ارتباطی بین کارتخوان و فرار مالیاتی پزشکان وجود ندارد؛ ارتباط وجود دارد
کد خبر: 3738167
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۹
حریرچی در دو اظهار نظر متفاوت:

ارتباطی بین کارتخوان و فرار مالیاتی پزشکان وجود ندارد؛ ارتباط وجود دارد

گروه سلامت ــ سخنگوی وزارت بهداشت امروز در نشست خبری خود ضمن رد ارتباط فرار مالیاتی پزشکان با نصب کارتخوان در مطب‌های خود گفت: از نظر اخلاقی و عرفی، این دستگاه‌ها می‌تواند نصب شود و مورد استفاده قرار بگیرد.

ارتباطی بین کارتخوان و فرار مالیاتی پزشکان وجود ندارد/ اخلاق می‌گوید در مطب‌ها کارتخوان نصب شودبه گزارش ایکنا، ایرج حریرچی سخنگوی وزارت بهداشت در نشست خبری صبح امروز خود ارتباط عدم نصب کارتخوان با فرار مالیاتی را رد کرد گفت: به عنوان یک پزشک، شرمنده هستم و خجالت می‌کشم که در شرایط فعلی که امکان تهیه آسان دستگاه‌های کارتخوان فراهم و مورد نیاز و تقاضای مردم است، برخی‌مطب‌ها هنوز از این امکان استفاده نکرده‌اند.

وی بیان کرد: اینکه نصب دستگاه کارتخوان در مطب‌های پزشکی الزام است یا خیر، موضوع دیگری است، اما از نظر اخلاقی و عرفی، این دستگاه‌ها می‌تواند نصب شود و مورد استفاده قرار بگیرد.

حریرچی ادامه داد: از نظر قانونی، سازمان امور مالیاتی کشور ۳۸ شغل و صنف را موظف کرده که صندوق یا دستگاه کارتخوان داشته باشند، اما هنوز برای صنف پزشکی این اتفاق رخ نداده است. درخواست اخلاقی و توصیه ما به پزشکانی که دستگاه‌های کارتخوان ندارند این است که این دستگاه‌ها را نصب کنند.

وی با بیان اینکه از رفتار ۱۰ تا ۲۰ درصد پزشکان که موجب واکنش‌های اجتماعی و سیاسی می‌شود گله داریم، تصریح کرد: توصیه وزارت بهداشت این است که پزشکان در مطب‌های خود دستگاه‌های کارتخوان داشته باشند، اما برای الزام قانونی باید مستندات قانونی مجلس و دستگاه‌هایی که مقررات را وضع می‌کنند، استفاده از دستگاه‌های کارتخوان را الزام کنند.

معاون کل وزارت بهداشت یادآور شد: ارتباطی بین مالیات و نصب دستگاه کارتخوان در مطب‌های پزشکی وجود ندارد، چون مالیات پزشکان همانند سایر صنوف و مشاغل و بر اساس توافق نامه سازمان‌های نظام پزشکی و امور مالیاتی محاسبه می‌شود.
 
به گزارش ایکنا، حریرچی در حالی ارتباط بین کارتخوان و فرار مالیاتی پزشکان را رد می‌کند که روز گذشته در گفت‌وگوی خود با شرق بر این موضوع صحه گذاشته و عنوان کرده بود: «ممکن است این‌طور باشد عده‌ای که نمی‌خواهند شفاف‌سازی مالیاتی داشته باشند، از این شیوه استفاده می‌کنند. اما مدتی است این موضوع مطرح شده و قراردادن کارت‌خوان در مطب پزشکان به مطالبه مردم تبدیل شده  است.»
 
ارتباطی بین کارتخوان و فرار مالیاتی پزشکان وجود ندارد/ اخلاق می‌گوید در مطب‌ها کارتخوان نصب شود

انتهای پیام
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۷/۰۵/۲۲ - ۱۳:۳۵
0
0
وقتی پول نقد هم بگیرن باید بریزن به حساب های شخصی نمی تونه که همه پول رو با خودش راه ببره بعد اداره مالیات نمی تونه حساب های شخصی و اموال را بررسی کنه که مالیات بگیره بهتره بری دنبال اینکه دلال های سکه و دلار چطوری مالیات میدن
captcha