصصی می‌شود.

///رئیس سازمان انرژی اتمی چه کتاب‌هایی می‌خواندعلی‌اکبر صالحی، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی، در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا درباره موضوع کتاب‌هایی که می‌خواند و زمانی که برای مطالعه صرف می‌کند، گفت: کتاب می‌خوانم، اما کتاب‌هایی نیست که شما انتظارش را دارید، زیرا اغلب درباره موضوعات تخصصی مطالعه می‌کنم، به ویژه کتاب‌هایی که اخیراً می‌خوانم درباره این است که دنیا از نظر علمی و فناوری به چه سمت و سویی می‌رود. در واقع، عده‌ای از علما تصویری از آینده را ترسیم می‌کنند، مثلاً به نظر آنان علم فیزیک و یا مهندسی در چه جهتی پیش خواهد رفت.
وی افزود: اکنون در این زمینه دو کتاب می‌خوانم که یکی درباره فیزیک ذرات است که نگارش ساده‌ و قابل فهمی دارد، زیرا در بسیاری از مفاهیم فیزیکی قبل از اینکه وارد مقوله ریاضی آن شوید، باید مفهوم آن را خوب درک کنید و این مفهوم جز با ساده‌سازی میسر نیست و این ساده‌سازی را فقط دانشمندی که در این زمینه غور کرده می‌تواند بیان کند. از این رو باید پدیده را درک کرده و کاشف آن باشد.
صالحی ادامه داد: کتاب دیگری که در حال مطالعه آن هستم یازده مفهوم سرنوشت‌ساز را برای آینده بشریت مطرح می‌کند و یک مقوله آن جامعه‌شناسی است. در واقع آن قدر مشغله دارم که وقت کافی برای مطالعه بیشتر را ندارم.
وی درباره جایگاه مطالعه در خانواده‌ بیان کرد: خانواده‌ام بسیار به کتاب و کتابخوانی علاقه‌مندند و هر کتاب خریداری شده را مطالعه می‌کنند. البته همسرم به کتاب‌هایی درباره دفاع مقدس علاقه‌ دارد، به ویژه درباره زندگی کسانی که اسیر شدند و یا در جنگ حضور داشتند. اگر غلو نکنم بخش قابل توجهی از این کتاب‌ها را خوانده است، اما به خاطر مشغله فراوان من فرصتی برای مطالعه چنین کتاب‌هایی ندارم و به همین خاطر همسرم آن‌ها را برایم تعریف می‌کند.
وی درباره نگارش کتاب گفت: سه چهار کتاب در دست نگارش دارم و به دلیل ضیق وقت هر کدام را به جایی رسانده‌ام. یکی از آن‌ها حدود ۶۰ صفحه نوشته شده و درباره هنر مذاکره است و تجربه مذاکره را در آن تبیین کرده‌ام. همچنین، کتاب دیگری در دست نگارش دارم که مربوط به خاطرات وین است و 90 درصد این کتاب تمام شده است و ویراستاری پایانی آن به زودی انجام خواهد شد.

رئیس سازمان انرژی اتمی در پایان اظهار کرد: کتاب دیگرم که ۲۵ سال پیش اقدام به گردآوری مطالب آن کرده‌ام، خودم آن را ننوشته‌ام، بلکه از هر کدام از دانشجویانم همانند شهید مجید شهریاری خواسته‌ام که مطلبی را بنویسند و اکنون قصد انتشار آن‌ را دارم.

انتهای پیام

captcha