پیام قرآنی سوره یوسف چیست
کد خبر: 3716916
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۳

پیام قرآنی سوره یوسف چیست

حجت الاسلام حائری زاده گفت: در قرآن بیش از ۵۲ داستان قرآنی آمده و خداوند به عناوین مختلف داستان برخی از انبیاء را بیان کرده است.

به گزارش ایکنا؛ باشگاه خبرنکاران جوان نوشت: حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی حائری زاده سخنران و کارشناس علوم قرآنی گفت: شما می‌دانید که در قرآن بیش از ۵۲ داستان قرآنی آمده و خداوند به عناوین مختلف داستان برخی از انبیاء و شخصیت‌ها را چه مثبت و منفی بیان کرده است و می‌خواهد در کنار این داستان‌ها نتایج خوبی در زندگی ما رقم بخورد. ما در قصه برادران حضرت یوسف نبی (ع)، دیدیم که چه داستانی را ۱۱ برادرش بر سر یعقوب نبی (ع) آوردند و ۴۰ سال به برادر پدر خود دروغ می‌گویند و با برادر خود دشمنی می‌کنند؛ و پس از آن تنها با یک عذرخواهی یوسف پیامبر (ع) آن‌ها را بدون هیچ عذر و بهانه‌ای در لحظه می‌بخشد.

وی در ادامه با اشاره به بخشش در ماه رمضان، خاطرنشان کرد: من می‌گویم ماه مبارک فرصت خوبی برای بخشش همدیگر است و از سوره یوسف و آیات آن، این را می‌توان برداشت کرد که همدیگر را حلال کنیم و ببخشیم.

حجت الاسلام والمسلمین حائری زاده در پایان بیان کرد: روایت بسیاری داریم که برای بخشیدن دلیل نیاوریم، افرادی که در این دنیا دیر می‌بخشند و بهانه می‌آورند، خداوند آن‌ها را در آخرت دیرتر می‌بخشد و معطل می‌شوند. آدم‌هایی که زود می‌بخشند خیلی بزرگ هستند. یوسف نبی (ع) خیلی بزرگ بود که پس از ۴۰ سال از برادران خودش گذشت. سعی کنیم از عذر یک دیگر بگذریم، دعایشان کنیم و ته دلمان کوچکترین کینه‌ای از آن‌ها به دل نگیریم.

انتهای پیام

captcha