دانشگاه محقق اردبیلی در سوگ شهادت امام سجاد(ع)
کد خبر: 3752465
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۷

دانشگاه محقق اردبیلی در سوگ شهادت امام سجاد(ع)

کانون خبرنگاران نبأ ــ ویژه‌برنامه شهادت امام سجاد(ع) پنجشنبه، 12 مهرماه، ساعت 20 در مسجد دانشگاه محقق اردبیلی برگزار می‌شود.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ ویژه‌برنامه شهادت امام سجاد(ع) به همت هیئت مکتب‌الشهدای دانشجویان دانشگاه محقق اردبیلی در شب شهادت آن حضرت پنجشنبه، 12 مهرماه مصادف با 24 ماه محرم، ساعت 20 در مسجد دانشگاه محقق اردبیلی برگزار می‌شود.
این مراسم با سخنرانی حجت‌الاسلام‌والمسلمین بخشی و مدیحه‌سرایی اکبر عطایی همراه است.
امام سجاد(ع) مشهور به سیدالساجدین و چهارمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت پس از اسارت توسط امویان به شهادت رسید. درباره تاریخ شهادت آن حضرت بزرگوار اختلافاتی وارد است و بر همین اساس روایات مختلفی در این باره وجود دارد.
امامت امام سجاد(ع) با شهادت امام حسین(ع) در عاشورای سال ۶۱ ق آغاز شد و تا زمان شهادتش، یعنی سال ۹۴ یا ۹۵ ق ادامه داشت. همان‌طور که در روز تولد آن حضرت در بین مورخان اختلاف است، در روز و سال شهادت ایشان نیز اختلاف وجود دارد. دامنه این اختلاف از سال 92 هجری تا سال 100 هجری است، اما آنچه از همه مشهورتر است، یکی سال 94 هجری است که آن را به مناسبت ارتحال فقهای بی‌شماری از اهل مدینه، «سنه الفقهاء‌» نامیده‌اند و دیگری سال 95 هجری.
روز شهادت امام سجاد(ع) در روزهای 18، 22 و 25 محرم نقل شده است که روز 25 محرم از شهرت بیشتری برخوردار است.
بهزاد زارع
انتهای پیام

captcha