رتبه سوم کشوری در حوزه اشتغال روستایی و عشایری به بوشهر رسید/ اجرای پروژه راه آهن بوشهر ـ شیراز
کد خبر: 3741596
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۴
خورشیدی خبر داد:

رتبه سوم کشوری در حوزه اشتغال روستایی و عشایری به بوشهر رسید/ اجرای پروژه راه آهن بوشهر ـ شیراز

کانون خبرنگاران نبأ ــ استان بوشهر در حوزه اشتغال روستایی و عشایری بین استانهای سوم و چهارم در کشور قرار دارد و در این رابطه 24پروژه تولیدی، اقتصادی و اشتغالزایی است که طی هفته سالروز بزرگداشت شهیدان رجایی و باهنر به بهره برداری برسد.

مجید خورشیدی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر در گفت‌و‌گو با کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ با اعلام اینکه پروژه‌های هفته دولت در استان بوشهر با ارزش ریالی ۱۰ هزار میلیارد ریال در حال بهره‌برداری است، اظهار کرد: در هفته دولت امسال ۱۳۸ پروژه با ۱۴۰ میلیارد تومان در شهرستان دشتستان به بهره‌برداری می‌رسد.

کلنگ‌زنی و اجرای 139 پروژه برقی در دشتستان

وی به افتتاح یا کلنگ‌زنی ۵۳۲ پروژه برق‌رسانی در استان بوشهر اشاره کرد و افزود: در هفته دولت امسال در شهرستان دشتستان ۲۰ پروژه کلنگ‌زنی و ۱۱۹ پروژه شبکه فشار متوسط، شبکه فشار ضعیف و پست برق در نقاط مختلف دشتستان اجرا می‌شود و در این راستا برای اجرای این پروژه‌های استانی ۴۲۷ میلیارد و ۹۲۶ میلیون ریال سرمایه‌گذاری صورت گرفته است.

حل مشکلات آب‌رسانی دشتستان با شیرین‌سازی آب دریا

خورشیدی بر تدوین برنامه‌ها برای حل مشکلات آب‌رسانی در دشتستان تاکید کرد و گفت: برای جبران کمبود آب آشامیدنی استان از شیرین‌سازی آب دریا استفاده می‌شود که این طرح در شهرها و نقاط ساحلی استان بوشهر تدوین و عملیات اجرایی آنها آغاز شده است.

افتتاح ۴۳۹ پروژه عمرانی به دست دولت مردان تدبیر و امید

وی به افزایش ۹۶ درصدی اعتبار پروژه‌های افتتاحی در شهرها و روستاهای استان بوشهر طی سال جاری نسبت به سال گذشته اشاره کرد و افزود: امسال ۴۰ پروژه با اعتبار هزار و ۵۴۲ میلیارد ریال نیز در هفته دولت آغاز خواهد شد و ۴۳۹ پروژه عمرانی با اعتبار ۱۰ هزار و ۱۴۴ میلیارد ریال طی این هفته به دست دولت مردان تدبیر و امید افتتاح می شود.

افتتاح نگارخانه 180 متر مربعی سوره بوشهر

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر اعلام کرد: نگارخانه 180 متر مربعی سوره حوزه هنری بوشهر با اعتبار 3 میلیارد و 500 میلیارد ریال و با برخورداری از چهار قابلیت عرضه، نمایش و فروش محصولات فرهنگی و هنری در مرکز استان احداث و افتتاح شد.

رتبه سوم کشوری استان بوشهر در حوزه اشتغال روستایی و عشایری

وی با ابراز اینکه براساس ارزیابی سازمان برنامه و بودجه استان بوشهر جزء استان‌های پیشرو در اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی است، اظهار کرد: استان بوشهر در حوزه اشتغال روستایی و عشایری بین استان‌های سوم و چهارم در کشور قرار دارد و در این رابطه 24 پروژه تولیدی، اقتصادی و اشتغال‌زایی است که طی هفته سالروز بزرگداشت شهیدان رجایی و باهنر به بهره برداری برسد.

امضای اسناد مناقصه اجرای پروژه راه‌آهن بوشهر - شیراز

خورشیدی با بیان اینکه در اجرای پروژه‌های توسعه‌ای سیاست استان اجرا و بهره‌برداری از پروژه‌هایی است که بر روی رضایت مردم تأثیرگذار باشد، عنوان کرد: باتوجه به نقش استان بوشهر در تأمین نیازمندی‌های کشور و پیگیری نمایندگان استان و حضور کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی به منظور اجرای پروژه راه‌آهن بوشهر - شیراز از اولویت‌های استان به‌شمار می‌رود و در همین ارتباط اسناد مناقصه 2 قطعه راه آهن بوشهر ـ شیراز از سمت بوشهر به‌زودی با حضور مسئولان کشور به امضاء می‌رسد.

رشد به‌کارگیری بانوان مدیر و ثبت تشکل‌های مردم‌نهاد

وی با اشاره به اینکه رویکرد دولت تدبیر و امید در راستای استفاده از ظرفیت بانوان در رده‌های مدیریتی از 27 نفر به 32 نفر افزایش یافته است، اظهار کرد: همچنین نیز تعداد تشکل‌ها و سازمان‌های مردم نهاد استان بوشهر از 160 تشکل به 190 تشکل ارتقاء یافته و دولت با همه امکانات خود برای خدمت به مردم حرکت کرده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر با اشاره به اینکه دولت به عنوان خدمتگزار مردم وظیفه دارد با اتکاء به سرمایه‌های انسانی و سایر منابع در راستای تامین رفاه و امنیت عمومی گام بردارد و تلاش کند تا کشور مسیر رشد و تعالی را بپیماید، افزود: تلاش برای حفظ امید در مردم نوید بخش آینده روشنی پیش روی فرزندان این و آب خاک خواهد بود.

بهره‌برداری از ۸۹ پروژه دهیاری

وی با اعلام اینکه در سال گذشته بیش از ۹۰ میلیارد تومان صرف پروژه‌های عمرانی روستاهای دارای دهیاری شده است، گفت: امسال ۸۹ پروژه بالای ۵۰۰ میلیون ریال با مبلغی بالغ بر ۲۷ میلیارد تومان در دهیاری‌های استان شامل زیرسازی، سنگ جدول، آسفالت معابر، بوستان امید روستایی، زمین‌های چمن مصنوعی روستایی و .... از محل ارزش افزوده و آلایندگی به بهره برداری می‌رسد.

افتتاح دبستان برادران رئیسی در برازجان

خورشیدی به افتتاح و بهره‌برداری رسیدن دبستان ١٠ کلاسه خیرساز برادران رئیسی در شهر برازجان با حضور نماینده عالی دولت در استان بوشهر اشاره کرد و افزود: این مدرسه در زمینی به مساحت ۱۵۵٠ متر و با اعتبار ٣٠ میلیارد ریال در دو طبقه و ۱۰ کلاس با نظارت اداره کل نوسازی احداث شده است.

تشکیل 30 میز خدمت در حسینیه امام خامنه‌ای شهر بوشهر

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر در پایان اعلام کرد: همزمان با آغاز هفته دولت به مدت 2 ساعت میزخدمت 30 دستگاه اجرایی شهرستان بوشهر و با حضور معاونین فرماندر در محل حسینیه امام خامنه‌ای مصلای جمعه مرکز استان تشکیل شد.

حامد فکوری

انتهای پیام

captcha