ارس صدرنشین فعالیت‌های قرآنی در بین مناطق آزاد
کد خبر: 3693732
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۱

ارس صدرنشین فعالیت‌های قرآنی در بین مناطق آزاد

گروه فعالیت‌های قرآنی- دبیر شورای راهبردی قرآن دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور گفت: با اقدامات انجام شده در ارس، این منطقه بزودی صدر نشین فعالیت‌های قرآنی در بین مناطق آزاد خواهد بود.

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، محمدرضا پورمعین، دبیر شورای راهبردی قرآن دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور، امروز در آئین اختتامیه چهارمین دوره مسابقات قرآن، اذان و نهج البلاغه منطقه آزاد ارس در جلفا گفت: با اقدامات انجام شده در ارس، این منطقه بزودی صدر نشین فعالیت های قرآنی در بین مناطق آزاد خواهد بود.

ارس صدرنشین فعالیت‌های قرآنی در بین مناطق آزاد

وی، افزود: وضعیت موسسه‌های قرآنی و تعداد قرآن آموزان امروز در ارس با سال‌های قبل غیر قابل مقایسه و روبه رشد است.

پورمعین، با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم تربیت 10 میلیون نفر حافظ قرآن در کشور، از اعلام سهمیه مناطق آزاد برای تحقق این امر خبر داد.

دبیر شورای راهبردی قرآن دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور، در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه در کل جهان اسلام وضعیت حفظ قرآن بد است، گفت: درحالیکه سهم کشور پاکستان از بین 50 میلیون نفر حافظ قرآن در جهان اسلام 10 میلیون نفر است، سهم ما کمتر از 50 هزار نفر می باشد.

چهارمین دوره مسابقات قرآن، اذان و نهج البلاغه منطقه آزاد ارس بر اساس مفاهیم قرآنی و نهج البلاغه در سه گروه سنی زیر 10سال و زیر 15 سال و بالای 15 سال در رشته‌های قرائت ترتیل و تحقیق، حفظ تخصصی و عمومی، مفاهیم، اذان و نهج البلاغه برگزار شد. 

captcha