نخستین روز نمایشگاه قرآن مشهد و تکاپوی غرفه‌دارانی که هنوز ادامه دارد
کد خبر: 3716951
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۹

نخستین روز نمایشگاه قرآن مشهد و تکاپوی غرفه‌دارانی که هنوز ادامه دارد

گروه فعالیت‌های قرآنی- عرصه میدان شهدای مشهد در حالی عصر روز گذشته، اول خرداد میزبان برگزاری سیزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت بود که هنوز تعدادی از غرفه‌‌داران در تکاپو و رفت و آمد جهت تکمیل فضای غرفه خود و رسیدن به آمادگی برای استقبال از علاقه‌مندان بودند.

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، سیزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت مشهد، عصر روز گذشته اول خرداد ماه، در عرصه میدان شهدا، در حالی آغاز به کار کرد که هنوز تعدادی از غرفه‌ها، در تکاپوی تکمیل فضاسازی بودند و در گوشه و کنار نمایشگاه، عده‌ای در حال نصب بنر و برش‌زدن کارتن پلاست مشاهده می‌شدند و پیچ و مهره‌ها در گوشه سالن افتاده بود.

نگاهی بر نخستین روز نمایشگاه قرآن و عترت مشهد
برخی غرفه‌ها در سکوت به سر می‌بردند و برخی غرفه‌ها کار خود را آغاز کرده بودند و به ارائه محصولات و محتوای مورد نظر تا حدودی می‌پرداختند.

نگاهی بر نخستین روز نمایشگاه قرآن و عترت مشهد
همزمان با اذان مغرب و عشاء، نماز جماعت در محوطه آزاد عرصه میدان شهدا برگزار شد و در ادامه عده‌ای از غرفه‌داران روزه‌دار، برای صرف افطاری دچار سرگردانی شدند و نمایشگاه از نظم خاصی برای پذیرایی از غرفه داران پیروی نمی‌کرد و این در حالی بود که سال‌های گذشته، به غرفه‌داران ساعاتی مانده به اذان افطاری داده می‌شد.

نگاهی بر نخستین روز نمایشگاه قرآن و عترت مشهد
سیزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت مشهد مقدس، پس از افطار حالت رسمی تری به خود گرفت و هرچند نمایشگاه هنوز به صورت رسمی افتتاح نشده، اما حضور افراد کمی پررنگ شد و مردم، غرفه های مورد علاقه خود را دنبال می‌کردند؛ عده‌ای هم در حاشیه میدان شهدا، بیننده برنامه «بهار جانها» با اجرای علی ضیاء و با حضور هنرمندانی چون رضا رفیع بودند.

نبض بازدید نمایشگاه در نخستین روز بازگشایی
نبض بازدید در بخش‌های مختلف نمایشگاه، متغیر است و در طبقاتی مانند مثبت یک و منهای یک بی رمق است و در غرفه‌های ویژه کودکان مانند گلستان کودک و نوجوان آستان قدس رضوی، کانون یک هفتاد و سوم و فرهنگسرای کودک و آینده، حضور پررنگ‌تری از بازدیدکنندگان را شاهد بودیم.

نگاهی بر نخستین روز نمایشگاه قرآن و عترت مشهد
بعد از سپری شدن مدت زمانی صدای تلاوت قرآن در نمایشگاه طنین‌انداز می‌شود؛ مدتی بعد نیز نواهای مذهبی و مهدوی در فضا می‌پیچد، البته برخی غرفه‌ها همچنان در خاموشی به سر می‌برند و خالی از بازدیدکننده و حتی غرفه‌دار هستند و این مسئله، شاید بدان جهت است که نمایشگاه، دو روز پس از بازگشایی، به طور رسمی افتتاح می‌شود.
به هر حال نباید فراموش کرد که مسئول، مورد سوال واقع می‌شود و باید در مقابل هزینه‌هایی که از بیت‌المال صرف این برنامه و امثالهم می‌شود و نیز در مقابل زمانی که صرف آن می‌شود، پاسخگو بود.
به امید آنکه نبض نمایشگاه در روزهای آینده بازدید، با قوت بیشتری تپنده‌ باشد و نمایشگاهی که عنوان «قرآن» را با خود دارد، محتوایی در شأن عنوانش به مردم ارائه کند و بتواند اقشار مختلف مردم با علایق و سلایق متفاوت را اقناع کند.
یادآور می‌شود، سیزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت مشهد از اول خرداددماه آغاز و تا ۱۰ خردادماه مصادف با ۶ الی ۱۵ ماه مبارک رمضان ادامه دارد و بازدیدکنندگان می‌توانند ساعت ۱۸ تا ۲۴، در محل میدان شهدای مشهد از این نمایشگاه بهره‌مند شوند.

 انتهای پیام

captcha