برپایی مراسم ترتیل‌خوانی در فرهنگسرای رسانه
کد خبر: 3716344
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۰

برپایی مراسم ترتیل‌خوانی در فرهنگسرای رسانه

مدیر فرهنگسرای رسانه از تدارک ویژه برنامه‌های متفاوت ویژه ماه مبارک رمضان در این مرکز خبر داد.

به گزارش ایکنا؛ فارس نوشت: «علی‌محمد اسماعیلی» از برنامه ویژه فرهنگسرای رسانه به مناسبت ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: همزمان با ایام ماه مبارک رمضان فرهنگسرای رسانه برای بهره‌برداری هرچه بیشتر از فرصت معنوی این ماه با برنامه های متنوع فرهنگی و هنری میزبان شهروندان عزیز است.

وی ادامه داد: به مناسبت این ماه پر برکت برنامه ترتیل خوانی روزانه یک جز، قرآن کریم از ساعت 19:30 تا افطار در محیطی دلنشین و معنوی در فرهنگسرا رسانه برگزار می شود که شهروندان می توانند برای بهره مندی از این مراسم معنوی در آن حضور یابند.

رئیس فرهنگسرای رسانه همچنین از برگزاری اجرای نمایش ویژه کودکان در قالب قصه های قرآنی خبر داد و افزود: به مناسبت این ماه عزیز مسابقات فرهنگی بسیاری ویژه کودکان و بزرگسالان نیز تدارک دیده شده است که عموم علاقمندان می توانند در آن شرکت کنند.

اسماعیلی افزود: به منظور آشنایی و پاسخگویی به سؤالات دینی شهروندان پیرامون آداب ماه مبارک رمضان برنامه سخنرانی مذهبی با حضور یک کارشناس مذهبی در فرهنگسرای رسانه تدارک دیده شده است تا ضمن افزایش اطلاعات مذهبی افراد، زمینه بهره‌مندی معنوی هرچه بیشتر از اعمال ماه مبارک رمضان فراهم شود.

وی با اشاره به اهمیت معرفی سبک زندگی ایرانی اسلامی و ترویج آن در جامعه تصریح کرد: فرهنگسرای رسانه برای نیل به این هدف تصمیم به برگزاری برنامه گفت‌وگو محوری با عنوان «رمضان در تهران قدیم» گرفته است که در این برنامه به آداب و رسوم و سبک زندگی مردم تهران قدیم در ماه مبارک رمضان پرداخته می‌شود.

رئیس فرهنگسرای رسانه و شبکه‌های اجتماعی با بیان اینکه برای فراهم کردن فضایی شاد و دلنشین برای شهروندان روزه‌دار نمایش‌های طنز و برنامه موسیقی تدارک دیده شده است توضیح داد: برنامه اجرای موسیقی سنتی نیز به مدت 15 روز در فرهنگسرای رسانه برای علاقه مندان برگزار خواهد شد.

استند آپ بوک نیز از دیگر برنامه آموزشی و سرگرم کننده فرهنگسرا به مناسبت ماه مبارک رمضان است که اسماعیلی در مورد آن اظهارداشت: در این برنامه به معرفی و خوانش بخشی از یک کتاب در قالب گفت و گو به شیوه ای جذاب و سرگرم کننده خواهیم پرداخت.

وی ادامه داد: شادمانه های رمضان که در آن شعر خوانی آئینی مورد توجه قرار گرفته است با هدف آشنایی با ادبیات کهن و آئینی در ماه مبارک رمضان برای عموم به نمایش درخواهد آمد.

به گفته اسماعیلی برنامه معرفی برندهای برتر ایرانی با هدف حمایت از کالای ایرانی به شهروندان بر اساس شعار سال و منویات مقام معظم رهبری در قالب یک برنامه ویژه در ماه مبارک رمضان در فرهنگسرای رسانه انجام می شود.

رئیس فرهنگسرای رسانه با اشاره به اهمیت فضای مجازی و تاثیرات آن بر زندگی خانواده ها گفت: در راستای عمل به رسالت فرهنگسرای رسانه و به منظور آموزش مواجهه خانواده ها با شبکه های اجتماعی، جلسات سخنرانی با معرفی مخاطرات و فرصت های فضای مجازی با حضور کارشناسان و اساتید دانشگاه برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

captcha