بدرقه پیرغلام رضوی تا حریم قدسی سلطان سریر ارتضا
کد خبر: 3672714
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۴

بدرقه پیرغلام رضوی تا حریم قدسی سلطان سریر ارتضا

گروه اجتماعی: چند روزیست که جای حاج‌احمد قوام‌شکوهی، در نقاره‌خانه حضرت رضا(ع) خالیست. پیرغلامی که بیش از 70 سال هر روز پله‌های پرپیچ و خم نقاره خانه را به مدد مولای مهربانی‌ها طی می‌کرد تا نوایی ملکوتی را در جان دلدادگان کویش بنشاند و امروز بر روی دستان همان مردمی که با این نوا خاطره‌ها دارند، تشییع و در جوار مولای مهربانی‌ها آرام گرفت.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، روزش را با سلام بر ولی نعمتمان حضرت رضا(ع) و خدمت در حریم قدسی حضرتش آغاز می‌کرد. حاج‌احمد قوام‌شکوهی، بیش از 70 سال هر روز پله‌های پرپیچ و خم نقاره خانه حرم رضوی را به مدد مولای مهربانی‌ها طی می‌کرد تا نوایی ملکوتی را در جان دلدادگان کویش بنشاند. نوایی که خیلی‌ها از آن خاطره‌ها دارند.

اما حالا چند روزیست که دیگر در صف نقاره‌زنان نیست و اینکه در بر مولایش، متنعم از سفره پربرکت رضاست. چه خوش نوکری‌ست آنکه همه سال‌ها و لحظات عمر خویش را در کوی رضا(ع) گذرانده.

امروز، 23 آذرماه و اینجا در مشهدالرضا بسیاری از دلدادگان حضرتش آمده بودند تا قدیمی‌ترین نقاره‌زن حرم رضوی را بدرقه کنند تا در جوار مولای خود سلطان سریر ارتضا آرام گیرد. خادمی، ساده و بااخلاص که هر روز به محضر مولایش می رسید و اینک نوبت ارباب است که برای نوکر خود آغوش بگشاید. البته که ولی نعمت ما خوب مقتداییست.
حاج احمد قوام‌شکوهی، خادم بارگاه خورشید هشتم بر روی دستان زائران و مجاوران و خادمان رضوی از حسینیه پیروان نبوی به سمت حرم رضای آل مرتضی تشییع شد و این بار به گونه‌ای دیگر به حضرتش سلام داد.
سلام ای شاه خراسان سلام      سلام ای شاه بی‌قراران سلام        به جان جوادت جوابم بده
امروز نقارخانه حرم رضوی دیگر نوای خوش همیشگی را نداشت، چون دیگر حاج‌احمد نبود تا با تمام وجود بر طبل بکوبد و نوای دلنشین یا رضا یا رضا جان را به گوش عاشقان برساند.
امروز ارادتمندان و محبان رضوی به پاسداشت سال‌ها خدمت این پیرغلام حضرت رضا(ع) در این مراسم شرکت کردند و حاج‌احمد را تا خانه ابدی و آرام گرفتن در حریم ملکوتی شمس الشموس بدرقه کردند.

پیکر این پیر غلام رضوی بعد از طواف بر اطراف روضه منوره، اقامه نماز میت و قرائت پیام تسلیت حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی در بهشت ثامن الائمه(ع) صحن آزادی حرم مطهر رضوی به خاک سپرده شد.
حالا دیگر قرار همیشگی این نوکر رضوی با مولایش صحن آزادی پایین پای حضرتش است.
ای صفای قلب زارم هر چه دارم از تو دارم         تا قیامت ای رضا جان سر ز خاکت برندارم
منم خاک درت غلام و نوکرت گره خورده دلم به تار موی تو

تو خوبی من بدم به این در آمدم به جان فاطمه(س) مکن مولا ردم

علی موسی‌الرضا(ع) علی موسی‌الرضا(ع)

زهرا قندهاری

captcha