نخست‌وزیر هند به فلسطین می‌رود
کد خبر: 3686155
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۴

نخست‌وزیر هند به فلسطین می‌رود

گروه بین الملل: وزارت خارجه هند از سفر قریب الوقوع نخست وزیر این کشور به خاور میانه خبر داد جایی که برای نخستین بار از فلسطین بازدید می کند.

نخست‌وزیر هند راهی فلسطین می‌شود (عمومی)به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) به نقل از شفقنا؛ وزارت امور خارجه هند امروز (یک شنبه) با صدور بیانیه ای اعلام کرد که «نارندرا مودی»، نخست وزیر این کشور طی روزهای ۹ تا ۱۲ ماه آینده میلادی (۲۰ تا ۲۳ بهمن) یک سفر دوره ای به منطقه خاور میانه خواهد داشت که شامل امارات، عمان و فلسطین می شود.

بر اساس این گزارش، وزارت خارجه هند در بیانیه خود در این باره تاکید کرد که مودی به اولین نخست وزیر این کشور تبدیل می شود که از فلسطین بازدید می کند و این نخستین سفر وی به عمان و دومین سفرش به امارات نیز به شمار می آید.

بنا بر آن چه در این بیانیه آمده، نخست وزیر هند که به دلیل روابط مستحکم با رژیم صهیونیستی مورد انتقاد قرار گرفته، در جریان سفر خود به خاور میانه علاوه بر این که مذاکرات مهمی با سران کشورهای مذکور خواهد داشت و در فعالیت های مختلفی حضور خواهد یافت، در مراسم افتتاحیه ششمین دوره نشست جهانی دولت ها در امارات با مشارکت کشورش به عنوان مهمان افتخاری نیز سخنرانی خواهد کرد.

لازم به ذکر است که مودی در ماه ژوئن سال گذشته میلادی طی یک سفر رسمی راهی سرزمین های اشغالی شد با این حال بر خلاف سایر رهبران جهان، از کرانه باختری رود اردن بازدید نکرده و هیچ گونه دیداری با «محمود عباس»، رئیس تشکیلات خودگردان و دیگر مسئولان فلسطینی نیز نداشت.

این در حالی است که «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز با وجود «سرخوردگی» از مخالفت هند با پشتیبانی از به رسمیت شناختن بیت المقدس اشغالی به عنوان پایتخت این رژیم، اواسط ماه جاری میلادی از این کشور بازدید کرد/.

captcha