گسترش همکاری‌های ایران و بنگلادش در امور قرآنی
کد خبر: 3764264
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۶

گسترش همکاری‌های ایران و بنگلادش در امور قرآنی

گروه بین‌الملل ـ سرپرست رایزنی فرهنگی ایران در بنگلادش در دیدار با مدیر مؤسسه «اقرأ» این کشور بر گسترش همکاری‌های دو کشور در امور قرآنی تأکید کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی؛ احمد بن یوسف، مدیر مؤسسه اقرا (انجمن بین‌المللی قرائت قرآن کریم بنگلادش) با حضور در رایزنی فرهنگی ایران در بنگلادش با سید محمدمهدی حسینی‌فائق، سرپرست رایزنی فرهنگی كشورمان دیدار و گفت‌وگو كرد.

احمد بن یوسف در این دیدار گفت: مؤسسه اقرأ با سابقه بیش از 50 سال یکی از قطب‌های مهم قرآنی بنگلادش به شمار می‌آید و حضور نمایندگان و قاریان ایرانی همواره زینت‌بخش محافل قرآنی بنگلادش بوده است.

در ادامه سید محمدمهدی حسینی‌فائق، سرپرست رایزنی فرهنگی كشورمان با قدردانی از همکاری و فعالیت‌های مؤسسه اقرا در زمینه مسائل قرآنی، ابراز امیدواری کرد كه همکاری‌های مشترک ایران در بنگلادش در امور قرآنی بیش از پیش توسعه یابد.

حسینی‌فائق افزود: قرآن محوری است که با عمل به آن می‌توان هم در دنیا و آخرت سعادتمند شد و هم بر مبنای آن اتحاد میاد جهان اسلام حاصل کرد. بخشی از مشکلاتی که جهان اسلام با آن مواجه است ناشی از بی‌توجهی به قرآن و عدم پایبندی به اصول و آموزه‌های آن است.

در پایان این دیدار سرپرست رایزنی فرهنگی ایران در بنگلادش با برشمردن فعالیت‌های رایزنی فرهنگی ایران همچون برگزاری کلا‌س‌های آموزشی، مسابقات قرآن و تبادل هیأت‌های قرآنی، برای همکاری‌های بیشتر و انجام برنامه‌های مشترک اعلام آمادگی كرد.

گفتنی است؛ مؤسسه اقرأ در سال 1966 میلادی تأسیس شد و در هیأت مؤسسان آن، قاریان مشهور مصری مانند خلیل الحصری (رییس)، عبدالباسط (عضو هیأت اجرایی) و محمد یوسف از بنگلادش حضور داشتند.

پس از استقلال بنگلادش، این مؤسسه همچنان به فعالیت خود ادامه داد و توسط قاری محمد یوسف، اداره می‌شد که پس از فوت وی در حال حاضر پسرش «احمد بن یوسف» که از فارغ‌التحصیلان الازهر مصر است، مدیریت آن را به عهده دارد.

انتهای پیام

captcha