مؤسسات قرآنی دزفول در مرز تعطیل شدن
کد خبر: 3678948
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۳

مؤسسات قرآنی دزفول در مرز تعطیل شدن

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد: مدیر مؤسسه‌ مصباح‌الهدی از تعطیلی بسیاری از موسسات قرآنی در دزفول خبر داد.

رحمان کمیلی‌فر، مدیر مؤسسه مصباح‌الهدی دزفول در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با اعلام این خبر گفت: مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت مصباح‌الهدی دزفول از سال 1393 با کسب مجوز از سازمان تبلیغات اسلامی کار خود را آغاز کرد.

وی ادامه داد:‌ این مؤسسه از همان ابتدا کلاس‌های آموزشی خود چون روخوانی، روان‌خوانی، تفسیر، قرائت، صوت و لحن و غیره را در مسجد رسول اعظم(ص) واقع در بلوار مقاومت، جنب آتش نشانی برپا کرد.

کمیلی‌فر بیان کرد: در ابتدای تأسیس این مرکز استقبال از سوی قرآن‌آموزان بسیار بود اما به مرور با مشکلاتی از جمله نبود هزینه کافی و نبود مکان روبرو شد که خود موجب بروز موانعی برای ادامه کار شد.

این فعال قرآنی با اشاره به اینکه مشکلات خود را مبنی بر تعطیلی این مؤسسه در مجمع عمومی اتحادیه مدغم قرآنی استان به گوش مسئولان رسانده است، افزود: در شهرستان دزفول تعداد 40 مؤسسه به ثبت رسیده است اما برخی از آنها به دلایلی با مشکلات فراوانی روبرو شدند و به مرز تعطیلی رسیده‌اند.

مدیر مؤسسه مصباح‌الهدی ادامه داد: ‌مؤسسه از توانایی بالایی در جهت همکاری با نهادها و سازمان‌ها برخوردار است اما با مشکل هزینه و مکان همراه است که امیدواریم خیران‌ برای نجات مؤسسات شهرستان دزفول اقداماتی را انجام دهند.

کمیلی‌فر خاطرنشان کرد: اگر هر خیری هزینه تأسیس یک مدرسه را اختصاص به کار قرآنی دهد، مؤسسات می‌توانند در امر ترویج فرهنگ قرآن کریم با علاقه‌ بیشتر و عزم راسختری به کار خود ادامه بدهند.

captcha