اعلام برنامه‌های دهه غدیر/ غدیر راه‌حل گره‌های ناگشوده اجتماعی است
کد خبر: 3740548
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۸

اعلام برنامه‌های دهه غدیر/ غدیر راه‌حل گره‌های ناگشوده اجتماعی است

گروه اندیشه ــ مدیرعامل بنیاد بین‌المللی غدیر گفت: غدیر ادامه اسلام است و حقیقتی همیشه جاری است که می‌تواند مسائل دشوار جوامع، گره‌های ناگشوده اجتماعی و همچنین مسئله تعیین‌کننده جوامع اسلامی را حل کند.

به گزارش ایکنا؛

نشست خبری ویژه اعلام برنامه‌‎های دهه امامت و ولایت ظهر امروز ۳۰ مرداد با حضور حسین ظریف‌منش مدیرعامل بنیاد بین‌المللی غدیر در محل این بنیاد برگزار شد.

ظریف‌منش در آغاز این نشست خبری گفت: دهه امامت و ولایت با الهام از بیانات مقام معظم رهبری توسط بنیاد برگزار می‌شود که هدف آن برگزاری مراسمات جشن و سرور و اعلام شادی مسلمین برای ولایت امیرالمومنین (ع) است.

وی افزود: هدف اصلی این دهه توجه به فلسفه غدیر در این دهه است. مهم‌ترین نکته آن است که غدیر حقیقت همیشه جاری است که می‌تواند مسائل دشوار جوامع، گره‌های ناگشوده اجتماعی را حل کند و همچنین مسئله تعیین‌کننده جوامع اسلامی را حل کند.

ظریف‌منش تصریح کرد: غدیر ادامه اسلام و روزی است که اسلام الگوی اداره اجتماع را برای آینده اعلام کرد. در این دهه سه نوع برنامه ترویجی، فرهنگی و مناسک محور برگزار خواهد شد.

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی غدیر ادامه داد: ترویج غدیر، بیان آموزه‌های علوی، ترویج نهج‌البلاغه در جامعه به عنوان برادر قرآن و ترویج زیارت جامعه کبیره و خطبه غدیر از دیگر رویکرد‌های مراسمات این دهه خواهد بود.

وی افزود: آیت‌الله مکارم‌شیرازی در نشستی که با ایشان داشتیم فرمودند که ما از غدیر غفلت کرده‌ایم و زمان بین عید قربان و غدیر می‌تواند مراسم جشن و سرور ما باشد. حضرت آیت‌الله نوری‌همدانی نیز فرمودند که کاری کنید که مراسم دهه امامت مانند عاشورا مردم را به میدان بکشاند.

ظریف‌منش ادامه داد: از این رو ما در این دهه برنامه‌هائی برای شادی و سرور، بیان فلسفه سیاسی غدیر، بیان فلسفه انقلاب اسلامی که ادامه غدیر است، بیان پیام‌های غدیر برای ملت و دولت‌های اسلامی و معرفی امیرالمومنین (ع) داریم.

مدیر عامل این بنیاد تصریح کرد: امیرالمومنین (ع) می‌تواند صلابت ما را نشان دهد که امروز در مقابل جهان ایستاده‌ایم. ما با صلابت آن حضرت می‌توانیم دل‌ها را قوت بخشیده و نظام را کارآمد کنیم.

وی با بیان اینکه برنامه‌های این دهه به صورت مردمی و فراگیر انجام خواهد شد، گفت: بنیاد خود متصدی برنامه‌ها نخواهد بود و نقش بنیاد هماهنگی و برنامه‌ریز است.

ظریف‌منش افزود: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، وزارت‌خانه‌های کشور، فرهنگ، آموزش و پرورش، نیرو، ورزش و جوانان، کار، علوم، تحقیقات و فناوری، سازمان اوقاف و امور خیریه، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و صدا و سیما در این برنامه‌ها مشارکت داشته‌اند.

وی ادامه داد: از جمله این برنامه‌ها می‌توان به جشنواره بین‌المللی شعر غدیر، جشنواره بین‌المللی تقدیر از آثار برتر دانشجویی در حوزه غدیر، همایش علمی «علامه شرف‌الدین»، همایش «آموزه‌های علوی در شهر خمین» و همایش «بانوان غدیر‌پژوه» اشاره کرد.

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی غدیر تصریح کرد: از دیگر برنامه‌هایی که برگزار خواهد شد عبارت است از جشنواره تجلیل از آثار فضای مجازی، نمایشگاه بازسازی واقعه غدیر، ۱۰ هزار پروژه در مناطق محروم اعم از ساخت مسکن و تهیه جهیزیه، ۲ میلیون اطعام در سراسر کشور، خواندن بخش‌هایی از خطبه غدیر در سراسر کشور.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا برآوردی در خصوص هزینه برنامه‌های این دهه انجام شده است، گفت: چنین برآوردی انجام نشده است، اما نهاد‌های برگزارکننده آن را در قالب برنامه‌های جاری انجام خواهند داد و این برنامه‌های باری مالی اضافه نخواهد داشت.

گزارش از میثم قهوه‌چیان

انتهای پیام
captcha