اعلام جزئیات مسابقات دانش‌آموزی قرآن قطر
کد خبر: 3761366
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۰

اعلام جزئیات مسابقات دانش‌آموزی قرآن قطر

گروه بین‌الملل ــ وزارت آموزش و پرورش و آموزش عالی قطر تاریخ و شرایط شرکت در مسابقات دانش‌آموزی قرآن را اعلام کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری الشرق؛ وزارت آموزش و پرورش و آموزش عالی قطر اعلام کرد: آخرین مهلت شرکت در پنجاه و هشتمین مسابقات سالانه حفظ قرآن مدارس شنبه 20 بهمن ماه امسال خواهد بود.

همچنین بنا به اعلام این وزارتخانه، مسابقات از روز یکشنبه 28 بهمن ماه آغاز خواهد شد.

شرکت در این مسابقات برای شهروندان قطری و شهروندان مقیم این کشور مجاز است.

شهروندان مقیم قطر برای شرکت در این مسابقات باید در مدارس دولتی و غیر دولتی این کشور ثبت نام کرده‌ باشند و شماره شناسایی از اداره کل مهاجرت داشته باشند.

هر شرکت‌کننده تنها می‌تواند در یکی از دو سطحِ اول و دوم شرکت کند و اجازه شرکت در هر دو سطح را به طور هم‌زمان نخواهد داشت. همچنین شرکت‌کنندگان نباید در سال‌های گذشته در همان سطح، حائز رتبه‌ای شده باشند.

سطح دوم مسابقه ویژه افرادی است که حداقل 7 جزء یا بیشتر پشت سر هم از ابتدا یا انتهای قرآن را حفظ باشد. همچنین حافظان کل قرآن دو سال پشت سر هم اجازه مشارکت در مسابقه را ندارند.  

این وزارتخانه از همه مسئولان و ناظران درس تربیت اسلامی خواست تا فرصت را برای دانش‌آموزان دختر و پسری که تمایل به شرکت در این مسابقات را دارد، فراهم آورد.

یادآور می‌شود، کشور قطر بیش از ۵۰ سال است که مسابقات سالانه حفظ قرآن کریم را در سطح مدارس این کشور برای دانش‌آموزان دختر و پسر برگزار می‌کند و در پایان از برگزیدگان با اهدای جوایز تجلیل به عمل می‌آورد.

این مسابقات با استقبال گسترده‌ای از سوی دانش‌آموزان مدارس مختلف روبه‌رو می‌شود که این مسئله نشان‌دهنده علاقه‌مندی دانش‌آموزان، اولیای آن‌ها و مسئولان مدارس به مسابقات قرآن است.

انتهای پیام

captcha