اهمیت زیارت امام حسین(ع)/ زندگی حسینی‌وار چگونه رقم می‌خورد
کد خبر: 3747613
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۷
حجت‌الاسلام‌ حسنی مطرح کرد:

اهمیت زیارت امام حسین(ع)/ زندگی حسینی‌وار چگونه رقم می‌خورد

کانون خبرنگاران نبأ ــ هرکسی در این دنیا امام حسین(ع) را در کربلا زیارت کند، طبق روایات ائمه معصومین(ع) همانند آن است که به عرش الهی رفته و خداوند متعال را زیارت کرده باشد؛ اگر انسان بداند در زیارت امام حسین(ع) چه اندازه ثواب، ارزش و منزلت است، به فرموده امام باقر(ع) از شوق آن می‌میرد.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ مراسم سوگواری حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع)، 25 شهریورماه در ششمین روز از ماه محرم با حضور مسئولان دانشگاه، جمعی از اساتید، کارکنان و دانشجویان در محل مسجد دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبداله حسنی، رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان اردبیل در این مراسم به بیان اهمیت و ارزش زیارت امام حسین(ع) پرداخت و گفت: هرکسی در این دنیا امام حسین(ع) را در کربلا زیارت کند، طبق روایات ائمه معصومین(ع) همانند آن است که به عرش الهی رفته و خداوند متعال را زیارت کرده باشد.
وی ادامه داد: اگر انسان بداند در زیارت امام حسین(ع) چه اندازه ثواب، ارزش و منزلت است، به فرموده امام باقر(ع) از شوق آن می‌میرد.
حسنی با اشاره به داشتن اخلاص در امور زندگی، اظهار کرد: امام حسین(ع) با نهایت ایثار از تمام دارایی خود در راه اعتلای کلمه توحید و خداوند متعال گذشت و خداوند متعال چنان درجاتی به این امام همام عطا کرد که مهم‌ترین آن باب‌النجاة بودن برای امت اسلام است.
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی تأکید کرد: باب النجاة بودن امام حسین(ع) به این معنا نیست که هر خطایی را مرتکب شده و در ماه عزای سیدالشهدا(ع) با گریه کردن به آن حضرت انتظار آمرزش گناهان‌مان را داشته باشیم.
رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان اردبیل در ادامه سخنان خود با اشاره به پیام‌های مهم عاشورا، گفت: حب مقام و قدرت دنیا انسان را از عاملان به شهادت رسیدن امام زمان خود می‌کند.
وی ادامه داد: همه جا کربلا و هر زمانی عاشورا است و امروز نیز متأسفانه در وسعت بزرگ‌تری کسانی هستند که به‌خاطر مقام و قدرت دنیوی آماده ریخته شدن آبروی یک انسان هستند.
حسنی گفت: اگر کسی بخواهد حسینی‌وار زندگی کند، هر حرکت سیدالشهدا(ع) همانند چراغی، راه را بر حقیقت‌جویان نشان می‌دهد و آشکار می‌کند.
در پایان دانشگاهیان با مداحی کمال جوادی محزون شده و در سوگ حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) و شهدای نینوا به عزاداری پرداختند.

بهزاد زارع
انتهای پیام

captcha