رقابت فشرده در آخرین روز مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان/ افتخارآفرینی دوباره نمایندگان ایران
کد خبر: 3710335
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۳
ایکنا گزارش می‌دهد/

رقابت فشرده در آخرین روز مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان/ افتخارآفرینی دوباره نمایندگان ایران

گروه فعالیت‌های قرآنی- آخرین روز ششمین دوره مسابقات قرآن دانشجویان مسلمان در حالی امروز، نهم اردیبهشت ماه در جوار حرم رضوی و در مرحله فینال پیگیری شد که سالن مسابقات مملو از جمعیت بود و همه شرکت‌کنندگان، حتی آنهایی که به مرحله فینال راه پیدا نکرده بودند، برای مشاهده رقابت دوستان قرآنی خود آمده بودند.

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، آخرین روز ششمین دوره مسابقات قرآن دانشجویان مسلمان در حالی امروز، نهم اردیبهشت ماه در جوار حرم رضوی و در مرحله فینال پیگیری شد که سالن مسابقات مملو از جمعیت بود و همه شرکت‌کنندگان، حتی آنهایی که به مرحله فینال راه پیدا نکرده بودند، برای مشاهده رقابت دوستان قرآنی خود آمده بودند.
بنابر این گزارش، رقابت‌ها مرحله فینال از ساعت 15:45 با انجام قرعه‌کشی و حضور مسؤلان استانی شروع شد و سپس 10 فینالیست راه‌یافته به این مرحله در جریان نوبت تلاوت خود قرار گرفتند و در ادامه به قرنطینه منتقل شدند.

رقابت فشرده در آخرین روز مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان/ افتخارآفرینی دوباره نمایندگان ایران
حضور چهره‌های قرآنی ممتاز مشهدی در سالن مسابقات نیز جلوه دیگری به تالار شیخ طبرسی بخشیده بود. سالن مسابقات از نظم خوبی برخوردار بود و همه چیز محیای رقابت تنگاتنگ متسابقان در روز پایانی ششمین دوره مسابقات قرآن دانشجویان مسلمان شده بود.
پنج نفر در رشته حفظ و پنج نفر در رشته قرائت در روز پایانی مسابقات به رقابت پرداختند. در ابتدا متسابقان رشته حفظ رقابت خود را آغاز کردند. نفر اول نماینده کشور الجزایر به ارائه محفوظات خود پرداخت و خیلی مسلط توانست هر سه سؤال داور را پاسخ دهد. نفر دوم محمد حمیدی حنا از کشور اندونزی در رشته حفظ تقریبا به سه سوال داوران پاسخ داد اما در سؤال دوم با کمی راهنمایی داوران توانست آیات را به پایان ببرد.
سومین متسابق مجتبی فردفانی، نماینده ایران بود که در رشته حفظ باید به سؤالات داوران پاسخ می‌گفت، مجتبی فردفانی با تسلط، با چهره‌‌ای شاد و پرنشاط سالن را طی کرد و در جایگاه حضور یافت. خانواده وی در میان حضار دلگرمی این نماینده کشورمان بودند. مادر مجتبی فردفانی تسبیح در دست زیر لب ذکری را زمزمه می‌کرد و برای پسرش از خدواند بزرگ موفقیت را طلب می‌کرد.

رقابت فشرده در آخرین روز مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان/ افتخارآفرینی دوباره نمایندگان ایران
این حافظ کشور با تسلطی کامل سه سؤال داور را پاسخ گفت و بعد از خوش‌و‌بش با مجری برنامه و همچنین برخی از داوران نزد خانواده رفت و آغوش مادر پذیرای او بود. مجری برای تبریک مسلط خواندن این نماینده کشور با خانواده‌اش هم‌صحبت شد.
بعد از آغوش گرم مادر این بار دوستان قرآنی فردفانی، پذیرای او بودند و به خاطر تسلط کامل به وی تبریک گفتند. مجتبی فردفانی همچون داوران از تلاوت خود راضی بود و امیدوار به کسب رتبه اول.
در حالی که مسابقه در گرما گرم رقابت متسابقان بود شاهد حضور حمیدرضا طیبی، رئیس جهاد دانشگاهی و عباس سلیمی، پیشکسوت قرآنی نیز بودیم.
بعد از نماینده ایران دو متسابق از کشورهای نیجر و اندونزی نیز محفوظات خود را ارائه دادند و داوران نیز نکات فنی تلاوت آن‌ها را به آنان یادآوری کردند. بعد از اتمام فینال حافظان، داوران نظرات کلی خود را در مورد تلاوت متسابقان ارائه کردند.
در ادامه برنامه بعد از زمان استراحت، عقربه ساعت 17:51 را نشان می‌داد و اولین متسابق در رشته قرائت احمد جمال کامل از عراق چند آیه از کلام الله وحی را به خوبی تلاوت کرد و چندین بار تحسین حضار را برانگیخت. این نماینده کشور عراق کاملا مسلط و بدون استرس آیات را تلاوت کرد.

رقابت فشرده در آخرین روز مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان/ افتخارآفرینی دوباره نمایندگان ایران
حالا نوبت به مهدی غلام‌نژاد نماینده ایران در ششمین دوره مسابقات قرآن دانشجویان مسلمان رسید. با چهره خندان و پر انرژی سالن را طی کرد و در جایگاه خود نشست. قرعه این نماینده همانند دیگر متسابقان  بود و غلام‌نژاد نیز آیات 102 تا 108 سوره آل‌عمران را تلاوت کرد.
غلام‌نژاد مسلط آیات را یکی پس از دیگری تلاوت کرد و تحسین حاضران را بر انگیخت. دوستان قرآنی غلام‌نژاد نیز با «الله الله» و «ماشاالله» گفتن به وی قوت قلب و دلگرمی می‌دادند.
غلام‌نژاد بعد از خوش‌وبش با مجری در آغوش استاد عباس سلیمی، پیشکسوت قرآنی قرار گرفت و بعد نزد دوستان قرآنی خود نیز رفت.
نمایندگان کشورهای افغانستان، آلمان و آفریقای جنوبی نیز به ترتیب آیات خود را به خوبی تلاوت کردند. به حق که تلاوت همه متسابقان در رشته قرائت خیلی بهم نزدیک و تشخیص اینکه کدام بهتر تلاوت کرده‌اند خیلی سخت بود.
بعد از پایان تلاوت متسابقان در رشته قرائت نیز عملکرد این قاریان توسط داوران مورد ارزیابی قرار گرفت و در ساعت 19 یکشنبه نهم اردیبهشت‌ماه شاهد پایان فینال ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان بودیم.
با توجه به اینکه رقابت متسابقان در دو رشته بسیار نزدیک بود حتما کار داوران نیز در تشخیص نفرات اول و دوم نیز سخت و نفس‌گیر است. سپس داوران اسامی نفرات اول تا پنجم در دو رشته قرائت و حفظ دوباره اعلام شد تا در ادامه نفرات برتر معرفی شوند.

رقابت فشرده در آخرین روز مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان/ افتخارآفرینی دوباره نمایندگان ایران
در چهره تک تک حافظان و قاریان می‌توان استرس را دید. این استرس نیز در چهره مجتبی فردفانی نیز دیده می‌شود، با خانواده خود صحبت می‌کرد. این استرس تمام شد و مجتبی فردفانی حائز رتبه اول ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان شد. وی با چهره‌ای خندان بر روی سکو رفت و هدیه و لوح تقدیر خود را از داوران این مسابقات دریافت کرد و بعد از اینکه از سکو پایین آمد، آغوش گرم پدر و مادر پذیرای این جوان قرآنی بود.
نفرات اول تا سوم رشته حفظ: به ترتیب مجتبی فردفانی از کشور ایران، هارون مامادوحسن از کشور نیجر و محمد حمیدی حنا از کشور اندونزی بودند.
در ادامه این برنامه نفرات برتر در رشته قرائت توسط اساتید اعلام شد و ترتیب مهدی غلام‌نژاد از ایران، محمد علی فروغی از کشور افغانستان و احمد جمال کمال از عراق نفرات اول تا سوم شدند.

پایان بخش این دوره از رقابت های قرآنی دانشجویان مسلمان ضیافت شام به میزبانی اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی است که هم اکنون در حال برگزاری است.

انتهای پیام

captcha