برگزاری نشست کارشناسان قرآنی وزارت بهداشت/ طراحی چشم‌انداز جشنواره قرآنی
کد خبر: 3686398
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۴
بحرالعلوم خبر داد:

برگزاری نشست کارشناسان قرآنی وزارت بهداشت/ طراحی چشم‌انداز جشنواره قرآنی

گروه مسابقات: بحرالعلوم، رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت از برپایی نشست سه روزه کارشناسان و مدیران قرآنی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در خزرآباد ساری که تا بعد از ظهر روز 10 بهمن‌ماه ادامه دارد، خبر داد.

برگزاری نشست کارشناسان قرآنی وزارت بهداشت / تعیین چشم انداز حضور مخاطبان در جشنواره قرآنی

محمدمهدی بحرالعلوم، رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با اشاره به برگزاری نشست کارشناسان قرآن و عترت دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور، گفت: این نشست از ابتدای این هفته آغاز شده و بعدازظهر روز سه‌شنبه، 10 بهمن‌ماه پایان می‌یابد.
وی با اشاره به اینکه این نشست در مجتمع خزرآباد ساری برگزار شده است، افزود: در این نشست مدیران فرهنگی، مدیران قرآنی و کارشناسان قرآن و عترت دانشگاه‌های علوم پزشکی حضور دارند.
رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت به وضعیت جوی پیش آمده نیز اشاره و اظهار کرد: با وجود اینکه برخی پروازها لغو شده بود، لذا امکان حضور برخی از افراد وجود نداشت، اما نشست با حضور حداکثری برگزار شد و لطمه‌ای به برگزاری نشست وارد نشد.
بحرالعلوم با اشاره به اهداف برگزاری این نشست خاطرنشان کرد: موضوع اول بحث توجیهی طرح و برنامه‌های قرآنی که عمدتاً حول محور جشنواره است، بود. در این بخش‌ها پرسش و پاسخ‌های متعددی ارائه شد تا کارشناسان قرآنی دانشگاه‌ها نسبت به ابهاماتی که ممکن است در مورد جشنواره برای آنها وجود داشته باشد، مطلع‌تر شوند.
وی با تأکید بر اینکه روز اول نشست به بحث‌های توجیهی اختصاص یافت، گفت: موضوع دیگر بحث‌های آموزشی بود که امروز نهم و روز دهم بهمن ماه به آن پرداخته خواهد شد. سعی شده است تا در این دوره از آموزش‌ها موضوعاتی که همکاران ما معمولاً در دانشگاه‌ها با آن مواجه هستند و نیاز هست که با مهارت‌های روز و علم روز آشنا شوند، ارائه شود. در این بخش اساتید مختلفی برای ارائه آموزش‌ها دعوت شدند و به ارائه مباحث پرداختند.
رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت افزود: این نشست‌ها در بخش کارشناسان و مدیران قرآنی به صورت فصلی و نشست مدیران فرهنگی در حوزه فعالیت‌های قرآنی به صورت سالانه برگزار می‌شود. البته خود مدیران فرهنگی، نشست‌های فصلی با موضوعات دیگر را نیز برگزار می‌کنند.
بحرالعلوم در ادامه در پاسخ به این سوال که این نشست‌ها خروجی معینی خواهد داشت، اذعان کرد: همانطور که گفته شد این نشست‌ها با هدف پرداختن به طرح و برنامه‌های معاونت فرهنگی در بخش قرآنی برگزار و در آن مشکلات دانشگاه‌ها توسط کارشناسان و مدیران قرآنی بیان می‌شود.
وی همچنین در پاسخ به این سوال که بیشترین مشکلی که کارشناسان قرآنی در این نشست به آن اشاره داشتند، گفت: در حوزه فعالیت‌های قرآنی راه‌کار جذب بیشتر دانشجویان و کارکنان و اساتید به فعالیت‌های قرآنی مورد بحث قرار گرفت. در این بخش از همکاران خواستیم تا همه دانشگاه‌ها جذب حداکثری به جشنواره را هدف اولیه خود قرار دهند.
رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت تصریح کرد: در سالیان اخیر رشد خوبی را در جشنواره داشته‌ایم، ما به این قانع نیستیم و از همه دانشگاه‌ها خواسته‌ایم تا وارد این حوزه شوند تا به رشد بیشتری در آینده برسیم. سال قبل 50 هزار نفر در جشنواره حضور داشتند، ما برای امسال و بیست و سومین دوره حدود 80 هزار نفر را برای جذب پیش‌بینی کرده‌ایم که مطمئناً ظرفیت و توانایی این کار وجود دارد.

captcha