چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب، فرصتی برای تقویت نظام باشد
کد خبر: 3740426
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۲
وزیر ارشاد:

چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب، فرصتی برای تقویت نظام باشد

گروه هنر ــ سیدعباس صالحی گفت: چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی باید فرصتی باشد تا از آن برای تقویت انقلاب و آرمان‌هایش بهره برد.

به گزارش ایکنا، سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دومین نشست کارگروه‌های ستاد چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی که امروز ۳۰ مردادماه در وزارت ارشاد برگزار شد ضمن تبریک فرارسیدن ایام مبارک عید قربان و غدیر اظهار کرد: امروز، روز عرفه است؛ روزی که از آن باید به عنوان روز وصل جان‌ها نام برد و آن را گرامی داشت، اما درباره موضوع چهل سالگی انقلاب باید گفت که دو نوع می‌توان به این موضوع نگاه کرد.

وی افزود: ابتدا این‌که به چهل سالگی انقلاب اسلامی، نگاهی مناسبتی و تکریمی داشته باشیم. این نگاه در جای خود نه تنها بد نیست، بلکه مطلوب نیز است، اما نگاه دو که سطح بالاتری را شامل می‌شود که چهلمین سال پیروزی انقلاب را همانند ایستگاهی در نظر گیریم که در آن تجدید قوا صورت می‌گیرد. این نوع رویکرد کمک می‌کند تا انقلاب اسلامی به شکلی قدرتمند‌تر برای جهانیان ترسیم شود، به ویژه در شرایط فعلی که دشمنان انقلاب اسلامی خیالاتی خام را در ذهن می‌پرورانند.

عضو عالی شورای فرهنگی ادامه داد: دشمنان انقلاب اسلامی در اظهار نظر‌های پوچ خود مدعی شده‌اند که چهلمین سال انقلاب اسلامی قرار است سال پایانی انقلاب باشد، اما هماگونه که رهبر معظم انقلاب بیان کردند این سال باید سال بلوغ انقلاب اسلامی باشد، بنابراین ما باید از فرصت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب بهره ببریم تا با رهاسازی انرژی، تصویر قدرتمند‌تری از انقلاب را به دنیا نشان دهیم.

وزیر ارشاد، پرداخت مناسب به چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب را مقتضی به اقتضائات زمان خود دانست، و گفت: ما به عنوان مسئول، مسئولیت‌هایی داریم که باید به آن به شکل کاملی عمل کنیم. در گام اول باید بتوانیم شرایط حساس امروز را تبدیل به فرصت کنیم، در همین راستا باید وحدت کلمه به عنوان اصلی‌ترین روش مد نظر ما قرار گیرد تا در حوزه گرامیداشت چهلمین سال انقلاب اسلامی به قوی‌ترین شکل ممکن عمل کنیم.

صالحی در بخش دیگری از سخنان خود تأکید کرد: اگر بتوانیم وحدت را سر لوحه اقدامات خود قرار دهیم معتقدم توانسته‌ایم انقلاب اسلامی را بیمه کنیم، البته رسیدن به این خواسته زمانی حاصل می‌شود که اختلاف را کاهش دهیم. لازم به ذکر است که اختلاف در هر جامعه‌ای وجود دارد، اما اختلاف نباید به تخریب بیانجامد. در این صورت موفق خواهیم شد تا فضایی آرام را در کشور به وجود آوریم.

وی تصریح کرد: رویکرد دیگری که از آن می‌توان حرف بزنم به ارتباط مردم و مسئولان مربوط می‌شود، به ویژه در کشور ما که انقلاب اسلامی به واسطه همت و ایثار مردم به وجود آمده است. با این توضیح در کشوری که مردم نقش اصلی را ایفا می‌کنند ارتباط با مسئولان شکلی مطلوب داشته باشد بسیاری از هجمه‌های دشمنان خنثی خواهد شد. در همین رابطه باید اضافه کنم که ارتباط قوی مردم و مسئولان سبب ایجاد اعتماد در جامعه می‌شود، زیرا جامعه می‌فهمد مدیر که شعار می‌دهد به سخنانش نیز متعهد است.

وزیر ارشاد درباره مبارزه با فساد و تاثیرات آن هم گفت: کاهش و مقابل با فساد اقدام دیگری است که می‌تواند ما را در برگزاری بهتر چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی یاری کند، البته فساد انواع مختلفی دارد که در تمام وجوهش، نکوهیده و زشت است، ولیکن در شرایط فعلی اگر مسئولان بتوانند پاک‌زیستی خود را به شکل واقعی برای مردم آشکار کنند نشان داده‌ایم که در مبارزه با فساد جدی هستیم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره جنگ روانی دشمن گفت: دشمن با تمام قوا جنگ روانی را پیش گرفته است. این اتفاق از مدت‌ها قبل آغاز شده و به شدت نیز پیگیری می‌شود. در این زمینه اگر بتوانیم از رهنمود‌های رهبر معظم انقلاب به شکل مطلوبی بهره بریم خواهیم توانست به تجربه جدید دست یابیم که ما را در مسیر مبارزه با جنگ روانی دشمن پیروز کند.

وی ادامه داد: برای مبارزه با جنگ روانی دشمن یکی از راهکار‌های مهم بالا بردن آگاهی اجتماعی مردم است، زیرا ۸۰ درصد جامعه را افرادی تشکیل می‌دهند که خود انقلاب را از نزدیک تجربه نکرده‌اند، برای همین آن‌ها در معرض هجمه‌های تبلیغاتی دشمن هستند به همین دلیل نیاز است ما خود معرف انقلاب و آنچه رخ داده باشیم، وگرنه اگر در این حوزه کم کار باشیم راه را برای تبلیغات دشمن باز گذاشته‌ایم.

صالحی یادآور شد: به نظر من برنامه‌هایی نظیر چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی هر اندازه که به شکل مردمی برگزار شود کارکرد و تأثیرگذاری بیشتری دارد، زیرا تجربه نشان داده برگزاری دولتی چنین مراسم‌هایی آن‌ها را عاری از تأثیرگذاری می‌کند و در حقیقت باید شرایطی پیش آید تا مردم خود برگزار کننده جشن‌های چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب باشند، اتفاقی که اگر رخ دهد هیچ تلاشی از سوی دشمن به نتیجه، منتج نخواهد شد.

وزیر ارشاد در انتها درباره نقش و اهمیت توجه به کودکان و نوجوانان نیز گفت: توجه به این حوزه یکی از مهمترین اقدامانی است که در آیین‌های مربوط به چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی باید مد نظر قرار گیرد، چراکه این قشر هیچگونه تجربه شخصی از انقلاب ندارند و به واسطه گسترش فضای مجازی به نوع با اخبار بسیاری رو‌به‌رو هستند، برای همین باید به آن‌ها اطلاعات صحیح داده شود تا اقدامات خصمانه دشمنان انقلاب که در حوزه‌هایی، چون فضای مجازی به شدت پیگیری می‌شود خنثی شده و چهره آن‌ها برای جوانان افشا شود. مخلص کلام جامعه هدف ما برای تبلیغ آرمان‌های انقلاب نه خودمان، بلکه باید کودکان، نوجوانان و جوانان باشند.

انتهای پیام
captcha