«شرح یک عکس» تصویر بخش از واقعه تروریستی مجلس است
کد خبر: 3679147
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۶ - ۰۱:۲۰
یک فیلمساز مستند:

«شرح یک عکس» تصویر بخش از واقعه تروریستی مجلس است

گروه هنر: کارگردان مستند «شرح یک عکس» گفت: در این مستند خواستم به شرح حال عکسی بپردازم که ایران و جهان را تحت تاثیر قرار داد.

«شرح یک عکس» تصویر بخش از واقعه تروریستی مجلس است

ساتیار امامی، کارگردان مستند «شرح یک عکس» در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) درباره علاقه‌اش به وقایع نگاری انقلاب اظهار کرد: به شخصه دوست دارم درباره موضوعاتی فیلم بسازم که به نوعی برای جامعه مهم است. برای مثال مستند «شرح یک عکس» که در جشنواره سینما حقیقت به نمایش در آمد درباره حادثه تروریستی مجلس است که بازتاب‌های آن نیز متعدد بود. در همین اتفاق عکس کودکی در سایت‌ها و روزنامه‌ها چاپ شد که در آن حادثه همراه با والدینش حضور داشت. این کودک و اتفاقی که برای او افتاد محور کار من در مستند است.

وی افزود: در وقایع‌نگاری از حادثه تروریستی مجلس نیز به هیچ وجه به دنبال این نبودم که با احساسی کردن اثرم بخواهم جلب مخاطب کنم، بلکه تنها می‌خواستم آنچه را که بر این کودک رفته را تصویر کنم. موضوعی دیگری که حتما باید در این حوزه مد نظر قرار گیرد این است که این دست کارها حتما باید ساخته شوند تا به شبکه‌های معاند خارج از کشور اجازه داده نشود تا از موضوعات مد نظر در راستای اهداف شخصی خود استفاده کنند.

امامی درباره تاثیرات این قبیل کارها نیز گفت: این کودک به همراه والدینش برای حل مشکلات پدر و مادرش به مجلس آمده بود. اما تا آن زمان کسی چندان توجهی به آنها نمی‌کرد، اما عکسی که از این کودک در رسانه‌ها چاپ شده، سبب شد تا مسئولان نسبت به حل مشکلات آنها حساس شوند. این مستند می‌خواهد به نوعی به این موضوع و این‌که چرا باید در چنین شرایطی مشکلات  مردم باید حل شود، بپردازد.

وی در انتها تاکید کرد: جشنواره‌هایی چون سینما حقیقت و دیگر رویدادهای مستند کمک می‌کند تا آثار مستند سازان بیشتر دیده شود، هنرمندانی که عموماً فرصت برای دیده شدن کارهایشان به آنها داده نمی‌شود.

captcha