تغییرات جدید نمایشگاه قرآن در طراحی دکور و خدمت‌رسانی/ پایین بودن مصرف محصولات قرآنی در کشور
کد خبر: 3717216
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۹
ابوالقاسمی خبر داد:

تغییرات جدید نمایشگاه قرآن در طراحی دکور و خدمت‌رسانی/ پایین بودن مصرف محصولات قرآنی در کشور

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ مدیر رادیو قرآن با اشاره به تغییرات جدی را در زمینه دکور و خدمت‌رسانی اظهار کرد: این مسئله باعث شده که نسبت به سال گذشته آرامش و زیبایی خاصی در نمایشگاه حاکم باشد.

تغییرات جدید نمایشگاه قرآن در طراحی دکور و خدمت‌رسانی/ پایین بودن مصرف محصولات قرآنی در کشور

احمد ابوالقاسمی، مدیر رادیو قرآن در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا، در خصوص اینکه چه میزان نمایشگاه بین‌المللی قران توانسته جایگاه خود را میان مردم باز کند، اظهار کرد: تغییر جدی را در زمینه دکور و خدمت‌رسانی دیدم که نسبت به سال گذشته بهتر شده است به گونه‌ای که آرامش خاص و زیبایی خاصی در نمایشگاه حاکم شده است.

وی با اشاره به زیبایی بصری نمایشگاه، ادامه داد: جادارد که تقدیری از افرادی که در این زمینه فعالیت می‌کنند داشته باشیم، به نظرم رتبه خوبی را رقم زده‌اند که قابل تقدیر است، با وجود اینکه در اجزای آن ورود پیدا نکردم اما ظاهر آن آبرومند است و می‌توان به چنین دکور و نظم نمایشگاه افتخار کند.

ابوالقاسمی در خصوص تأثیر نمایشگاه قرآن در گسترش فرهنگ قرآنی در کشور، عنوان کرد: نوع فعالیت‌های قرآنی تعددش کم است و نمایشگاه آن نیز ممکن است تقریبا به تکرار بی‌افتد. خیلی از فعالیت‌هایی که در حال حاضر می‌بینیم، سال قبل نیز شاهد آن بودیم. مصرف محصولات قرآنی در کشور ما پایین است و نمایشگاه آن نیز کم تحرک می‌شود.

وی با اشاره به ضعف در تنوع برخی از فعالیت‌های قرآن عنوان کرد: چنانکه در قالی‌باقی عمده آیه‌ای که بافته می‌شود «وَإِن یَکَادُ» است و حال آنکه قرآن دارای ۶۲۳۶ آیه است و این یعنی بر روی عادت این کار انجام می‌شود. از سوی دیگر محصولات صوتی قاریان کشور به خوبی ارائه نمی‌شود.

ابوالقاسمی با اشاره به ضعف در تبلیغات نمایشگاه، بیان کرد: تبیلغات نمایشگاه قرآن و محصولات آن به‌خوبی به استماع و اطلاع تمام مردم ایران و سطح شهر نمی‌رسد و این نوعی ضعف است و با وجود برپایی بیش از بیست و شش دوره از این نمایشگاه هنوز برخی اطلاع از برپایی این نمایشگاه ندارند.

مدیر رادیو قرآن درباره بخش عفاف و حجاب این دوره از نمایشگاه بیان کرد: نباید بخش عفاف و حجاب بر تمامی بخش‌های نمایشگاه قرآن غلبه کند. امسال شاهد هستیم که این بخش از بخش نمایشگاه قرآن جدا شده است و فردی که برای بازدید از نمایشگاه قرآن می‌آید، می‌داند که می‌تواند از بخش دیگر چون عفاف و حجاب بازدید به عمل بیاورد و اینکه این بخش را از بخش اصلی نمایشگاه جدا کردند خوب است.

یادآور می‌شود، بیست‌وششمین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن از ۳۰ اردیبهشت‌ماه تا ۱۴ خردادماه و از ساعت ۱۷ تا ۲۴ در مصلی امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.

انتهای پیام

captcha