کمیسیون رصد و نظارت بر حسن اجرای نیات واقفین در فارس تشکیل شد
کد خبر: 3684040
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۲

کمیسیون رصد و نظارت بر حسن اجرای نیات واقفین در فارس تشکیل شد

گروه اجتماعي: معاون فرهنگی ـ اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه فارس گفت: در راستای نظارت و صیانت از نحوه اجرای صحیح و امینانه نیات واقفین خیراندیش کمیسیون رصد و نظارت بر حسن اجرای نیات واقفین تشکیل شد.

به گزارش خبرگزاري بين‌المللي قرآن(ايكنا) از فارس، حجت‌الاسلام سیدمیثم حسینی، معاون فرهنگی ـ اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه فارس امروز، اول بهمن‌ماه گفت: کمیسیون رصد و نظارت بر حسن اجرای نیات واقفین خیراندیش به جهت انسجام بخشی و جهت‌دهی به نحوه مصرف و هزینه‌کرد عواید حاصله از درآمد موقوفات متصرفی و در راستای گسترش و ترویج فرهنگ وقف و کارکرد آن در حوزه‌های مختلف اجتماعی و نیز ایجاد وحدت رویه در هزینه‌ها و اثربخشی اجرای نیات واقفین در استان تشکیل شد.
دبیر کمیسیون رصد و نظارت بر حسن اجرای نیات واقفین به تبیین اهداف این کمیسیون پرداخت و افزود: این کمیسیون ضمن تشکیل نظارت بر حسن اجرای نیات نسبت به برگزاری جلسات با هدف برنامه‌ریزی و نظارت مستمر جهت اجرای مناسب و دقیق نیات واقفین در سطح استان تشکیل شده است.
حسيني ادامه داد: این در حالی است که متن وقف‌نامه‌ها و نظریه‌های مصرف بر همه سیاست‌ها ارجحیت دارد و در مواردی که دارای قیود زمان و مکان باشند بايد بدون هیچ کم و کاست و عیناً در اجرای نیت مبنای عمل قرار گیرند.
وي با اشاره به اینکه این کمیسیون به ریاست مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس و متشکل از پنج عضو اصلی است، گفت: رئیس اداره تحقیق، مسئول منابع مالی غیرعمومی، مسئول روابط عمومی، مسئول بازرسی و رؤسای ادارات اوقاف و امور خیریه شهرستان‌ها به صلاحدید رئیس کمیسیون از جمله اعضایی هستند که در این کمیسیون حضور و نظارت دارند.
معاون فرهنگی ـ اجتماعی اوقاف و امور خیریه فارس با بيان اينكه در حسن اجرای نیات باید اقتضائات زمان، مکان، عرف، محل مصرف مدنظر قرار گیرد، افزود: یکی از اهداف روشن این کمیسیون استفاده از ظرفیت امامزادگان و بقاع متبرکه در اجرای نیات واقفین بدون قید مکان است.
یادآور می‌شود، اولین جلسه کمیسیون رصد و نظارت بر حسن اجرای نیات واقفین در روز شنبه، 30 دی‌ماه جاری با حضور مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس و اعضاي این نهاد در محل این اداره‌کل برگزار شد.

captcha