قیام امام حسین(ع) مایه نجات دین از انحرافات اساسی بود
کد خبر: 3748253
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۲

قیام امام حسین(ع) مایه نجات دین از انحرافات اساسی بود

کانون خبرنگاران نبأ ــ رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان اردبیل گفت: قیام امام حسین(ع) به معنای واقعی کلمه احیا و نجات دین از انحرافات اساسی اسلام بود.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ دسته عزاداری دانشگاهیان اردبیل متشکل از دانشگاهیان دانشگاه‌های محقق اردبیلی، پیام نور، علوم پزشکی، فرهنگیان، رازی، جامع علمی ــ کاربردی، دانشگاه‌های غیرانتفاعی نوین، مقدس اردبیلی و سبلان همگام با سایر ارگان‌ها و نهادها با حضور در محله طوی به سمت بازار اردبیل حرکت کرده و در سوگ سرور و سالار شهیدان، حضرت امام حسین(ع) به عزاداری پرداختند.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبداله حسنی، رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان اردبیل با سخنرانی در راسته بازار اردبیل، یاد و خاطره شهدای کربلا را گرامی داشته و ضمن عرض ارادت محضر اباعبدالله‌الحسین(ع)، گفت: قیام امام حسین(ع) به معنای واقعی کلمه احیا و نجات دین از انحرافات اساسی اسلام بود.
وی با تشریح و تأکید ویژه به بیان لبیک یا حسین، تصریح کرد: لبیک یا حسین در قدم اول به معنای احیای دین اسلام ناب محمدی(ص) با ایستادگی در مقابل دشمنان و در نهایت یعنی اطاعت محض از ولایت مطلقه فقیه در عصر غیبت است.
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی با اشاره به واقعه عاشورا، اظهار کرد: ما به وضوح می‌بینیم عاشورا تمام نشده بلکه در وسعت بزرگ‌تری در حال وقوع است، چراکه آن روز تحریم آب بود ولی در حال حاضر دشمنان اسلام به‌ویژه استکبار جهانی با تمام قدرت علیه مسلمانان عالم طرح نقشه می‌کنند که تحریم اقتصادی یکی از نقشه‌های شوم آنهاست.
حجت‌الاسلام حسنی در بخش پایانی صحبت‌های خود به خصوصیت جوانان عصر غیبت اشاره کرد و گفت: جوانان امروز کشور با اینکه امام زمان(عج) را ندیده‌اند ولی به تأسی از مکتب اسلام، قرآن، اهل بیت(ع) و ولایت فقیه، شهید حججی‌وار با شعار کلنا عباسک یا زینب از حریم ولایت دفاع می‌کنند.
یادآور می‌شود، دسته عزاداری دانشگاهیان اردبیل با عزاداری در طول مسیر با عبور از محلات طوی، اوچدکان و پیرعبدالملک وارد بازار اردبیل شدند و پس از عزاداری، در مسجد اعظم اردبیل به عزاداری و سینه‌زنی پرداختند.
بهزاد زارع
انتهای پیام

captcha