بزرگان قرآنی با هم‌صدایی به کمک موسسات قرآنی بیایند
کد خبر: 3743467
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۸

بزرگان قرآنی با هم‌صدایی به کمک موسسات قرآنی بیایند

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد ــ مدیرعامل مؤسسات و تشکل‌های قرآنی استان بوشهر گفت: توقع ما از بزرگان قرآنی این است که با هم‌صدایی، وحدت و انسجام برای کمک به موسسات محروم و دورافتاده مساعدت بیشتری کنند.

بزرگان قرآنی با هم‌صدایی به کمک موسسات قرآنی بیایند

ابراهیم مرادی، مدیرعامل مؤسسات و تشکل‌های قرآنی استان بوشهر در گفت‌وگو با ایکنا؛ بیان کرد: از زمان آغاز رسمی ادغام اتحادیه‌ها و تشکل‌های قرآنی در استان‌ها و ثبت آگهی تغییرات در اداره ثبت شرکت‌های غیر تجاری انسجام و وحدت عمل خوبی رخ داده است و ادغام این دو اتحادیه، واقعاً امور قرآنی استان‌ها را تسهیل کرده است.

مرادی افزود: اما با ادغام اتحادیه موسسات، زمینه خوبی برای فعالیت در استان‌ها به وجود آمده است که پیگیری امور مالیاتی، تسهیل در امر تأمین اجتماعی، معافیت‌های لازم مالیاتی و بیمه‌ای، پیگیری در امر کمک فرمانداران از طریق کمیته برنامه‌ریزی شهرستان‌ها، نشست با شهرداران و جذب منابع مالی و اجرای طرح‌های قرآنی در استان ازجمله نتایج ادغام در همین مدت کوتاه بوده است.

وی بیان کرد: توقع ما از مسئولان، برنامه‌نویسان و بزرگان قرآنی این است که با هم‌صدایی، وحدت و انسجام برای کمک به موسسات محروم و دورافتاده مساعدت بیشتری کنند نه اینکه سبب ایجاد تفرقه و دوری در بین قرآنیان شوند.

مرادی افزود: البته همه ما مدیران قرآنی در استان‌ها می‌دانیم که هر دو اتحادیه کشور، دیگر جایگاه قانونی ندارند و پس از ادغام در استان‌ها این اتحادیه‌های کشوری تعطیل شده‌اند و منتظر ادغام واحد کشوری هستند.

مدیرعامل مؤسسات و تشکل‌های قرآنی استان بوشهر گفت: پس از شش سال پیگیری و جلسات مشترک هم‌اندیشی و هزینه‌های بسیار برای وحدت‌بخشی و به حداقل رساندن اختلافات در اکثر مؤسسات قرآنی، تشکیل و ثبت تمام اتحادیه‌ها را در سراسر کشور شاهد بوده‌ایم. همکاران قرآنی در سراسر کشور به جای نگرانی از اتفاقات جاری، بهتر است که به فکر مسیر روشن آینده باشند و مطمئن باشند که با حفظ وحدت و تدبیر می‌توان اتحادیه واحد را طی ماه‌های آینده تشکیل داد.

مرادی در پایان به مشکلاتی که در این یک سال به‌وجود آمده است، اشاره و بیان کرد: مدیران مؤسسات اگر توان و انرژی دارند برای رفع موانع و مشکلات ادغام قدم بردارند نه اینکه سبب ایجاد تفرقه شوند. بانک معین اتحادیه‌های استانی هنوز مشخص نیست، سربرگ و مهر واحد کشوری اتحادیه‌ مشخص نشده است و مؤسسات در بلاتکلیفی به‌سیر می‌برند، امید است که با تشکیل اتحادیه منسجم کشوری همه این موانع رفع شود.

انتهای پیام   

captcha