برچیدن محرومیت‌های آموزشی دغدغه دولت است
کد خبر: 3763812
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۶

برچیدن محرومیت‌های آموزشی دغدغه دولت است

گروه اجتماعی - مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور مناطق کمتر توسعه‌یافته کشور گفت: بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، توجه به دانش‌آموزان محروم و برنامه‌ریزی جهت برچیدن محرومیت‌ها و ایجاد رضایتمندی این اقشار از اولویت‌های آموزش و پرورش است.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، سید محمدکاظم حجازی، مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور مناطق کمتر توسعه یافته کشور، شب گذشته در نشست اعضای شورای آموزش و پرورش شهرستان خاش، گفت: کارگزاران عرصه تعلیم و تربیت باید گره گشایی از مشکلات مردم و دانش آموزان مناطق محروم را به‌عنوان اولویت کاری خود قرار دهند.
وی با بیان اینکه برچیدن محرومیت‌های آموزشی دغدغه دولت است، بیان کرد: بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، توجه به دانش‌آموزان محروم و برنامه ریزی جهت برچیدن محرومیت‌ها و ایجاد رضایتمندی این اقشار از اولویت‌های آموزش و پرورش است.
مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور مناطق کمتر توسعه یافته بیان کرد: نگاه ویژه‌ای برای حل مشکلات و اجرای عدالت در توزیع خدمات در دولت و مجموعه نظام وجود دارد و از ظرفیت دستگاه‌های مختلف برای رفع نیازها استفاده می‌شود.
این مقام مسئول با استناد به قانون و رهنمودهای حضرت امام‌(ره) و مقام معظم رهبری، تلاش در تسهیل امور محرومان را ارزشمند و باقیات و صالحاتی خواند که خیر دنیا و آخرت را در پی خواهد داشت.
حجازی با تأکید بر اینکه غبار یأس و ناامیدی را باید از چهره مردم مناطق محروم زدود، اظهار کرد: بالا بردن امید، اعتماد‌سازی و تقویت نشاط در جامعه در دستور کار مسئولان دولتی است.
علیرضا نخعی، مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان نیز در این نشست، بومی گزینی و تأمین نیروی متخصص و ساخت مجتمع‌های شبانه روزی را اولویت‌های آموزش و پرورش استان دانست.
مدیرکل آموزش و پرورش استان با اشاره به اینکه خیرین مدرسه‌ساز بیشترین سهم را در ساخت فضاهای آموزشی دارند، ادامه داد: برای حل مشکل فضای آموزشی استان 5 هزار کلاس درس دیگر نیاز است که دولت به همین منظور ردیف ویژه‌ای را برای مناطق محروم اختصاص داده است.

انتهای پیام

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۷/۰۸/۲۳ - ۰۸:۰۶
0
0
متاسفانه بسیاری از معلمان مدارس دولتی تدریس خصوصی میکنند وفقط هدفشان کسب پول است وهیچ تفاوتی بین انها ومعلمان دلسوز نیست
captcha