پایان مرحله مقدماتی مسابقات سراسری قرآن/ انتشار اسامی فینالیست‌ها پس از پخش تلویزیونی
کد خبر: 3740470
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۲

پایان مرحله مقدماتی مسابقات سراسری قرآن/ انتشار اسامی فینالیست‌ها پس از پخش تلویزیونی

گروه مسابقات ــ مرحله مقدماتی چهل و یکمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم که این روزها در شهر قم در جریان بود، بعد از ظهر امروز 30 مردادماه به پایان می‌رسد.

پایان مرحله مقدماتی مسابقات سراسری قرآن / انتشار فینالیست‌ها بعد از پخش تلویزیونی

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ مرحله مقدماتی چهل‌ویکمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم بعد از ظهر امروز، 30 مردادماه در شهر قم و در رشته‌های مختلف به کار خود پایان می‌دهد تا حاضران در این دوره از مسابقات پس از 11 روز رقابت استودیویی به کار خود در این مرحله پایان دهند.
این مسابقات که با تغییرات متعددی همراه بوده است، از روز شنبه، 20 مردادماه آغاز شده است. رقابت‌های مقدماتی رشته‌های قرائت و حفظ روز 27 مردادماه به پایان رسید و روزهای 28، 29 و 30 مردادماه نیز شرکت‌کنندگان رشته‌های دعاخوانی، اذان و تواشیح رقابت خود را برگزار کردند.
چهل و یکمین دوره مسابقات سراسری قرآن برخلاف سال گذشته که در سه مرحله، مقدماتی، نیمه‌نهایی و نهایی و در یک شهر به صورت متمرکز برگزار می‌شد، امسال در دو مرحله مقدماتی و فینال و در دو شهر مجزا برگزار می‌شود.
مرحله مقدماتی در شهر مقدس قم و به صورت استودیویی برگزار شد و مرحله فینال نیز اوایل مهرماه و به میزبانی شهر اراک برگزار می‌شود. از مرحله مقدماتی این مسابقات و در رشته‌های حفظ کل و قرائت تحقیق 12 تا 15 نفر برای حضور در فینال مسابقات انتخاب می‌شوند. در مورد تعداد فینالیست‌های سایر رشته‌ها چیزی اعلام نشده است.
تاکنون نتایج مرحله مقدماتی و اسامی راه‌‌یافتگان به فینال مسابقات اعلام نشده است و پیش‌بینی می‌شود این اسامی بعد از پخش تلویزیونی مسابقات که از اوایل شهریورماه آغاز می‌شود، رسانه‌ای شود. براساس شنیده‌های خبرنگار ایکنا طی روزهای آینده اسامی فینالیست‌های این دوره از مسابقات در اختیار ادارات اوقاف استان‌ها قرار خواهد گرفت تا راه‌یافتگان به این مرحله با آمادگی بیشتری در فینال مسابقات حضور یابند.
مرحله مقدماتی این مسابقات در قالب 40 برنامه تولیدی از شبکه قرآن و معارف سیما و نیز رادیو قرآن پخش می‌شود.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
captcha