کتابخوانی راه حلی برای دسترسی به اندیشه عمیق است
کد خبر: 3763851
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۳

کتابخوانی راه حلی برای دسترسی به اندیشه عمیق است

گروه اجتماعی - معاون فرهنگی فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: کتابخوانی راه حلی برای دسترسی به اندیشه است و انس با این سرمایه ارزشمند موجب ارتقای سطح فکر و فرهنگ می‌شود.

کتابخوانی راه حلی برای دسترسی به اندیشه عمیق استبه گزارش ایکنا از اردبیل، یاسر محمدپور، معاون فرهنگی فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل روز گذشته ۲۲ آبان‌ماه در ویژه‌برنامه مسابقه کتابخوانی و قصه‌گویی کانون منتظران موعود در روستای نوشهر از توابه هیر گفت: پیشرفت بشریت از ابتدای خلقت بر پایه تکیه به فکر و اندیشه بوده و بهترین وسیله برای نشر آن نیز کتاب معرفی شده است.
معاون فرهنگی فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل‌ تصریح کرد: اگر بخواهیم توسعه و پیشرفت را مدار کار‌ها و برنامه‌های خود قرار دهیم باید کتابخوانی را جز اولویت اول خود قرار دهیم.
وی عنوان کرد: کتابخوانی راه حلی برای دسترسی به اندیشه است و انس با این سرمایه ارزشمند موجب ارتقای سطح فکر و فرهنگ می‌شود.
محمدپور ادامه داد: تاکنون با همه پیشرفت‌ها هیچ جایگزینی برای کتاب پیدا نشده و حتی شبکه‌های اجتماعی نیز نتوانستند از قدرت بی‌نظیر کتاب بکاهد البته تلویزیون، رایانه و بسیاری از وسایل ارتباط جمعی پس از پیدایش تلاش کردند تا کتاب را حذف کنند، اما این امکان میسر نشد.
نادر سقاء، مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد استان اردبیل نیز در این برنامه با اشاره به اینکه معرفی کتابخانه مساجد در هفته کتاب موجب افزایش حضور نوجوانان و جوانان در مساجد خواهد شد، افزود: طرح پیوند مطالعه و مسجد یک حرکت ارزشمند برای ترویج فرهنگ مطالعه در جامعه است.
مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد استان اردبیل با اعلام اینکه که همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی در کانون‌های مساجد استان برنامه‌های متعددی برگزار خواهد شد، اظهار کرد: کتابداران و فعالان منتخب کتابخانه‌های مساجد نیز همزمان با کتابداران و فعالان کتاب استان تجلیل خواهند شد.
وی تاکید کرد: دوره آموزشی ویژه کتابداران مساجد و ارائه تسهیلات و خدمات ویژه برای کتابداران و کتابخوانان کانون‌های مساجد از دیگر برنامه هفته کتاب خواهد بود.
سقاء یادآور شد: ۱۴۴ کتابخانه مخزن‌دار ثبت شده در کانون‌های مساجد فعال و ۱۸۵ کتابخانه باز در مساجد که از این تعداد ۸۴ کتابخانه در مساجد روستایی و ۱۰۱ کتابخانه در مساجد شهری قرار دارد و ۱۶۴ کتابدار نیز در این کتابخانه‌ها مشغول به فعالیت هستند.
انتهای پیام

captcha